Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    56
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005

    Wymiana hamulców klucze

    Zamierzam wymienić hamulce na obu osiach. Powiedzcie jakie klucze tam będą potrzebne. Przyznam że nie chce mi się ściągać koła żeby tam zajrzeć. Gdzieś tu znalazłem że będę musiał zakupić nadadke torx 18 do odkrecenia jarzma tylnego z przodu tak samo? Jakie tam jeszcze przeszkody mogę napotkać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Kolego Turek torx 18 tak jak napisałeś jest potrzebny do odkręcenia jarzma do tego imbus 4 śrubka trzymająca tarczę i klucze 13,14,15 żeby odkręcić śrubę prowadnicy a zarazem i zacisku. śrubokręt,młotek,wd40,pasta miedziana,szczotka druciana i silikon do tłoczków,ściągacz stolarski. żeby tłoczki powciskać. z przodu nie ma większgo problemu z tyłem jest trochę ciekawiej musisz tłoczek wciskać i zarazem go wkręcać https://www.youtube.com/watch?v=j77JQmAKsFc ja u siebie w warsztacie miałem taki [ATTACH=CON FIG]24844[/ATTACH] życzę powodzenia w wymianie
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 11-09-2016 o 12:20

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    56
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Dzięki pandemic za szybką reakcję (b)
    O ile wymiana hamulców nie jest mi obca (przynajmniej w innych autach) to pierwsze słyszę o silikonie do tloczkow. Co masz na myśli?
    No i muszę jeszcze tarcze jakoś zmierzyć bo 2 rodzaje tam montuja z przodu. Wiesz może jak rozmiar tarcz ma się klocków? 2 rozmiary tarcz i 2 rodzaje klocków występują?
    Czy jeśli mam mniejsze tarcze to mogę sobie większe wstawić?
    Mam 150 multijet 2005r

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Kolego Turek Technicqll - kleje, uszczelniacze, preparaty - producent - SMAR DO TŁOCZKÓW HAMULCOWYCH cena za opakowanie 5zł. ja swoją krówkę mam z 2006r. mam założone tarcze ham.TRW z tyłu i przodu klocki również TRW. średnica tarczy przedniej 305mm http://www.czesciauto24.pl/trw/2189668 te same tarcze hamulcowe są do 2.4 JTDM
    Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 11-09-2016 o 14:20

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Pandemic88 Zobacz post
    śrubokręt,młotek,wd40,pasta miedziana,szczotka druciana i silikon do tłoczków,ściągacz stolarsk
    Zamiast pasty miedzianej proponuję smar wysokotemperaturowy np. ceramiczny, lepiej się nadaje do hamulców.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    56
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Hm czyli do crom powyżej 150 km montowane były tarcze 305cm, a tył taki sam we wszystkich, dobrze kombinuję?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    168
    Auto
    Brąz Croma 150
    Jestem świeżo po wymianie w 150KM FL. Tarcze są dwóch rozmiarów. Ja miałem 285przód i 278tył. Czyli te mniejsze. 305 nie możesz wrzucić jak masz 285 bo zacisk muszisz zmienić. Klucze przód: torx tx45 do prowadnic zacisku najlepiej długa nasadka, torx e20 do jarzma, imbus 5 do tarczy. Klucze tył: 15 oczkowa do prowadnic zacisku i 13 płaska jako kontra, torx e18 do jarzma, imbus 5 do tarczy. Polecam zaoparzyć się w nasadki 1/2 i różne długości przedłużek bo szczególnie lewy tył trzeba manewrować między sprężyną a tłumikiem ale nie jakoś strasznie. Oczywiścis potrzebny młotek do zbicia tarczy. Ja smarowałem prowadniczki klocków smarem textar cera. W przednich klockach pamiętaj o rozgięciu blaszek klocka od strony tłoczka. Tył spokojnie wkręcisz kluczem do szlifierki i ściskiem stolarskim. Założyłem przód i tył ATE, poprzednio mając TRW i Bosch i... w końcu są hamulce a nie spowalniacze. Piasty łatwo wyczyścisz nasadką drucianą na wiertarkę na błysk. Ja mam zasadę, że między piaste i tarcze nic nie smaruje po takim dokładnym oczyszczeniu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    56
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Pięknie, o to chodziło. Dzięki manic.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1.9 mJTD
    Rocznik
    2005
    Mam także rocznik 2005. Nie udało mi się zdemontować tylnych jarzm, śruby siedziały jak przyspawane. Ale okazało się, że do wymiany tarcz z tyłu nie było to potrzebne - tarcze wychodzą pięknie pomiędzy jarzmem a piastą. Wyobrażacie sobie jaka to ulga?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    32
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Jeszcze potrzeba imbus 7 do zacisku by odkręcić dwie śruby najlepiej kupić taki na grzechotke, ostatnio wymieniłem przód i tył komplet, tylko bosch a z przodu siedzi mikoda czyli to samo co bremo jestem bardzo zadowolony z wyboru w porównaniu do trw lepiej hamują. Rozmiar czarczy jest napisany na zacisku. Co do smarowania piasty miedzi tarcza a piasta jak tarcze są wysokonaweglane to niewolno smarować.
    Ostatnio edytowane przez bartas19 ; 12-09-2016 o 21:07

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    168
    Auto
    Brąz Croma 150
    Ja właśnie przygotowany byłem na imbus 7 do przedniego zacisku a okazało się, że w systemie ATE285 miałem torx tx45. Możliwe, że imbus jest przy tarczach 305.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    279
    Auto
    Fiat Croma 1,9 120 KM manual DPF Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2005/2011
    Ja z przodu mam tarcze 285 i klucz imbus 7 czyli wychodzi na to że są montowane różne systemy.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    430
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał Pandemic88 Zobacz post
    pasta miedziana
    Nie polecam, jak już ktoś napisał, lepszy jest specjalny smar do hamulców....u mnie taka pasta zapiekła 1 prowadnicę z tyłu i klocek był zbierany tylko z 1 strony, byłem zmuszony wymienić komplet z tego powodu.
    Co do tego silikonu do tłoczków to się jeszcze nie spotkałem....jak wiem że mam wyjąć tłoczek to kupuje nowe uszczelnienia i hula bez problemu.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    32
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał manic Zobacz post
    Ja właśnie przygotowany byłem na imbus 7 do przedniego zacisku a okazało się, że w systemie ATE285 miałem torx tx45. Możliwe, że imbus jest przy tarczach 305.
    Widzisz kolego ja mam 285 tarcze a zacisk jest trw gm

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Nie polecam, jak już ktoś napisał, lepszy jest specjalny smar do hamulców....u mnie taka pasta zapiekła 1 prowadnicę z tyłu i klocek był zbierany tylko z 1 strony, byłem zmuszony wymienić komplet z tego powodu.
    Co do tego silikonu do tłoczków to się jeszcze nie spotkałem....jak wiem że mam wyjąć tłoczek to kupuje nowe uszczelnienia i hula bez problemu.
    Sylikon do tłoczkow kupujesz jak robisz regenerację zacisku czyli wymieniasz oringi itp do kupienia za 2 zł w motoryzacyjnym takie małe opakowanie


 

Podobne tematy

  1. Wymiana tylnych hamulców
    Napisany przez TMK na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 20-01-2014, 09:06
  2. Palio II - wymiana hamulców z tyłu i wibracje, buczenie
    Napisany przez mli na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-10-2013, 18:14
  3. Klucze nasadowe
    Napisany przez vandaL93 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 23-07-2013, 19:52
  4. Jakie klucze potrzebne?
    Napisany przez Ubold na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-06-2012, 09:47
  5. [ukł. kierowniczy] Klucze serwisowe
    Napisany przez Mikicz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-05-2011, 21:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu