Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez damazy61

Temat: Wycieraczki zwariowały?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    63
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL

    Wycieraczki zwariowały?

    Witam,

    Szukałem szukałem ale takiego problemu nie znalazłem. W mojej Cromie dziwnie zachowują się wycieraczki, gdy mam włączone funkcjonowanie przerywane przednich wycieraczek to raz na dwa ,trzy takie cykle włącza mi się też wycieraczka tylna. Chcę zaznaczyć że pokrętło tylnej wycieraczki jest wtedy w pozycji 0- czyli teoretycznie nie powinna się sama włączać(tak wynika z instrukcji).Co ciekawe gdy np włączam spryskiwacze szyby przedniej to z dysz leci płyn na przednią szybę,włączają się wycieraczki przednie i po suchej szybie zaczyna też pracować wycieraczka tylna. W tym wypadku tylna wycieraczka także nie powinna się włączać. Czy ktoś z was miał coś podobnego?Czy one się po prostu tak mają zachowywać? One tak pracują od samego początku od kiedy kupiłem Crome(jestem drugim właścicielem).

    z góry dzięki
    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    755
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Tylna może się włączyć jeśli masz włączone przednie wycieraczki i/lub spryskiwacze oraz włączony bieg wsteczny. No ale przy jeździe do przodu i pozycji 0 manetki wycieraczki tylnej nie powinna się włączać.
    Napisałeś, że gdy masz włączone przednie wycieraczki z przerywaniem - a czy przy ciągłym trybie tylna się nie uruchamia? Ogólnie tylna pracuje z połową częstotliwości przednich (czyli co drugie machnięcie przedniej).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    63
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Przy trybie ciągłym wycieraczek przednich, wycieraczka tylna się samoczynnie nie uruchamia. Objaw wyżej opisany występuje przy trybie pracy przerywanej.
    Natomiast wycieraczka tylna uruchamia się sama nawet wtedy gdy używam przednich spryskiwaczy podczas jazdy czy na postoju gdy przednie wycieraczki są wyłączone a chce np tylko przeczyścić szybę(manetkę przyciągam do siebie) gdy coś mi ją zachlapie. Fakt że tak być raczej nie powinno.
    Nie wiem tylko czy problem leży w którymś z modułów, przekaźniku czy po prostu gdzieś na stykach w manetce. Jak szukałem podobnego tematu na forum to ktoś wcześniej miał problem że mu w ogóle ta manetka nie działała i wina była w przetartych kabelkach manetki.
    Moja usterka wygląda tak jakby praca przednich wycieraczek była zsynchronizowana razem z tą tylną. Chyba że jest gdzieś możliwość ustawienia sterowania pracą wycieraczek po podpięciu pod komputer?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    63
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Od ostatniego posta minęło trochę czasu a w tym czasie trochę w temacie się działo. Ale do rzeczy. Problem szalonych wycieraczek spadł także do drzwi a dokładniej do drzwi prawych po stronie pasażera. W maju zauważyłem że gdy podnoszę przednią szybę od strony pasażera za pomocą panelu na drzwiach to włączają mi się wycieraczki. Gdy pasażer podnosił tą samą szybę przyciskiem po swojej stronie także działy się te same cuda(nagle włączały mi się wycieraczki przednie i tylne, wykonywały jeden cykl). Podjechałem do znajomego mechanika na komputer. Po podpięciu wykrył mi błąd na sterownika drzwi przednich prawych niewłaściwa funkcja. W ASO ten sterownik kosztuje prawie 500 zł, więc kupiłem używany o tych samych numerach seryjnych z dwutygodniową gwarancja rozruchową. Sterownik znajduje się pod tapicerką drzwi(zdjęcie). Na początku czerwca samodzielnie zdjąłem boczek i zainstalowałem nowy sterownik. I o dziwo wszelkie usterki z wycieraczkami zniknęły! Po prostu jak ręką odjął. Musiałem tylko podjechać do ASO bo migał mi licznik i potrzebne było wykonanie osiowania proxy(żaden niezalezny serwis nie potrafił się z tym uporać)WP_20160613_17_43_02_Pro.jpgWP_20160613_17_43_15_Pro.jpg ta usługa kosztowała mnie 100 zł. I tak przez prawie trzy tygodnie był spokój, aż tu nagle w tamtym tygodniu gdy podnosiłem szybę pasażera drgnęły mi przednie wycieraczki, a wczoraj znowu przy podnoszeniu szyby pasażera włączyły mi się przednie i tylne. Czyli po wymianie sterownika drzwi problem wycieraczek zniknął na trzy tygodnie. Mówiąc delikatnie jestem wkurzony. Czy ktoś z was drodzy forumowicze spotkał się z takimi cudami w cromie lub innym fiacie? Raczej wątpię w to aby sterownik uległ kolejnej takiej samej usterce. Lub też coś np jakaś wtyczka lub wiązka powoduje jego uszkodzenie? W tej chwili nie wiem co mam z tym zrobić. Zastanawiam się nad wizytą w ASO aby dokładnie przetrzepali instalacje i wykryli mi co powoduje usterkę. Dodam jeszcze taki drobny szczegół że gdy podnoszę szybę pasażera zarówno z moich drzwi jak i z drzwi pasażera to przygasa mi podświetlenie deski rozdzielczej. W przypadku czterech innych przycisków do podnoszenia pozostałych szyb ten objaw nie występuje.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    820
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    to trochę wygląda jakby masy brakowało albo jakieś inne zwarcie.

    zdejmij ponownie boczek drzwi. odłącz moduł i podłącz ponownie sprawdź czy będzie poprawa. jak nic się nie zmieni to ponownie odłącz i psiknij na gniazda jakimś sprayem, kontaktem. jeśli to pomoże to szukaj czy gdzież masa od silnika szyby się nie poluzowała, zaśniedziała.
    Pozdrawiam


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    63
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Też własnie zaczynam obstawiać czy to nie wina tych wtyczek,które wchodzą do sterownika. Są to trzy, tak jak widać na zdjęciu dwie wchodzą od spodu i jedna z boku. Jak je odpiąłem to najpierw sprawdziłem czy może nie są zaśniedziałe piny na sterowniku, ale były ok. Sprawdzę więc od najtańszego rozwiązania, kupie gdzieś w motoryzacyjnym ten sprey do styków, zdejmę boczek ,odłączę wszystkie wtyczki, psiknę jeszcze raz podłączę i zrobię test. Swoją droga w Cromie ten boczek zdejmuje się dość łatwo( gdzieś tu na forum znalazłem ładne zdjęcia co i jak trzeba ściągnąć+elearn).

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    820
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jeśli odłączenie i podłączenie pomoże, to sprawdź jeszcze podłączenie kabli do silnika i masy do tego silnika od szyby. jeśli tam jest problem to przeczyszczenie styków rozwiąże problem ale tylko na chwile. niestety wróci w najmniej oczekiwanym momencie.
    Pozdrawiam


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    235
    Auto
    Croma 150
    Wyczyść porządnie styki w module drzwi+kontakt s.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    63
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Dziś przy podnoszeniu szyby pasażera włącza się także wycieraczka tylna. Wygląda to tak: opuszczam szybę pasażera i jest ok, podnoszę szybę szyba się zamyka i włączają się wycieraczki przednie oraz tylna, wykonują jeden cykl. Z ciekawości rozebrałem stary sterownik, gdyby kogoś interesowało jak to wygląda w środku to załączam zdjęcia.WP_20160708_21_43_28_Pro.jpgWP_20160708_21_43_49_Pro.jpgWP_20160708_21_44_03_Pro.jpg Czy ktoś wymieniał kiedyś silniczek podnoszenia szyby? Gdzie tam jest jakiś kabelek od masy? Bo ogólnie do silniczka szyby wchodzi jedna wtyczka z kabelkami. Wygląda to tak jak na zdjęciu jedna wiązka.silnik.PNG
    Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 08-07-2016 o 21:18

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    63
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Trochę czasu minęło. Problem rozwiązany. Okazało się że przyczyną powyższych usterek było luźne połączenie masy. Masa drzwi znajduje się w progu pod plastikową listwą progową. Jest to taka wtyczka przypominająca wtyczkę pasa bezpieczeństwa, tylko że otwór jest okrągły. Masa powinna być przykręcona do metalowego gwintowanego bolca przyspawanego do progu. U mnie była zawieszona luźno(brakowało nakrętki). Kupiłem nakętke bodajże 6 i przykęciłem mase do tego bolca. Od tego momentu wszystkie usterki takie jak wariujące wycieraczki,spryskiwacze czy szyby zniknęły.bilec masy2.jpgbolec masy.jpglistwa progowa.jpgmasa przykręcona.jpgmasa.jpgpróg.jpgWP_20160731_16_11_03_Pro.jpg
    CzarnyGD lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Alarm Cheetah zwariował
    Napisany przez snoopinho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-04-2015, 10:32
  2. Alarm FOX - zwariował, zdradził i przestał działać
    Napisany przez panzer39 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-12-2013, 12:17
  3. Brava 1,6 16V 1999 zwariowała !
    Napisany przez snoopinho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-09-2013, 15:01
  4. Zwariowała mi lampka oświetlenia kabiny
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 07-03-2012, 16:40
  5. Czujnik temperatury zwariował
    Napisany przez rychuslu89 na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2011, 11:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl