Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana EGR, wzystko OK i ..p0403 i tryb awaryjny  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005

    Wymiana EGR, wzystko OK i ..p0403 i tryb awaryjny

    Witam,
    Znowu niespodzianka ze strony cromy...
    Auto zamulane z dołu, zaślepiłem więc egr, krótka przejażdzka, auto odżyło, więc diagnoza - egr do wymiany, w MES p0401, ale to raczej norma przy zaślepieniu egr
    W sobotę wymieniłem egr .
    EGR nowy, zakupiony w sklepie w ASO (akurat dali dobrą cene).
    Sama wymiania żadna filozofia, nie ma co spieprzyć, umieszczona też kryza z 4 otworami
    Po wymianie auto jak zaślepką, chodzi fajnie. Jazda kontrolna z podłączonym kompem, pętla na S-ce, coby można mocniej depnąć
    No i wszystko cacy, ja zadowolony, w pewnym momencie trójka, obroty w max, i przy 4200 dup, check engine, tryb awaryjny ... komp był podpięty więc zjechałem i sprawdzam: p0403 i.. nie daje się skasować!.

    p0403.png

    Dowlokłem się więc do domu, wieczór nastawał więc odpuściłem ponowne włożenie starego egr (gorący silnik to wątpliwa przyjemność.
    Zgrałem logi i ..co widzę:


    MES awaria egr p0403.png

    ewidentnie w trakcie jazdy już przed awarią za duże mierzone ciśnienie doładowania vs oczekiwane..Inne parametry nie są podejrzane.
    Stawiaem po prostu na wadliwy ten nowy egr (dziś jadę reklamować) ale.. to ciśnienie mnie zastnawia: może jest jeszcze coś, tylko czy to mogło spowodować awarię egra? CZujnik ciśnienia niedawno czyszczony, pozostaje podejrzenie że kierownice w turbo cuś szwakują, albo overboost...Może macie jakieś inne pomysły/sugestie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    41
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    czujnik ciśnienia doładowania umieszczony na pasie przednim do czyszczenia.

    wysłane z Coolpad F1

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Hmm, czujnik ciśnienia doładowania jest na kolektorze raczej za silnikiem a nie na pasie przednim (i ten byl niedawno czyszczony). Za to na pasie przednim jest zawór ciśnienia doladowania.... co miałeś na mysli?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    No to jest gorzej niż myślałem.. zamieniłem dziś rano egr-y i .. d..a blada, ze starym jest to samo :/
    Wygląda więc na to jakby nie bylo komunikacji z samym egr-em - chyba że faktycznie jakiś czujnik o którym mowa w treści błedu..tylko co to u diabła za czujnik przy egr???

    Ratunku, bo trochę mi się kończą pomysły i widmo wywiezienia w diabły do aso coraz realniejsze...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    U mnie taka różnica ciśnień występuje często i nie wywala błędów ani nic. Moze zawór ma spierdzieloną elektrykę? Zareklamuj zawór niech go sprawdzą albo dadzą drugi.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    880
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a próbowałeś odpiąć EGRa i wtedy wykasować błąd, jeszcze przed odpaleniem silnika? sprawdź co będzie wyświetlał po odpaleniu.

    jakieś jeszcze parametry zczytywałeś? może to coś innego.

    sprawdź jednak ten czujnik doładowania. nawet jak jest czysty to spróbuj przejechać kawałek bez tej kryzy z 4 otworami. podejrzewam, że raczej poprawną kupiłeś ale różnie bywa.

    zobacz również jakie błędy będzie wywala po odpięci czujnika doładowania.
    może jakiś problem ze wtyczką jest, może kontakt spraj da radę.
    Pozdrawiam


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Próbwałem z odpietym, i przeczyściłęm też dodatkowo czujnik ciśnienia. Bez zmian
    Kryza moim zdaniem nic tu nie wnosi, bo już wcześniej z nią jeździłęm i nie było problemów.

    Wygląda mi to na jakiś problem z komunikacją z samym egr-em, i to nie po stronie egr-a tylko elektryki (możliwe że padła sama kostka albo kabelek)
    Ponieważ jednak kostki drugiej nie mam, dałem se spkój i zaprowadziłem trupa do carserwisu - niech szukają co i jak (egr był u nich kupiony więc w razie czego mają sami go zmienić / reklamować)
    Zobaczy się co wymodzą...
    Kazałem też przy okazji dokładnie przejrzeć dolot, bo te róznice ciśnień i przymulanie - możliwe że jakaś nieszczelność powoduje (oczywiście to poza kwestią p0403)

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    41
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    mialem na mysli ten maly czujnik na pasie przednim. overboost

    wysłane z Coolpad F1

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    464
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A speawdz bezpiecznik zasilajacy egr. Zmierz napiecie na nim. On jest sterowany masa.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    No to sprawa z egr-em wyjasniona. Zwalona jest kostka - ułamany jest zatrzask, w efekcie - jak to stwierdzili - nie kontaktowała. Udało się to prowizorycznie naprawić, ale kostka ponoć w nienajlepszym stanie i trzeba będzie z czasem wymienić.
    ASO = wymiana całej wiązki.. może jednak ktoś wymieniał samą kostkę.. da się ją kupić?

    Ciśnieniem zajmę się na dniach...

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Podepnij tego nowego EGR-a pod wtyczkę i zrób programem test .Zobaczysz czy pracuje. Jeżeli pracuje to nie ma co reklamować.Tylko patrz mechanicznie czy pracuje nie w programie bo tu czasami są różnice. Miałem takie przypadki że program pokazywał różne otwarcia podczas testu a EGR nawet nie drgnął .
    Ja pisałem a ty w międzyczasie napisałeś też posta .

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    może jednak ktoś wymieniał samą kostkę.. da się ją kupić?
    Tutaj masz sklep z wtyczkami, pewnie dobierzesz odpowiednią: Wtyczki samochodowe - e-connectors
    RafalWawa lubi to.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Oo dzięki za ten namiar - faktycznie wygląda obiecująco (nie tylko w tym temacie).
    Szkoda że nie sfotografowałem dokładnie złączki, bo z tego co widzę różnice są subtelne..chyba że ktoś już to przerabiał i wie co to za wtyczka jest potrzebna...

    Swoją drogą - ma ktoś może info o sygnałach jakie są wysyłane do egr-a? bo z tego co zauważyłem do wtyczki dochodzą 4 kable, ale sam egr ma już 2 piny...to gdzie się podziały 2 pozostałe kable? nie prowadzą żadnych sygnałów?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    464
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Sygnł to PWM ..Z tym ze na stałe jest na 1pinie 12V a Ecu steruje masą. Wykorzystywane sa 2piny.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    PWM? Szczerze mówiąc myślałem że to jest zwykłe załączanie/odłączanie zasilania, a nie bardziej skomplikowany sygnał.. stąd wniosek że EGR to nie tylko zwykły elektromagnes, ale i jakaś "logika" która dekoduje sygnał (komparator analogowy? bo chyba nie cyfrowe ustrojstwo..)

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Wydaje mi się, że przy PWM nie potrzeba żadnej elektroniki odbiorczej


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. grande 1.9 sport tryb awaryjny do 2 tyś obrotow POMOCY
    Napisany przez keewa69 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-06-2016, 20:05
  2. Włączający się samoczynnie i gasnący tryb awaryjny
    Napisany przez stiflers90 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-05-2014, 22:33
  3. marea 1.6 16v 1998 świeci się marchewa samochód przechodzi w tryb awaryjny
    Napisany przez wojciechojecki na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-09-2013, 12:33
  4. Silnik przechodzi w tryb awaryjny 2,0 jtd
    Napisany przez WWWPHOTOSPORTIE na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-01-2012, 21:17
  5. [silnik] Tryb awaryjny
    Napisany przez tosiek80 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2009, 10:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0403 ducato

fiat 0403

p0403 fiat ducato

fiat ducato blad p0403

blad 0403 smax

P0403

mes wymiana zaworu czy trzba kasowac bledy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl