Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 51
Like Tree7lubi to!

Temat: Wymiana filtrów kabinowego i powietrza  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    753
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ja kupiłem w stacjonarnym sklepie motoryzacyjnym. Mógłbym sobie wtedy zaglądać do opakownia (może nawet zajrzałem, nie pamiętam bo to parę lat temu było) ale i tak bym nie wiedział, że czegoś brakuje. Powtórzę kolejny raz - wtedy nie wiedziałem, że uszczelki mają być w pudełku i należy je wymienić przy każdym odkręcaniu obudowy filtra.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    310
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Ja nie czekam i wymieniam olej w silniku co 10kkm. Filtr oleju to samo. Przyczyną tak czestej wymiany oleju w silniku jest kiepska jakosc paliwa w naszym kraju. Ropa importowana z Rosji jest mocno zasiarczona, a to przeklada sie na dziadowskie paliwo. To nie jest obiegowa opinia, tylko wiedza na podstawie wynikow badan. Swego czasu Lotos produkowal paliwa z ropy sprowadzanej z krajow Bliskiego Wschodu. Jakosc tego paliwa byla zupelnie inna niz np. ON pochodzacego z Orlenu. Kilka lat temu na stacjach Statoil byl przez chwile dostepny olej napedowy produkowany z ropy wydobywanej w Arabii Saudyjskiej lub w Norwegii (nie pamietam dokladnie). Jakosc tego paliwa byla bardzo dobra. Na pewno o niebo lepsza niz orlenowskiego.

    To samo Niemcy - tam sie zatankuje, to auto natychmiast odzywa. To nie jest przypadek.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 19-07-2017 o 11:21

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    395
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Ja mam uraz do Filtrona, jak do filtra paliwa dał uszczelkę o przekroju kwadratowym która w trakcie montażu podwinęła się i krótkim okresie zaczęło wyciekać paliwo. W obecnej Cromie mam metalowy filtr paliwa UFI Made in China wyprodukowany dla Peugot. Cena w serwisie 82 zł.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    310
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    RACJA. Filtry Ufi sa ok.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    321
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    To ze sie podwinela to wina osoby montujacej a nie filtrona.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    To samo Niemcy - tam sie zatankuje, to auto natychmiast odzywa. To nie jest przypadek.
    Nigdy nie tankowałem niemieckiego ale na słowackim, węgierskim i chorwackim jedzie tak samo jak na polskim. Polecam obejrzeć ten film. Cały mit o super niemieckim paliwie pada. https://www.youtube.com/watch?v=bVutTjK6ips

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    310
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Film filmem, mit mitem. Najważniejsze sa odczucia silnika i kierowcy. JeźdZiłem na niemieckim paliwie. Tylko duze markowe stacje. Mam trzech kolegow, ktorzy sprowadzaja auta z Niemiec. Bardzo czesto oni i ich pracownicy bywają w DE. Wszyscy zgodnie mowia, ze tam paliwo daje roznice na plus w stosunku do PL. Inny kolega z racji wykonywanego zawodu czesto jezdzi do DE, A,CH i IT. Ma sluzbowego qashqaia diesla. Mowi to samo - zatankuje tam, auto jest zwawsze niz w PL i na jednym baku robi troche wiecej km niz w PL.

    Ps. Mowie o ON, a nie o benzynie.

    Ps2. To paliwo ze Statoila, o ktorym pisalem wyzej, nazywalo sie Preema.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 19-07-2017 o 19:13

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Tankuję tylko na BP (zwykły ON), 2 x Shell bardzo dawno temu (najbardziej zbajerzony ON - ni chu-chu różnicy). Wiem, że jedno i drugie to polskie paliwo. Myślę, że za bardzo odbiegamy od tematu filtrów. Nie zmienia to faktu, że wymiana filtra paliwa co 15 tys. km jest dużą nadgorliwością. Rozkroiłem z ciekawości kiedyś filtr z mojego Paska z silnikiem 1Z. Z pełną świadomością napiszę, że słynne polskie zasyfione paliwo to brednie. Nam ciężko to pokazać po lifcie (podobnie miałem w Pasku i obecnie w Octavce). Proszę kolegów, którzy maja wkłady w filtrach paliwa o zdjęcia. Krótka piłka: przebieg, nazwa stacji, nazwa filtra i zdjęcie. Lepszego rozwiązania nie widzę. Skończymy z domysłami raz na zawsze!

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    310
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Zeszly rok - Orlen w Jaśle. Kilka aut po zatankowanej vervie: wtryski do naprawy lub wymiany.
    Brat mojego mechanika - zesZły rok, mala prywatna stacja w okolicach Krosna: alfa romeo z dieselkiem jtd. Wtryski do wymiany. Powod: paliwo.
    Tu do poczytania o stacjach paliw na Dukielszczyznie. Wlos sie jezy na glowie...

    http://www.dukla.com.pl/news-and-eve...-u-w-cergowej/

    Paliwo ok. 4 razy gorsze od sredniej normy. Caly czas mowa o oleju napedowym.


    Moja rada dla kolegów z forum: omijajcie szerokim lukiem małe stacje paliw. Tankowanie tylko na duzych, markowych stacjach paliw.

    Cytat z artykulu pod linkiem:

    "ON z wykazanymi* parametrami pogarsza komfort jazdy i wpływa na powstawanie osadów (zatyka filtry) w układzie* paliwowym i baku."

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 19-07-2017 o 20:34

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    321
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Za 2 -3tys bede wymienial w mojej mam ten metalowy obecnie chyba filtron . Tankuje gdzie taniej Auchan i inne pobliskie stacje byle taniej . Paliwo wymieniam co 20tkm . Nigdy nie zdazylo mi sie zamarzniecie filtra czy jakakolwiek inna awaria przez paliwo takze wg mnie jeden ch... gdzie tankujemy a cudne vpowery verwy itd to placebo i marketing tak jak i z olejami na ktorych to silnik lepiej chodzi (to tylko i wylacznie moja opinia)
    Porozcinam filtry i zobaczymy co wyjdzie .. Zapewne nic.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Moja rada dla kolegów z forum: omijajcie szerokim lukiem małe stacje paliw. Tankowanie tylko na dużych, markowych stacjach paliw.
    Myślę, że dotyczy to każdego kraju, Niemiec również. Przykład po PGR-owskiej stacyjki na zadupiu nie jest adekwatny do całokształtu.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    310
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Brdziesz w DE to sie przekonasz. Konczymy temat paliw.
    Ps. Na stronie UOKiK sa wyniki badan paliw z calej Polski. Radzę poczytac i dopiero wtedy sie wypowiadac. Przytoczone baadanie dotyczylo stacji paliw z calego Podkarpacia, a tzw. Bro-pal z Dukli byl przykladem. Cala średnia wyszla do kitu.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 20-07-2017 o 10:22

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    310
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Myślę, że dotyczy to każdego kraju, Niemiec również. Przykład po PGR-owskiej stacyjki na zadupiu nie jest adekwatny do całokształtu.
    Ps. Wpis o omijaniu malych stacji byl mój, a nie kolegi desmo.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    976
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    czytam kolegów wpisy na temat paliwa i filtrów i postanowiłem podzielić się swoimi przemyśleniami i doświadczeniem, zacznijmy od filtrów (posiadam auto przed liftem także wkład wymienny):
    polecane prze ze mnie to wspominany ufi - wersja najdroższa, man, filtron - i to tyle reszta to szajs - wystarczy spojrzeć na wykonanie wkładu i materiał z jakiego jest,
    każdy filtr po parunastu kilometrach robi się czarny i nie jest to wina jak by się można spodziewać brudnego paliwa - po prostu od on wkład się przebarwia, o zanieczyszczonym paliwie możemy mówić jeżeli na filtrze zrobi się osad który możemy organoleptycznie usunąć, osobiście filtr paliwa wymieniam raz w roku najlepiej przed zimą czyli jakieś 25 - 30 tyś. km.
    paliwo ON na polskich i zagranicznych stacjach - tankujemy tam gdzie jest duży obrót - paliwo jest dość często dostarczane i nie ważne czy jest to stacja firmowa czy prywatna, jeżeli są konsumenci to i paliwo jest o odp. parametrach , osobiście tankuję na orlenie (bliska), statoil (i to paliwo najbardziej przypadło do gustu mojej cromie - silnik jest żwawszy i cichszy wg. mojego odczucia - badań laboratoryjnych nie robiłem czy jest mniej db. i przybyło kM)oraz jak jestem w szczecinie to firmowa stacja cerfura,
    przewaga paliw zagranicznych jest taka że w tych paliwach jest więcej dodatków "uszlachetniających" i jest więcej procentowo biokomponentu przez co na jednym pełnym zbiorniku można przy tym samym stylu jazdy pokonać więcej kilometrów a i pod nogą wydaje się jakby z 10 -15 kucy przybyło, dodam jeszcze że nie jeżdżę na paliwach premium gdyż nie wierzę w " magiczne paliwo" na stacjach zagranicznych zwykły ON lepiej spisuje się niż w naszym kraju paliwo premium - to paliwo stosunkowo mało kierowców kupuje przez co na stacji takie paliwo długo "leżakuje" co nie oznacza jak w przypadku wina im starsze tym lepsze

    była poruszana kwestia filtra oleju- polecam tylko 2 marki:1 man i 2 filtron - powód tak jak przy filtrach paliwa
    Abramsik lubi to.

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    511
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Oleju i powietrza stosuje zwykle Bosch. Nad kabinowym się nie roztkliwiam. Teraz będę zabierał się za paliwo.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana filtra kabinowego
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 25-04-2013, 09:41
  2. Wymiana szczęk hamulcowych i filtrów
    Napisany przez seba_999 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-04-2012, 10:12
  3. Wymiana oleju, filtrów itd.
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 19-02-2012, 08:23
  4. Wymiana oleju i filtrów
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-04-2011, 17:31
  5. Wymiana filtrów
    Napisany przez kruq na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-01-2010, 14:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

filtr kabinowy fiat croma

wymiana filtra kabinowego fiat croma

fiat croma filtr kabinowy

fiat croma wymiana filtra kabinowego

croma filtr kabinowy

filtr kabinowy w cromie

filtr powietrza fiat croma rzeszowproducent obudowy filtra powietrza do fiatafiat croma filtr powietrzajakie sa filtry w fiacie gdzie jest filtr kabinowy fiat cromafiltrkabinowyfiatcromaFiat kroma filtr kabinowygdzie jest filtr kabinowy cromafiltr kabinowy fiat cromsfiltr kabinowy fiat croma 1.9 multijet lokalizacjawymiana filtra powietrza fiat cromafiat croma 2006 filtr przeciwpylkowyfiltr powietrza croma 2filtr powietrza fiat cromafiltry do fiata cromyfiltr jabinowy cromafiltr kabinowy croma wymianawymiana filtra kabinowego fiat croma zdjecie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl