Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2008

    Wyjęcie akumulatora w Cromie

    Cześć,

    Wczoraj rano zdechł akumulator w mojej Cromie 1.9 JTD. Ponieważ nie mam w garażu gniazdka (mieszkam w bloku), muszę zanieść akumulator na górę do mieszkania celem podładowania z prostownika - i tu mam pytanie. Czy z mojego samochodu można całkowicie wyjąć akumulator bez ryzyka, że coś się rozkoduje/zablokuje po ponownym podpięciu akumulatora do auta, czy też powinienem ładować go prostownikiem bezpośrednio w samochodzie? Czy ktoś miał już jakieś doświadczenia w tym względzie?

    Pozdrawiam
    Krzysiek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Nic nie powinno się stać. Będziesz musiał tylko "zaprogramować" wszystkie szyby (pojawi się żółty wykrzyknik na panelu po ponownym podpięciu akumulatora). Żeby to zrobić trzeba każdą szybę oddzielnie (podobno można również parami) opuścić na sam dół i przytrzymać jeszcze przez chwilę guzik (jakbyś chciał ją dalej otwierać) a później dosunąć do samej góry i również przytrzymać guzik, tym razem do domykania. Gdyby z którąś szybą nie pomogło to powtarzaj aż się uda. Na pewno jest to też opisane tu na forum.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2008
    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź Obawiałem się, że będzie wymagany np. kod do radia - którego nie mam, bo auto kupiłem używane.

    Problem jest głębszy - auto nie chce zapalić nawet po podłączeniu kablami nowego akumulatora, dwa razy kręci i przestaje. Napięcie na starym aku jest poniżej 10V. Nowy akumulator daje napięcie 12,6V. Próbowałem odpinać minusową klemę i odpalać po kablach tylko z nowego, ale też bez efektu, rozrusznik dwa razy zakręci i staje. Cały czas świeci się kontrolka od wtrysku. Spróbuję jeszcze całkowicie wymienić akumulator i zobaczę czy coś się poprawi.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał silverppl Zobacz post
    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź Obawiałem się, że będzie wymagany np. kod do radia - którego nie mam, bo auto kupiłem używane.

    Problem jest głębszy - auto nie chce zapalić nawet po podłączeniu kablami nowego akumulatora, dwa razy kręci i przestaje. Napięcie na starym aku jest poniżej 10V. Nowy akumulator daje napięcie 12,6V. Próbowałem odpinać minusową klemę i odpalać po kablach tylko z nowego, ale też bez efektu, rozrusznik dwa razy zakręci i staje. Cały czas świeci się kontrolka od wtrysku. Spróbuję jeszcze całkowicie wymienić akumulator i zobaczę czy coś się poprawi.

    Pozdrawiam
    Krzysiek
    Tu było podobnie AutoKącik.PL: [croma 2006 150KM] cos zgrzytnęło i nie odpala
    Padło na alternator

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    warszawa
    Postów
    147
    Auto
    SsangYong korando 2.0d była Croma 1,9jtdm 120km
    Rocznik
    11.2012
    Wyjmujesz, ładujesz, wkładasz i odpalasz.
    Kod radia niepotrzebny, tylko przyuczyć szyby.
    Jak dalej będzie problem to podłączyć pod komputer i sprawdzić co pokaże. Dopiero potem do warsztatu jeżeli nie będzie wiadomo co szwankuje.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2015
    Skąd
    Corei7vne
    Wiek
    26
    Postów
    1
    Auto
    Corei7vne
    Rocznik
    Corei7vne
    Bookmark to read later...
    Cheers,
    Corei7vne

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    O
    Cytat Napisał silverppl Zobacz post
    Próbowałem odpinać minusową klemę i odpalać po kablach tylko z nowego, ale też bez efektu,
    Z tym odpalaniem po kablach niczego jeszcze nie dowodzi. Wszystko zależy od tego jakie maiłeś kable. Są w sprzedaży różne kable nie które nie nadaja się do niczego, chcąc odpalić samochód w ten sposób jaki opisałeś musiał byś mieć naprawdę solidne kable. Im dłuższy kabel tym musi być większy jego przekrój bo występują większe spadki napięcia.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2008
    Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie. Ten podobny wątek czytałem - u mnie nie było żadnego zgrzytu, po przekręceniu kluczyka światła i deska zaczęły migać jak szalone a silnik ani razu nie zakręcił. Dziwne, że aku rozładował się - samochód stał co prawda 2 tygodnie nie jeżdżony, ale za to w garażu podziemnym, w którym jest w miarę ciepło. Fakt, że jeździmy głównie na krótkich dystansach raz czy dwa w tygodniu, dłuższe dystanse okazjonalnie. Podejrzewam alternator. Dziwi mnie tylko, że rozrusznik nie kręci więcej niż dwa razy - powinien chyba kręcić do oporu (nawet i 10 sekund)?

    Spróbuję przełożyć jeszcze ten akumulator. Przy okazji bardzo podstawowe pytanie - gdzie jest jakaś masa, do której można przypiąć minusowy kabelek? Do tej pory podłączałem pod minus rozładowanego akumulatora, ale podobno to nie jest wskazane.

    Jeszcze mam pytanie o podłączanie pod komputer - jak to zrobić? Widziałem jakieś kable USB i soft do tego na Allegro - czy to o to chodzi?

    Pozdrawiam

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Taka ciekawostka mi się przypomniała. Koledze padł akumulator w Astrze I 1.7D i nie mógł odpalić a nie mogłem mu pomóc bo nie mieliśmy kabli. Poszedł zapytać do pobliskiego sklepu z modelami latającymi czy go jakoś nie poratują i wyszedł gość z malutkim akumulatorkiem (wielkości 1/10 akumulatora samochodowego, do zasilania modelu samolotu) i cieniutkimi kabelkami i auto po paru minutach odpaliło przy jego pomocy. Podobno te aku mają jakiś duży prąd i są bardzo wydajne przy zminimalizowanej wadze i wymiarach.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał silverppl Zobacz post
    Jeszcze mam pytanie o podłączanie pod komputer - jak to zrobić? Widziałem jakieś kable USB i soft do tego na Allegro - czy to o to chodzi?
    Aktualny wątek z informacjami na temat kabla znajdziesz tutaj: Problem z interfejsem
    A soft jest tutaj na stronie, w dziale Download (podpowiedź: MES 2.2)

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    warszawa
    Postów
    147
    Auto
    SsangYong korando 2.0d była Croma 1,9jtdm 120km
    Rocznik
    11.2012
    Cytat Napisał silverppl Zobacz post
    ... po przekręceniu kluczyka światła i deska zaczęły migać jak szalone a silnik ani razu nie zakręcił.
    za niskie napięcie aku i to normalne,
    Dziwne, że aku rozładował się - samochód stał co prawda 2 tygodnie nie jeżdżony, ale za to w garażu podziemnym,
    jak miał 10V to albo zwarcie na celi albo zostalo coś co "zeżarło" prąd,
    Dziwi mnie tylko, że rozrusznik nie kręci więcej niż dwa razy - powinien chyba kręcić do oporu (nawet i 10 sekund)?
    na kablach pewnie duży spadek napięcia i wtedy to nic dziwnego,

    Spróbuję przełożyć jeszcze ten akumulator. Przy okazji bardzo podstawowe pytanie - gdzie jest jakaś masa, do której można przypiąć minusowy kabelek? Do tej pory podłączałem pod minus rozładowanego akumulatora, ale podobno to nie jest wskazane.

    jak przekładasz aku to podłączasz normalnie klemy,

    Jeszcze mam pytanie o podłączanie pod komputer - jak to zrobić? Widziałem jakieś kable USB i soft do tego na Allegro - czy to o to chodzi?

    Pozdrawiam
    "kabelki" plus program

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał silverppl Zobacz post
    Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie. Ten podobny wątek czytałem - u mnie nie było żadnego zgrzytu, po przekręceniu kluczyka światła i deska zaczęły migać jak szalone a silnik ani razu nie zakręcił. Dziwne, że aku rozładował się - samochód stał co prawda 2 tygodnie nie jeżdżony, ale za to w garażu podziemnym, w którym jest w miarę ciepło. Fakt, że jeździmy głównie na krótkich dystansach raz czy dwa w tygodniu, dłuższe dystanse okazjonalnie. Podejrzewam alternator. Dziwi mnie tylko, że rozrusznik nie kręci więcej niż dwa razy - powinien chyba kręcić do oporu (nawet i 10 sekund)?

    Spróbuję przełożyć jeszcze ten akumulator.

    Pozdrawiam
    Widzisz, u mnie też nagle padły 2 cele w aku i rozrusznik ani razu nie zakręcił. Zacznij od AKU. Powodzenia.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Miałem podobny problem w cc 1100, choinka na tablicy, nie pomogła wymiana akumulatora a problem był błahy zaśniedział styk masowy wystarczyło popsikać preparatem do styków elektrycznych i dokręcić, problem znikł.Sprawdź połączenia masowe.Powodzenia.

  14. #13
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Panowie, dwie sprawy. Na kablach nie odpala się innego auta, tylko podładowuje drugi akumulator - dawca odpalony na średnich obrotach, biorca czeka. Dopiero jak jest kompletnie padnięty można próbować na kablach wytrzymujących 600-700A. Szczególnie trzeba uważać na podłączenie "malucha" z "kombi", można komuś sfajczyć instalację
    Co do kabli, najlepiej rozkręcić i fizycznie poczyścić końcówki i styki, przy skręcaniu posmarować pastą miedzianą.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Szczególnie trzeba uważać na podłączenie "malucha" z "kombi", można komuś sfajczyć instalację
    Możesz to jakoś rozwinąć bo jakoś nie widzę takiej możliwości. Być może w drugą stronę mogło by się coś stać ale to nic pewnego po prostu nie starczy prądu i już.

  16. #15
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Wypadkowa wydajności alternatora w małym aucie i potrzebnego prądu rozruchu w dużym. Kolega z pracy miał parę lat temu taki przypadek.

    Pierwszy z brzegu art.:
    Uruchom awaryjnie silnik, nie zepsuj auta - Magazynauto - testy i opinie o samochodach nowych i używanych


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wyjęcie alternatora 1.9 JTD
    Napisany przez danielhinz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 19-11-2017, 23:22
  2. Wyjęcie zagłówków z przednich siedzeń.
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 16-02-2015, 19:57
  3. Wyjęcie zegarów.
    Napisany przez Feliks96 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2015, 21:38
  4. Wyjęcie kierownicy FIAT PUNTO II
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-05-2010, 16:24
  5. wyjęcie ramki
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-05-2009, 12:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma tdi wymiana akumulatora

fiat croma reset komputera po wymianie akumulatora

fiat croma 2006 jak zamknac bez pradu

akumulator fiat croma

wymiana akumulatora fiat croma

jak wyjac akumulator fiat croma

fiat croma akumulator

jak zamknac bravo bez akumulatora

croma jak zamknac bez akumulatora

akumulator fiat croma 1.9 jtd

fiat doblo zmiana akumulatora

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl