Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 77
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana dwumasy  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Witam !
    Na razie daję spokój z dwu masą ,wiem jednak że jak będzie trzeba to zrobię to sam.Nie mogę sobie pozwolić teraz na taki wydatek a tragedii nie ma.Turbina zamontowana, jest nowy intercoler.
    Pozdrawiam !



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dobrze rozumiem, że chcesz robić sam bez kanału?

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Witam w poniedziałkowy poranek
    Mam garaż,kanał,sporo kluczy i pewne doświadczenie w mechanice samochodowej.Sprzęgła w swoim życiu(63 rocznik) też już wymieniałem a filmik z YouTube jest dużą pomocą.
    Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołych Świąt Wielkiej Nocy.

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    4
    Postów
    81
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007
    Powodzenia CAMEL, oprócz szczerych chęci musisz mieć jeszcz kogoś do pomocy

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    113
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Camel - pamiętaj, że w Cromie jest tarcza sprzęgła z regulacją docisku - trzeba mieć przyrząd do jego demontażu/montażu.

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Witam !
    Tak jak wcześniej pisałem na razie daję spokój z dwu masą bo tragedii nie ma a koszta duże.Oczywiście że przy wyciąganiu i wkładaniu skrzyni będę potrzebował pomocy drugiej osoby, już nie te siły i nie to zdrowie.Na razie odpuszczam rękodzieło przy Cromie bo są inne zajęcia w obejściu domowym.Dzięki za wskazówki od wszystkich i Pozdrawiam.

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005

    Jednak trzeba to zrobić

    Witam !
    Niestety wymieniam sprzęgło teraz.Było trochę za dużo dynamicznej jazdy i dwu masa się odezwała.Pedał wpadł biegi ciężko wchodziły ledwo wróciłem ze stolicy zaczęło się ślizgać i.t.p.Co prawda po dwóch dniach teoretycznie wszystko wróciło do normy ale na trzeci dzień sprzęgło miało kaprysy.Auto jest już na kanale,wózek zawieszenia wyjęty i co nieco odkręcone.Nie wyjąłem jeszcze półosiek i tu pytanie czy przy lewej półośce(tej od kierowcy)muszę odkręcać ten pierścień na cztery torxy czy wyjdzie bez odkręcania razem z kielichem
    Pozdrawiam

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    171
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    NIE ODKRĘCAJ !!! Wyjdzie bez tego. Najwyżej przed wkładaniem, jak będziesz wymieniał uszczelniacz.

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    NIE ODKRĘCAJ !!! Wyjdzie bez tego. Najwyżej przed wkładaniem, jak będziesz wymieniał uszczelniacz.
    Dzięki
    Tak właśnie myślałem

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    28
    Postów
    70
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Napisz jakie czesci zakladasz i jakie ich koszty.
    Temat wisi nademna od zakupu Cromki ... dziabnalem tak 80 tys km

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Witam !
    Części będę zamawiał jutro ale w grudniu pytałem orientacyjnie w zaprzyjaźnionym sklepie i komplet Valeo miał kosztować 1650 zł(dwu masa, docisk,tarcza i łożysko z wysprzęglikiem) .U mnie skrzynia wyjęta.W sumie wczoraj i dziś zajęło mi to około 15 roboczo godzin.Robiłem całkiem sam.Ponieważ garaż mam szeroki więc croma stoi w poprzek kanału,oczywiście przednią osią centralnie nad kanałem.W ten sposób mam idealny dostęp z każdej strony.Gdyby nie to,wcale bym się za to nie brał bo Croma zasłania mi cały kanał więc jak wejść do kanału.Skorzystałem ze świetnego filmu z YouTube,który wskazał mi kolega Stoszek.Wprowadziłem lekkie zmiany coś odkręciłem i coś nie odkręciłem.Jeżeli będzie potrzeba opiszę co robiłem.Ogólnie jest sporo odkręcania ale wszystkie śruby i nakrętki wyglądają jak nowe więc nie stawiały dużego oporu a i dostęp do nich nie najgorszy.Jeszcze trzeba będzie to złożyć ale to za parę dni.
    Pozdrawiam.

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Witam !
    Wracam do dwu masy.Święta majowe i brak czasu spowodowały że Cromą wyjechałem dwa dni temu.Części kosztowały więcej niż myślałem ale wszystko jest w oryginale według VINU.Dwu masa,docisk,tarcza,wysprzęglik z łożyskiem,uszczelniacz wału korbowego i uszczelniacze półosi oraz nowy olej do skrzyni.Sprzęgło i dwumasa Valeo(2000 zł),uszczelniacze(150 zł)),olej GM 1940004(160 zł).Stara dwu masa miała luz od oporu do oporu 35 mm.Mocno sfatygowany był docisk po bliższych oględzinach i łożysko na wysprzęgliku.TE KOSZTY!!!!!!!
    Pozdrawiam !

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    28
    Postów
    70
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Dwumasa z numerem zaczynającym sie od 55....?

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał CAMEL1 Zobacz post
    Witam !
    Wracam do dwu masy.Święta majowe i brak czasu spowodowały że Cromą wyjechałem dwa dni temu.Części kosztowały więcej niż myślałem ale wszystko jest w oryginale według VINU.Dwu masa,docisk,tarcza,wysprzęglik z łożyskiem,uszczelniacz wału korbowego i uszczelniacze półosi oraz nowy olej do skrzyni.Sprzęgło i dwumasa Valeo(2000 zł),uszczelniacze(150 zł)),olej GM 1940004(160 zł).Stara dwu masa miała luz od oporu do oporu 35 mm.Mocno sfatygowany był docisk po bliższych oględzinach i łożysko na wysprzęgliku.TE KOSZTY!!!!!!!
    Pozdrawiam !
    Świetnie, że potrafisz to sam zrobić, bo w zwykłym serwisie by jeszcze bardziej bolało
    Ile wytrzymał oryginał -przy jakim przebiegu wymieniasz te graty?

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Witam !
    Dwu masa zdjęta z auta i założona nowa ma te same numery 282383u2 na obwodzie masy ruchomej do której przykręcamy docisk.Na pudełku i na dwu masie od strony wału korbowego jest numer 55231671.Robiłem przed założeniem zdjęcia wszystkich elementów nowych.Kiedy cztery lata temu po kupnie Cromy pytałem w serwisie Fiata w Łodzi o ceny różnych napraw,to w przypadku sprzęgła były to kwoty blisko 4tyś na częściach oryginalnych i coś ponad 3 tyś zł z zamiennikami.Croma jest z 2005 roku.W 2007 w Holandii miała coś ponad 140 tyś(to jest pewne).Jak ją kupowałem w 2013 roku miała 163 tyś i była pół roku w kraju.Obecnie ma 201 tyś.MES pokazuje że oprogramowanie było aktualizowane w 2009 roku,a sprzedający sugerował dodanie setki.Więc albo auto między 2007 a 2013 nakręciło około 20 tyś i licznik nie był kręcony albo ma według mnie około 340 tyś.Całe zdjęte sprzęgło ma daty produkcji z 2005 roku,turbinę,wtryski i pompę diagnozowali fachowcy i powiedzieli że nie były regenerowane i mogły zrobić spokojnie ponad 300 tyś i nie ma się co ich czepiać.Według kilkudziesięciu destynacji z navi fabrycznej,Croma ganiała po autostradach Europy zach.(sklepy typu Saturn,Media Markt)być może przedstawiciel handlowy.Przez cztery lata nie dolałem grama oleju,oprócz wymian.To jaki ma przebieg to auto ?. Rozpisałem się
    Pozdrawiam !
    Stoszek lubi to.


 
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 26-06-2017, 18:48
  2. Punto II 1,9 JTD - ocena sprzęgła i dwumasy
    Napisany przez booboss na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-03-2017, 09:58
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-03-2017, 07:44
  4. Po wymianie, dwumasy, problem, z odpalaniem, dziwny dźwięk, bravo ,JTD
    Napisany przez cinek2439 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-03-2016, 13:35
  5. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-12-2015, 18:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma dwumasa

co ile wymiana dwumasu w fiat croma

fiat croma 1.9 multijet diesel dwumas

dwumasa croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl