Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 1,9 mjtd
    Rocznik
    06.2006

    Wsad do cromy 1,9 mjtd 16V 150 km

    Witam,

    mogę udostępnić wsad zgrany z mojej cromy po modyfikacji (wył. DPF oraz EGR + dodana moc) info na priv.

    Posiada może ktoś oryginalny nie modyfikowany wsad do tej cromy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wsad=soft?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tak, jemu chodzi o wsad (soft) zgrany z ECU po modyfikacjach.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Domyslilem sie, jendak wiesz jak kto jest

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 1,9 mjtd
    Rocznik
    06.2006
    Tak mam na myśli soft, bardzo fajnie samochód na nim pracuje cały czas na nim jeżdżę, moim zdaniem poprawić można w nim jedynie dawkę startową żeby lepiej zapalał, ale ja tego nie potrafię (jeszcze) zrobić. Wspominałem o oryginalnym sofcie bo chciałbym mieć możliwość włączenia m.in. dpf i egr jakbym chciał pojechać na zachód np do niemiec albo francji (z modyfikowanym może być problem przy kontroli). Jak ktoś chcę to mogę podrzucić mu taki wsad.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Nie przesadzaj, będziesz za granicą przechodził badania diagnostyczne czy obawiasz się kontroli na drodze?
    Przy kontroli na drodze nic Ci "nie grozi" w polskich dowodach rejestracyjnych, w odróżnieniu od np. niemieckich, nie ma wpisu o obecności DPF i normy Euro4, którą Croma spełnia z DPF i bez też.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ale co Wam da włączenie DPFa skoro nie będzie go już fizycznie? Nie wiem dokładnie jak wyglądają takie kontrole w Niemczech ale pewnie bazują na analizatorze spalin. Będziecie trzymać filtr w garażu na wypadek wyjazdów za zachodnią granicę?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 1,9 mjtd
    Rocznik
    06.2006
    Tak słyszałem że niemiecka policja sprawdza interfejsem albo analizatorem spalin, jeśli chodzi o dowody rej. to w naszych też już się pojawia informacja o nr silnika, mój ojciec ma crome zarejestrowaną w 2014 roku i ma wpisane oznaczenie silnika, a po oznaczeniu bez problemu sprawdzisz czy ma mieć dpf czy też nie...

    Sprawdzał ktoś emisje po wyłączeniu dpf i egr? o ile wzrosła, może ma ktoś takie dane (tak z czystej ciekawości). z tego co wiem to dpf jest wymagany bezwzględnie dopiero od Euro 5.

    Tak czy owak jakby ktoś chciał wsad mogę udostępnić sprawdzony, wciska w fotel tylko sprzęgło ....

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    DPF musisz wyłączyć elektronicznie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Wszystko idzie sprawdzić ale nie przy rutynowej kontroli, poza tym jak pisze kolega nic Ci z włączenia DPF-a jak fizycznie go nie będzie a musi go nie być żeby się nie zatkał to samo tyczy się egr jak jest zatkany będzie sadziło błędy.

    Sprawdzenie analizatorem spalin cząstek stałych nie jest proste trzeba było by sprawdzać to przy maksymalnym obciążeniu na wysokich obrotach a to trudne warunki do spełnienia na postoju, raczej nie wyobrażam sobie żeby ktoś wziął na siebie ryzyko uszkodzenia silnika w celu wykonania testu.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał misiek1 Zobacz post
    Tak słyszałem że niemiecka policja sprawdza interfejsem albo analizatorem spalin, jeśli chodzi o dowody rej. to w naszych też już się pojawia informacja o nr silnika, mój ojciec ma crome zarejestrowaną w 2014 roku i ma wpisane oznaczenie silnika, a po oznaczeniu bez problemu sprawdzisz czy ma mieć dpf czy też nie...

    Sprawdzał ktoś emisje po wyłączeniu dpf i egr? o ile wzrosła, może ma ktoś takie dane (tak z czystej ciekawości). z tego co wiem to dpf jest wymagany bezwzględnie dopiero od Euro 5.

    Tak czy owak jakby ktoś chciał wsad mogę udostępnić sprawdzony, wciska w fotel tylko sprzęgło ....

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    DPF musisz wyłączyć elektronicznie.
    Uwierz mi, że niemiecki policjant nie będzie dochodził po nr silnika czy dpf ma być czy nie
    Równie dobrze mógłbyś się obawiać, że zostaniesz ukarany za nieodpowiednie rozmiarowo ogumienie ( w niemieckim dowodzie masz wpisane wszystkie dopuszczone rozmiary opon)
    Nie dymisz jak autobus mpk to śpij spokojnie.
    A croma była homologowana na normę spalin euro4 i spełniała ją bez dpf-a również.

    Wracając do kontroli w Niemczech... zdarzyło mi się jadąc na polskich blachach, że po zatrzymaniu nawet dokumentów nie okazałem ale alkomat zaliczyłem i tyle.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Nawet jeśli policjant sprawdzi emisję spalin to nie wiem co ma wycięcie dpf do emisji co2 gdyż zatrzymuje on tylko cząstki stałe czyli sadzę. Ja mam auto zarejestrowane w Belgii i przy każdej kontroli technicznej jest badanie na analizatorze spalin. Mam wycięty dpf i wyłączony egr i auto przechodzi badanie pozytywnie. Jeśli auto jest sprawne i ten kto robił program ma o tym pojęcie nie będzie problemu. Tym bardziej jak pisze mój przedmówca tak samo croma jak i bravo 1,9 ma emisję spalin euro4 w której nie mamy jeszcze wyszczególnionej ilości cząstek stałych tylko emisję co2 tak więc nie ma czego się obawiać wycinając dpf
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX


 

Podobne tematy

  1. Chip Fiat Croma 2,4 mjtd
    Napisany przez dolek na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 12-03-2015, 11:19
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-11-2014, 19:16
  3. Jaki olej do MJTD z DPF?
    Napisany przez boch na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-07-2014, 17:37
  4. Wsad od 120KM 1,6 MJ
    Napisany przez PAJAK-78 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-05-2014, 11:26
  5. Czym edytować wsad ECU
    Napisany przez szczypior na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-04-2014, 08:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl