Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 109
Like Tree3lubi to!

Temat: Wymiana oleju - automat  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A czy po odpięciu akumulatora nie rozkodują się jakieś elementy elektroniczne w Cromie (pamięć sterownika silnika, skrzyni biegów, kodowanie radia itp)? W niektórych nowszych autach są podobno problemy.

    Gdzie można znaleźć informacje serwisowe o Cromie (np wymiana oleju w ASB, wymiana paska rozrządu. itp.). Jest coś takiego dostępne na necie?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 13-03-2014 o 09:22



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,102
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    A czy po odpięciu akumulatora nie rozkodują się jakieś elementy elektroniczne w Cromie (pamięć sterownika silnika, skrzyni biegów, kodowanie radia itp)? W niektórych nowszych autach są podobno problemy.

    Gdzie można znaleźć informacje serwisowe o Cromie (np wymiana oleju w ASB, wymiana paska rozrządu. itp.). Jest coś takiego dostępne na necie?
    Po odpięciu zgubisz tylko godzinę, datę, dane o śr. spalaniu etc.
    Pełna serwisówka jest tu w dziale download (eLearn).

    pzdr
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Po odpięciu zgubisz tylko godzinę, datę, dane o śr. spalaniu etc.
    Pełna serwisówka jest tu w dziale download (eLearn).

    pzdr
    + szyby adaptacja szyb!

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    + szyby adaptacja szyb!
    Co oznacza "adaptacja szyb"?

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Kraków
    Postów
    61
    Auto
    Croma 1.9 16V 150km
    Rocznik
    2008
    Po podłączeniu akumulatora zaświeci się na desce żółty trójkąt ostrzegawczy i wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu komputera. Trzeba po kolei wszystkie szyby opuścić i podnieść, przyciski trzeba trzymać aż do usłyszenia cichego stuku.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Września
    Wiek
    45
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1,9 mjtd automat emotion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał sopiotr Zobacz post
    Po podłączeniu akumulatora zaświeci się na desce żółty trójkąt ostrzegawczy i wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu komputera. Trzeba po kolei wszystkie szyby opuścić i podnieść, przyciski trzeba trzymać aż do usłyszenia cichego stuku.
    Dotyczy to także dachu panoramicznego ??

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Kraków
    Postów
    61
    Auto
    Croma 1.9 16V 150km
    Rocznik
    2008
    Nie wiem, bo nie mam dachu panoramicznego. Ale jeśli ostrzeżenia znikną po "nauczeniu" szyb, to pewnie nie trzeba.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,102
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Fajne wskazowki od kolegów z klubu Vectry: wymiana oleju w AF-40 - VC - skrzynia biegów - Vectra Klub Polska
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Fajne wskazowki od kolegów z klubu Vectry: wymiana oleju w AF-40 - VC - skrzynia biegów - Vectra Klub Polska
    Fajny opis. Za tydzień sam se wymienię Tylko jaki olej kupić? RAVENOLA czy TUTELĘ ? Ten RAV ma fajną cenę.

    http://allegro.pl/ravenol-atf-dexron...099326542.html
    Ostatnio edytowane przez marrr ; 05-04-2014 o 17:36

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    932
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    ja wymieniałem metodą dynamiczną z przepłukaniem skrzyni koszt 1150 w szczecinie, ilość oleju jaka została zużyta 12l, zastanawiałem się też nad metodą statyczną i stwierdziłem że to "skórka za wyprawkę" średnio 4l na każdy cykl wymiany co najmniej 4 razy a i tak olej nie będzie w 100% czysty i nowy, za litr oleju trzeba zapłacić ok 50 -60 zł = 800 - 960

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    W piątek sam wymieniłem i podzielę się uwagami.

    Na początek miałem problem z odkręceniem korka (klucz typu gwiazdka). Jest do niego dostęp kluczem nasadowym z dwoma przedłużkami bez wyciągania akumulatora i demontażu innych części. Problem był taki, że próbowałem kręcić ile pary w rękach ale i tak nie poszło. Od znajomego mechanika dowiedziałem się że trzeba użyć patentu z rurką (przedłużka ramienia klucza o ok 15 cm). Korek aluminiowy był jakby zapieczony z obudową przekładni. Przy odkręceniu aż strzeliło. Nie sądziłem, że trzeba tu użyć aż takiej siły. Uważajcie, aby przy odkręcaniu mocno dociskać klucz do korka. Przy wyskoczeniu klucza z korka można uszkodzić (uszczerbać) gwiazdkę w korku.

    Korki spustowe poszły bez oporu. Z małego spłynęło ok 1 l oleju, z dużego 2,5 l. Później wkręciłem duży korek z rurką przelewową i wlałem ok 2,8 l (przelało się ok 0,1 l). Następnie uruchomiłem silnik i przełączałem skrzynią kilka razy w różne położenia. Później , na pracującym silniku zacząłem dolewać dalej dawkami po ok 0,25 l. Po każdej dawce zaglądanie do kanału czy spływa z przelewu (dziura po małym korku). Uwaga, należy to robić powoli tzn. robić ok 1 minutowe przerwy po wlaniu każdej dawki. Olej zaczyna przelewać się z opóźnieniem. Ja wlewałem za szybko i w efekcie przelało mi się około 0,8l. Na szczęście zastosowałem patent własny z zaczepieniem czystej butelki litrowej do dużego korka i nadmiar oleju (zmieszanego nowy+ stary) spłynął do tej butelki. W razie przelania i deficytu oleju (miałem kupione 4 l Tuteli) można z tego uzupełnić. Po zakręceniu małego korka wlałem jeszcze ok 0,8 l (bez pomiaru temperatury oleju)

    W rozrachunku końcowym, ze skrzyni spłynęło 3,5 l oleju i weszło tyle samo

    Zastanawiam się czy jeśli ze skrzyni spłynie średnio ok 3,5 l, to czy jest potrzebna cała ta zabawa w dolewanie i przelewanie. Może wystarczy po prostu uzupełnić te 3,5 i tyle. Zlana ilość różna od 3,5 l może świadczyć o wcześniejszym niedoborze lub nadmiarze. Z analizy internetowych opisów piszą, że średnio wchodzi przy wymianie 3,5 l.

    olej_2.jpgolej_3.jpgolej_4.jpg

    Zapomniałem dodać że dobrym patentem jest połączenie lejka spożywczego i 40 cm węża. Super sprawdza się do wlewania oleju do automatu. Akurat przypadkiem (właściwa średnica) wąż wkręcał się w gwint korka wlewowego i nie było problemu że go wciągnie do skrzyni.

    Na ostatnim zdjęciu porównanie koloru oleju nowego (kropla lewa) i starego (prawa, czarna). Po wymianie skrzynia chodzi tak samo.

    Odnośnie Ravenola, to czy spełnia on normy do tek skrzyni (AW1 - Aisin Warner) lub fiatowskie? Jeśli tak to sam zaleję przy następnej wymianie. A jeśli nie to może i tak warto sprawdzić. Jakby skrzynia szarpała lub źle zmieniała biegi to zawsze można wrócić do statego (Tutela) . Kto pierwszy próbuje? Cena kusi
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 06-04-2014 o 21:45

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Witam. Ja dziś spróbowałem odkręcić korek wlewowy od skrzyni. Zrobiłem jak opisał Lucek i puścił z charakterystycznym strzeleniem. Także wszystko wskazuje na to że w weekend wymienię olej tylko mam dylemat jeszcze na jaki...

    Też mam podobne przemyślenie co do różnych zastosowań dolewek. Skoro średnia spuszczanego oleju wynosi 3,5 litra to tyle też należy uzupełnić i tego się trzymać. Czasami mam wrażenie że niektórzy trochę za dużo kombinują z niektórymi sprawami.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Ja mam zalany RAVENOL ATF Fluid T-IV RAVENOL ATF Fluid T-IV - RAVENOL, od czasu wymiany zrobiłem 1500 km. Wszystko w najlepszym porządku, wymiana metodą statyczną, za około 1500 km. jadę na drugą wymianę. Koszt jednej wymiany z olejem i robocizną 250 zł. Olej spełnia wszystkie normy. Pozdr.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Ali4 Zobacz post
    Ja mam zalany RAVENOL ATF Fluid T-IV, od czasu wymiany zrobiłem 1500 km. Wszystko w najlepszym porządku, wymiana metodą statyczną, za około 1500 km. jadę na drugą wymianę. Koszt jednej wymiany z olejem i robocizną 250 zł. Olej spełnia wszystkie normy. Pozdr.
    Ten RAV też ma taką czerwoną barwe jak Tutela?

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Tak, olej jest czerwony.


 
Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana oleju, filtrów itd.
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 19-02-2012, 08:23
  2. Wymiana oleju i filtrów
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-04-2011, 17:31
  3. Wymiana oleju w stilo 1.2 16v
    Napisany przez _DUGi_ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-03-2011, 23:19
  4. wymiana oleju
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 04-03-2010, 16:05
  5. [silnik] wymiana oleju
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-07-2009, 14:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma olej do automatu

olej do skrzyni automatycznej fiat croma

normy oleju tutela GIVI

fiat skrzynia automat wymiana oleju

wymiana oleju wautomatycznej skrzyni croma

ile kosztuje olej do skszyni automatycznej fiat croma 2 4.pl

wymiana oleju w skrzyni croma

automat wymiana oleju dynamiczna cena

fiat serwis wymiana oleju w skrzyni biegow

gdzie jest filtr oleju fiat croma

ile oleju do skrzyni fiat croma

fiat croma 2 4 dizel automatyczna skszynia ile wchodzi oleju.pl

fiat croma automatyczna skrzynia biegow czy musze zmieniac olej.pl

wymiana oleju w skrzyni biegow fiat croma

fiat croma automat olej do skrzynj

fiat croma czy wymienia sie oleju w skrzyni automatycznej

symiana oleju w skrzyni biegow automat fiat croma

wymiana oleju w skrzyni automatycznej fiat croma

turbin lekko

jaki olej do skrzyni automatycznej fiat croma 2 4

asb croma croma

koszt wymiany oleju w automatycznej skrzyni saab

croma 1.9 jtdm jaki olej do skrzynu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl