Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kluczbork
    Wiek
    33
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006

    Wymiana paska alternatora

    Witam, pękł pasek mi elastyczny i mam problem z montażem. "Operacja na 3 śrubokręty" którą zaproponował mi znajomy raczej mnie nie interesuje więc mam pytanie, czy wystarczy użyć takiego narzędzia jak np. http://hawpol.eu/userdata/gfx/37a6dc...c64c715fc4.jpg czy może jest jakiś inny patent na to ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Witam, znalazłem coś na temat użycia w/w narzędzia
    https://www.youtube.com/watch?v=FbS6hRo6SoA

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Ja niedawno tez walczylem z paskiem, zakładałem nowy przy okazji regeneracji alternatora. Stary rozciągnięty łatwo się zakładał, nowego nie mogliśmy wcisnąć. Zakładałem ze szwagrem, po dwóch czy trzecg godzinach prób ze śrubokrętami już chcieliśmy sie poddać, ale resztkami sił zaczęliśmy szukać czegoś innego. Znalazlem w garażu kawałek listwy progowej, montuje sie ja w domu pomiedzy pokojami, przy łączeniu różnych paneli czy wykładzin. Promień listwy pasowal ladnie do szajby na alternetorze. Wygraliśmy brzeg ok 3 cm(trochę więcej niż szerokość paska) pod kątem 90 stopni. Założyliśmy pasek na sprężarkę kliny oraz od klimy drugi pasek do silnika. Szwagier założył pasek od alternatora na listwę, na ten krótki fragnent i listwe na szajbe alternatora. Ja klucz w reke i krecilem walem silnika napędzając paski. Przy trzeciej probie pasek założony.
    ponizej link do przykladowej listwy

    Profil dylatacyjny PR3 - Listwy łączące i progowe - w atrakcyjnej cenie w sklepach Leroy Merlin.
    Pozdrawiam


  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Używasz klucza (chyba 15) zakładasz go na napinacz i przekręcasz rolką napinacza tak ,aby w otworki wsadzić np odpowiednie wiertełko (pooglądaj jak wygląda nowy napinacz -każdy ma wsadzony pręcik)
    Po wsadzeniu zdejmujesz stary, pasek zakładasz nowy kluczem delikatnie delikatnie przekręcasz napinacz ,wyciągasz pręcik i po robocie.
    Nie zakładaj pręcika ze zbyt miękkiej stali bo się wykrzywi -sprężyna w napinaczu jest dosyć mocna.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kluczbork
    Wiek
    33
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki za odpowiedź, jutro będę próbować zamontować pasek w ten sposób może się uda, przy okazji porobię zdjęcia i tutaj wrzucę .... może komuś się to przyda

    a co do kolegi Kobra, przykro mi ale Twój sposób chyba nie zadziała bo w Cromie 2.4 ( nie wiem jak w innych silnikach ) sprawa pasków wygląda następująco:
    Z silnika wychodzi jedno koło pasowe i jest połączone dłuższym paskiem ( nie elastycznym ) z kompresorem klimatyzacji który ma podwójne koło pasowe - i w tym przypadku jest użyty napinacz.
    Z kompresora do alternatora jest użyty krótszy pasek elastyczny (który elastyczny jest chyba tylko z nazwy) i w tym wypadku nie ma już napinacza i tutaj właśnie jest problem z montażem ponieważ bez odpowiedniego narzędzia/patentu się nie obejdzie ( no chyba że w grę wchodzi demontaż kompresora klimy )

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Ze zdejmowaniem konpresora to radze uważać. Kompresor nie jest przykręcony do silnika tylko do aluminiowej podstawy. Jak najpierw założysz paset na alternator i kompresor to go nie przykrecisz. Jest tam bardzo ciasno i nie ma jak go ściągnąć do dołu żeby śruby trafily w otwory. Niestety są zwykłe śruby gwint od samego poczatku, przydały by się tam samoprowadzące ze stoszkowym brzegiem bez gwintu. Problemem jest też podstawa, do której jest przykręcony kompresor. Jest wykonana chyba z aluminium lub linnego stopu, razczej miękki. Podczas przykręcania kompresora bardzo bardzo ciężko wkręcić śruby. Jesli minimalnie pod kątem trafisz w otwór od razu zaczyna wkręcić sie inaczen niż wcześniej. W podstawie od razu na nowo gwintujesz otwory wkrecajac śrubę, jest to wyczuwalne przy wkręcaniu.
    Pozdrawiam


  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Soory nie zauważyłem ,że w profilu masz 2,4 . Myślałem że rozmawiacie o 1.9

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kluczbork
    Wiek
    33
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006
    Niestety nie udało mi się dzisiaj doczekać pomocy więc nie wrzuciłem dzisiaj fotek.
    Kolego maka131 mam takie pytanie, czy możesz wrzucić zdjęcie tego narzędzia i ewentualnie rysunek jak to zakładałeś albo coś takiego ??

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Milut Zobacz post
    Niestety nie udało mi się dzisiaj doczekać pomocy więc nie wrzuciłem dzisiaj fotek.
    Kolego maka131 mam takie pytanie, czy możesz wrzucić zdjęcie tego narzędzia i ewentualnie rysunek jak to zakładałeś albo coś takiego ??
    Udało Ci założyć pasek?
    Ja dziś mogłem dopiero zdjęcia zrobić tej listwy, dzięki której udało nam się założyć pasek.
    Pozdrawiam



 

Podobne tematy

  1. Napinacz paska klinowego czy sprzęgiełko alternatora?
    Napisany przez majk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 15-07-2014, 17:24
  2. wymiana alternatora
    Napisany przez tadeo69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-12-2013, 16:42
  3. Rolka paska alternatora
    Napisany przez cyrro512 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-02-2013, 14:04
  4. Regulacja paska alternatora.
    Napisany przez wojtekzch na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-11-2012, 08:42
  5. szum w okolicach paska napedu alternatora...
    Napisany przez bigining na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-03-2009, 15:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana paska wielorowkowego fiat croma

jak zalozyc pasek wielorowkowy 2.4 jtdm

wymiana pasek alternatora 159 2.4

pasek alteenatora fiat croma 2.4 jtd

jak zalozyc pasek alternatora fiat croma 2.4 jtd be napinacza

wymiana paskow fiat croma

pasek alternatora fiat croma 1.9

fiat croma napinacz paska klinowego

wymiana paska alternatora alfa 159 2.4

pasek wieloklinowy croma 2.4

przyzad do zakladania paska wielorowkowego fiat croma 2.4 jtd

fiat croma 2.4 jtd jak zalozyc pasek na alternator

napinanie paska alternatora croma

fiat croma pasek klinowy

fiat croma pasek klinowy schemat

fiat croma napinacz napina zamiast luzowac

montaz paska klinowego fiat marea 2.4 jtd

wymiana paska klinowego fiat cr

croma pasek

croma 2.4 wymiana paska klinowego

jak zalozyc pasek wielorowkowy fiat kroma 2.4 jtd

montaz paska klinowego alfa 2.4 159

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl