Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Wymiana filtra paliwa 1,9 D 120 KM

    Witam Szanownych Forumowiczów,

    czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie filtr paliwa?

    Ogólnie wiem jak to zrobić (tak naprawdę żadna filozofia) ale już drugi raz poległem na odkręceniu tej puszki w której siedzi wkład. Jak ją otworzyć?
    Rękoma nie daję rady. Kupiłem jakiś tani klucz do filtrów oleju i po pierwsze trochę krótki a po drugie się zerwał.

    Macie jakiś patent/klucz jak to zrobić?

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Września
    Wiek
    33
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 75KM
    Rocznik
    2007
    Witam,
    raczej kluczem to odkręcisz, jak się zerwał to musisz załatwić chyba nowy, bo mało miejsca pewnie masz i rękoma nie dasz rady.
    Części zamienne do aut / opony / felgi / oleje - Zapraszamy !!!

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Czy ja dobrze rozumiem to co widzę???...

    W dieslu wymienia się całą metalową puchę, bo to filtr ciśnieniowy.
    Ty chcesz ją rozebrać i wymienić wkład? No chyba, że w 120KM jest jakiś wynalazek....

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Mam identyczny silnik - u mnie jest filtr zespolony, czyli metalowa puszka z 3 króćcami i podpiętym od spodu czujnikiem wody. Taki filitr jest na 100% nierozbieralny!!! Chyba, że przez rozcięcie celem sprawdzenia stanu zapchania.

    Zastanawia mnie jednak, czy nie ma jakichś "wynalazków" bo w trakcie poszukiwania filtra (z czystej ciekawości) także wyświetliły mi się m. in. same wkłady.
    Mikoz podaj VIN to sprawdzę w EPER i porównam ze swoim.
    PZDR!
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Na początku produkcji w Cromie był montowany filtr paliwa w którym wymienia się sam wkład. W Cromach z takim filtrem było podgrzewanie paliwa.
    p1040854m.jpg

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    No i proszę - sprawa jasna: jeśli masz metalową puszkę to wymieniasz w całości, jeśli masz czarną (z tworzywa) puszkę to wymieniasz sam wkład po odkręceniu dekla.
    Proste...
    A tak z innej beczki: cena wkładu to ok. 60zł, cena filtra zespolonego to koszt ok. 200zł - oczywiście części (zamienniki) poza ASO.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał grzest Zobacz post
    W dieslu wymienia się całą metalową puchę, bo to filtr ciśnieniowy.
    Ty chcesz ją rozebrać i wymienić wkład? No chyba, że w 120KM jest jakiś wynalazek....
    nie mam metalowej puszki tylko plastikowy "słoik" z wkładem. Problemem jest jego odkręcenie.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    mysłowice
    Wiek
    32
    Postów
    37
    Auto
    Croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2006
    W poprzedniej Cromie miałem taki filtr i odkręcaliśmy do we dwóch. Spróbuj owinąć go paskiem np: wielorowkowym i wtedy odkręcaj.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    W poprzedniej Cromie miałem taki filtr i odkręcaliśmy do we dwóch. Po odpięciu przewodów zdemontuj obudowę filtra (jest wsuwana od góry na dwie prowadnice). Spróbuj owinąć go paskiem np: wielorowkowym i wtedy odkręcaj.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał mikoz Zobacz post
    . Problemem jest jego odkręcenie
    drewniany klocek zapierasz o te wypustki i pukasz w klocek młotkiem i idzie. to samo przy dokręcaniu.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    mi na szczęście wszystko w rękach szło Ale tak jak kolega pisze wyżej, drewniany kołek i pukasz.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Sprawdź tylko dokładnie oznaczenia na obudowie i na nakrętce (jeśli są) - musisz dokręcić tak samo.
    Identycznie miałem w Peugeot 406 HDI - też wymieniałem tylko wkład. Niestety nie zauważyłem znaków i dokręciłem w miarę mocno "na czuja" - potem okazało się, że ciekło paliwo z obudowy. Kolejny demontaż i dokręcenie na siłę do znaków - dopiero wtedy problem znikł.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    jest napisane, że 30Nm

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Witam ponownie!
    Przy okazji filtrów: czy ma ktoś foto filtra oleju do 1,9 120km 8v?
    Zastanawia mnie też opis wg EPER - są tam dwie pozycje:
    - wkład filtrujący:71737926
    - filtr oleju CLASSIC LINE: 71773177
    Czy ktoś wskaże mi różnicę pomiędzy tymi częściami?

    p.s. dodatkowo wg oryginalnego numeru wkładu fitrującego, na stronie FILTRON-a mam też mały zgryz:
    -podany powyżej nr wkładu 71737926 stosuje się do silników produkowanych do kwietnia 2007 => nr FILTRON OE648/5
    -moje auto jest z 27 maja 2008 i wg FILTRON-a powinienem mieć wkład o numerze => OE682/2
    Zaznaczam też, że w tabeli FILTRONA dla rocznika do 2007 jest inny filtr paliwa niż mam obecnie (tam jest wkład a ja mam puszkę) - skłaniałoby to do zastanowienia się o prawidłowości wyboru filtra oleju OE682/2 a nie OE648/5 jak podaje EPER.... Makaroniarze jak zwykle wszystko skomplikują
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 18-11-2013 o 21:13
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Witam ponownie!
    Przy okazji filtrów: czy ma ktoś foto filtra oleju do 1,9 120km 8v?
    Zastanawia mnie też opis wg EPER - są tam dwie pozycje:
    - wkład filtrujący:71737926
    - filtr oleju CLASSIC LINE: 71773177
    Czy ktoś wskaże mi różnicę pomiędzy tymi częściami?

    p.s. dodatkowo wg oryginalnego numeru wkładu fitrującego, na stronie FILTRON-a mam też mały zgryz:
    -podany powyżej nr wkładu 71737926 stosuje się do silników produkowanych do kwietnia 2007 => nr FILTRON OE648/5
    -moje auto jest z 27 maja 2008 i wg FILTRON-a powinienem mieć wkład o numerze => OE682/2
    Zaznaczam też, że w tabeli FILTRONA dla rocznika do 2007 jest inny filtr paliwa niż mam obecnie (tam jest wkład a ja mam puszkę) - skłaniałoby to do zastanowienia się o prawidłowości wyboru filtra oleju OE682/2 a nie OE648/5 jak podaje EPER.... Makaroniarze jak zwykle wszystko skomplikują
    Nie mam zdjęcia i nie znam kodu filtra ale w mojej cromie lipiec 2008 na pewno jest wkład filtrujący a z zewnątrz wygląda jak filtr tylko od spodu ma wytłoczenie na klucz nasadowy.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Ok, już zamówiłem ten pierwszy -71737926 czyli OE648/5 wg FILTRON-a. Mam nadzieję, że ten wkład będzie pasował...
    Dzięki!
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana filtra Paliwa
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2013, 20:50
  2. podgrzewacz filtra paliwa
    Napisany przez BoRo_26 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 01-12-2012, 14:43
  3. Wymiana filtra paliwa w Bravie 1.9 TD 75 KM
    Napisany przez stilo_kielce na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-05-2012, 17:50
  4. Wymiana filtra paliwa 1.8GT
    Napisany przez piter64 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2011, 22:43
  5. Wymiana filtra paliwa we Fiacie Bravo 1.9TD z 1998roku
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-11-2009, 18:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana filtra paliwa croma

fiat croma wymiana filtra paliwa

jak wymienic filtr paliwa croma 1.9jtd

jak wymienic filtr paliwa croma

filtr paliwa fiat croma

zamienniki oleju seleniawr5w-30

jak wymienic filtr paliwa fiat croma

filtr paliwa fiat croma 2006

wymiana filtra paliwa bravo 1.9 jtd 120

obudowa filtra paliwa fiat croma 1.9 jtd

jak odkrecic filtr paliwa fiat croma

jak wymienic filtr paliwa

fiat croma filtr paliwa

wymiana filtra oleju croma 2.4

co ile wymieiacie filtr paliwa croma 2.4

Wymiana wkladu filtra oleju fiat croma

filtr on croma

ile kosztuje filtr olejowy do fiata croma

filtr paliwa w aso fiat 1.9jtd

Jak odkrecic dekiel filtra oleju fiat croma

filtr olejowy we fiacie croma 2006

Fiat Croma wymieniony filtr paliwa nie odpala

filtr paliwa fiat croma 1.9 jtd

dokrecenue obudowy filtra paliwa w cromie

filtr paliwa fist croma 1.9

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl