Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 76
Like Tree1lubi to!

Temat: Wygłuszenie dźwięków silnika w kabinie  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Pokusił się ktoś może na sprawdzenie, ile generuje dB silnik przed samochodem np. 1m, przy zamkniętej masce i na wolnym powietrzu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A pokusił się ktoś o wyklejenie nadkoli (przód i tył) matami butylowymi? Myślę że przy prędkościach autostradowych tam można by "uciąć" trochę hałasu przedostającego się do kabiny.

    I jeszcze pytanie: jak wygląda fabrycze wytłumienie drzwi w cromie? Dali tam jakieś maty?

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    868
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    W drzwiach brak wygłuszenia, jest tam tylko blacha

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    W drzwiach brak wygłuszenia, jest tam tylko blacha
    Toż to byłby skandal. W Octavii I są maty bitumiczne wklejone od wewnątrz do blach drzwi. A Croma plasuje się w klasie nieco wyżej. Jeśli w środku drzwi nie ma żadnych mat tłumiących drgania to i stamtąd będzie dostawać się dużo hałasu do kabiny.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2016
    Skąd
    Grotniki
    Wiek
    40
    Postów
    49
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005
    Ja mam wrażenie, że moja Croma była mega cicha w porównaniu do innych samochodów, ale może dlatego, że była to benzyna.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    868
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jak będę wracał z pracy i nie zapomnę, to wejde do garażu i zrobie zdjecie drzwiom. Mam jedne rozebrane, uszkodzone,, oryginalne z 2006r.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    461
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Moja Croma w prawych przednich drzwiach ma przyklejoną matę wygłuszającą, co naocznie stwierdziłem naprawiając klamkę.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Jest pytanie czy w wersji po FL (od 2008) też kleili w drzwi maty wygłuszające. Mam wrażenie że te pierwsze cromy po 2005 były wykonane solidniej. Jako przykład można podać np większą śr. tarcz hamulcowych lub matę filcową pod górną osłoną silnika (moja z grudnia 2007 już miała sam plastik). Myślę że tych różnic o podłożu ekonomicznym było dużo.
    Wg tej teorii to cromy z pierwszych roczników powinny być cichsze.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 30-05-2016 o 22:33

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    868
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Udało mi się zrobić zdjęcia drzwi. Rzeczywiście jest tak klejone wygłuszenie, jesli można to tak nazwać. Calkowicie nie wiem jak mogłem to przeoczyć
    Przednie drzwi
    WP_20160530_005.jpg
    Tyle drzwi
    WP_20160530_002.jpg

    A tak wyglądają od razu po zdjęciu boczków
    Przód
    WP_20151013_002.jpg
    Tył
    WP_20151013_023.jpg
    Pozdrawiam


  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    328
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Takie kawałki mat są w drzwiach chyba każdego samochodu. Jak pamiętam to nawet skoda felicia je miała. Chodzi tu chyba, aby te fragmenty blach gdzie nie ma żadnych wzmocnień nie rezonowały. Oczywiście do pełnego wygłuszenia tu daleko.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Dzięki Panowie za zdjęcia i info. Zastanawiam się jak lepiej było by wygłuszyć drzwi. Przyklejać matę na cała powierzchnię (tam gdzie były klejone fragmenty mat oryginalnie) czy do tych blach odkręcanych (z głośnikiem)? Drugi wariant będzie chyba prościej. Choć wydaje mi się że pierwszy wariant więcej poprawi - bo tam blachy są prawie płaskie i mogą wpadać w drgania. Przetłoczenia w wyciąganej blasze sprawiają że jest ona sztywniejsza i nie powinna wpadać w drgania. Choć z drugiej strony jest bliżej kabiny.

    PS. Te głośniki przynitowane wynikają chyba z niechlujstwa Fiata, przypuszczam że nie zrobili tego celowo w związku z np odkręcaniem się wkrętów (drgania głośnika). W innych autach są raczej przykręcane.

    Ps. 2. Wydaje mi się że pierwsze kroki z wyciszaniem należy zrobić jednak w podszybiu (jak było opisane na początku wątku). Prawdopodobnie będzie znacznie mniej pracy niż z rozbebeszaniem 4-rech drzwi. Ta opcja z drzwiami była by sensowna jakby ktoś używał Cromę wyłącznie na autostradach. Przy mniejszych prędkościach bardziej słychać silnik (myślę o motorze 1,9).

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Ja wykleiłem podszybie oraz wszystkie drzwi (blachę widoczną na fotkach + za głośnikami kwadrat). Audio teraz naprawdę zaczęło grać i już nie mam zamiaru wymieniać głośników. Wyklejenie podszybia dało BARDZO dużo! Proponuję zrobić to naprawdę dokładnie.

    Oto foto w trakcie prac:
    20160412_072236(1).jpg
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 31-05-2016 o 22:32

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    868
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja jak już miałbym tyle czasu żeby się zabrać za wygłuszanie drzwi to dawałbym 2 maty. jedna grubsza klejona do drzwi i druga cieńsza klejona do tej blachy.
    podejrzewam że już jedna zrobi dobra robotę, jednak inwestując niewiele więcej gotówki i trochę więcej czasu można wygłuszyć lepiej, no i sam boczek nie będzie skrzypiał.

    przy podszybiu znacznie mniej roboty, podejrzewam że też łatwiejsza.
    Pozdrawiam


  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Trzeba tylko pamiętać, że to dodatkowa waga - fabryczne zawiasy przy moim wyklejeniu mam wrażenie że są sporo już dociążone.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Otwock
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Odkopię nieco temat bo ciekawy jest. Moja Croma jest przed liftingiem kupiona niedawno. Słabe granie audio

    Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 24-06-2016, 19:08
  2. Wygłuszenie pokrywy silnika
    Napisany przez mirek8423 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-03-2015, 21:45
  3. [K] Croma 2,4 - wygłuszenie pokrywy komory silnika
    Napisany przez faraon na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-07-2014, 22:58
  4. Wygłuszenie samochodu
    Napisany przez lukq na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 23-05-2013, 15:22
  5. Wygłuszenie Stilo 3d
    Napisany przez staniol504 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-03-2011, 00:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyciszenie croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl