Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
Like Tree2lubi to!

Temat: Wycieraczka tylnej szyby  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Gdynia / Włocławek
    Wiek
    29
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007

    Wycieraczka tylnej szyby

    Witam.

    Nie znalazłem na forum podobnego tematu, więc zakładam nowy. Jeżeli jest taki temat na forum to proszę moda o przeniesienie mojego postu tam.

    Do rzeczy: Odkryłem ostatnio w mojej Cromce, że nie działa tylna wycieraczka. Zatrzymała się w pozycji skrajnej po prawej stronie szyby (a zatem nie w pozycji parking tylko w połowie jej drogi roboczej). Niestety nie wiem od kiedy problem istnieje ponieważ nie jeździłem Nią od ponad 4 miesięcy, a była na przechowaniu u mojego taty, który jeździł Nią tylko w weekendy. Kiedy odbierałem ją od taty problem już istniał, a tata go nie zauważył... Wycieraczka nie uruchamia się po włączeniu zarówno przez pokrętło przy kierownicy ani przez włączenie biegu wstecznego. Sprawdziłem bezpiecznik F52 (w instrukcji na str. 284 napisano, że jest to bezpiecznik odpowiedzialny m.in. za tylną wycieraczkę) i jest OK. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i jak się za to zabrać? Ręką wycieraczkę można ruszyć na kilka centymetrów, dalej się boję bo jest opór i nie chcę złamać. Z góry dzięki za pomoc.

    EDIT: Spryskiwacz tylnej szyby działa ale nawet mimo spryskania szyby, wycieraczka się nie uruchamia.
    Ostatnio edytowane przez emilk1988 ; 13-07-2014 o 17:00



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Zatarła się oś. Klasyka. Mechanizm do rozbiórki, odrdzewienia, nasmarowania i uszczelnienia osi przy mocowaniu (najlepiej dobrać nowy oring, a ja wypełniłem całą tuleję smarem...
    Już w Marei Weekend reanimowałem taki mechanizm.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2014
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Dokładnie tak jak kolega grzest napisał. Przez oring zamocowany na ośce dostała się woda do mechanizmu. Rozebrać przeczyścić nasmarować wymienić oring na nowy jeśli dobrze pamiętam wymiar 5x2 mm i powinno działać.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    polkowice
    Postów
    120
    Auto
    Fiat Croma II 2,2 16v 147 KM
    Rocznik
    2006
    zobacz ten link i poczytaj jak woda niszczy silniczek i oslke tylnej wycieraczki juz to przerabialem ostatnio Wycieraczka tylnej szyby
    witmur lubi to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2014
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2006
    Witajcie. Ja mam inny "problem". W moim samochodzie wycieraczka tylnej szyby jak jest w stanie spoczynku jest pod katem 35°. Myslalem ze te przedl liftem tak maja ale poprzegladalem na allegro i we wszystkich lezy poziomo. Wycieraczka dziala.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Trzeba rozebrać i przyjrzeć się ścieżkom na kółku sterującym. Może się któraś upaliła...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Gdynia / Włocławek
    Wiek
    29
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Dzięki Panowie za rady. W weekend trzeba będzie zadziałać

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Gdynia / Włocławek
    Wiek
    29
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Panowie, pytanie do tych, którzy już naprawiali tylną wycieraczkę. Dotarłem do momentu gdzie należy wyciągnąć trzpień i teraz pytanie jak to zrobić? Na końcu tej plastikowej tulejki jest coś w rodzaju nakrętki ale nie wiem czy to się odkręca i czy wtedy bez problemu wyciągnę trzpień? Wygląda to tak:

    tu lepiej widoczna ta "nakrętka"

    a tak od drugiej strony:

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2014
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Kolego na końcu tej plastikowej osłony jest zabezpieczenie metalowe podobne do segera a pod nim podkładka dopiero po jego zdjęciu możesz zdjąć plastikową osłonę z trzpienia. Musisz zsunąć to zabezpieczenie. Jak dobrze oczyścisz to zauważysz je. Po zdjęciach faktycznie do mechanizmu musiała dostać się woda - wyczyść dobrze i nasmaruj cały mechanizm. Załóż nowy oring i powinno działać

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Nie "traktuj" potem tej obudowy i rurki odrdzewiaczem typu FOSOL (mieszanina kwasu solnego, fosforowego i urotropiny), ani rozpuszczalników mozno odtłuszczających. Mnie zaczęło się maślić w czterochloroetylenie, ale pewnie nikt z Was nie ma do niego dostępu... To jakieś dziwne tworzywo, zachowuje się jak spiek z wypełnieniem grafitowym. Zaczyna się rozpuszczać i maślić po wierzchu. Pamiętaj o wypełnieniu rurki smarem na maxa przed wepchnięciem osi. Utrudni to dostęp wody do środka.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Gdynia / Włocławek
    Wiek
    29
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Dzięki za rady. Rozumiem że WD-40 można śmiało używać? Póki co walczę z tym a'la segerem, nie mam pomysłu jak to ściągnąć. Może, później jak trochę rdza odpuści będzie łatwiej. Jako smar można użyć Alvanii Shella http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_TDS_Alvania_RL.pdf ?
    Ostatnio edytowane przez emilk1988 ; 24-07-2014 o 18:05

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Można używać wszystkiego, co tłuste...
    Seger - dwa cieniutkie wkrętaki i zsunąć go z wycięcia prostopadle do osi)

    Ja tam użyłem zwykłego smaru (taki zielony kiedyś się nazywał ŁT-4)
    Przed złożeniem cały metalowy mechanizm odtłuściłem i w FOSOL - zeżarło rdzę do gołego metalu. Potem gruntownie natłuściłem, dałem trochę smaru na koło i ślimak i do rurki....

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    A czy ktoś może powiedzieć mi na którym pine jest napięcie po włączniku? U mnie jest tak ze na jednym pine jest zawsze napięcie. Czy tak powinno być ze zasilanie jest zawsze niezależnie od przełącznika?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Jeśli dobrze pamiętam to:
    1- masa
    2- napięcie
    3- po załączeniu wycieraczki przekaźnik daje napięcie na jeden cykl wycieraczki
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    36
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2005
    Panowie, odgrzeję nieco temat....

    Otóż kilka dni temu przestała mi działać wycieraczka z tyłu. Przed tym zaobserwowałem, że ze 2 tyg. wcześniej zdecydowanie głośniej zaczął pracować mechanizm, słychać było lekkie chrobotanie. W weekend rozebrałem całość, zgodnie z poradami na forum. Byłem przekonany, że będzie to standardowy problem z zablokowanym trzpieniem. Otóż trzpień pracował luźno. Było co prawda w środku trochę szlamu i błota ale i sporo smaru, całość była ruchoma.

    Silnik jednak nie pracował. Zmierzyłem napięcie w instalacji na kostce (wyjściu do silniczka) - 7,2V. Czy przypadkiem nie za mało? Jaka wartość powinna być prawidłowa? Bo silniczek jest na 12V. Jednak podłączyłem silniczek pod zewnętrzny akumulator (bez obciążenia wskazywał 12,1V) - również nie chciał ruszyć.

    Czy silniczek raczej padł? Moje przeoczenie, że nie spróbowałem pokręcić tym ślimakiem co wychodzi z silniczka - może tam się zatarł trzpień? Muszę to sprawdzić. A co z napięciem na wyjściu z instalacji do silniczka? Nie za mało?

    Prośba o sugestie. Dzięki!


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wycieraczka tylnej szyby
    Napisany przez krzysztofd na forum Croma
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 23-05-2017, 15:13
  2. Wycieraczka tylnej szyby
    Napisany przez smarkacz na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-04-2013, 07:44
  3. Punto I - wycieraczka tylnej szyby
    Napisany przez promokator na forum Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-03-2012, 18:57
  4. problem z wycieraczka i ogrzewaniem tylnej szyby
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2009, 11:57
  5. Wycieraczka tylnej szyby Bravo - zamiennik
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2009, 08:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bezpiecznik tylnej wycieraczki croma

croma bezpiecznik wycieraczki tylne

bazpiecznik tylnej wycieraczki fiat croma

croma rtlne szyby nie dzialaja

przekaznik tylnej wycieraczki w cromie

croma tylna wycieraczka

jak wlaczyc tylna wycieraczke fiat croma

fiat croma wycieraczka tyl forum

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl