Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Moje auto pali względnie kolego Lisek, o nadajnik spytałem z ciekawości

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Moje auto pali względnie kolego Lisek, o nadajnik spytałem z ciekawości

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    OK...
    Innym sposobem jest wstawienie "Chip tuningu" na szynie CR i podkręcenie ciśnienia... W przypadku aut z większym przebiegiem to lepsze rozwiązanie niż wymiana wszystkiego za grube $$$$$
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    51
    Postów
    12
    Auto
    Fiat CROMA 1,9 16V
    Rocznik
    03.2006
    Dziękuję za kolejną cenną uwagę w moim silniku nie ma już nawet czego spryskiwać WD-40 bo wszystko jest tak rozruszane że cokolwiek zapieczonego odkręcić to czysta przyjemność i uwierzcie mi,że gdybym miał to auto skreślić tylko z tego powodu, że wierzę w to że to jakaś pierdoła to na pewno tego nie zrobię bo to AUTO jak już odpali a mam na myśli temp. ujemne to na chwilę obecną nie widzę auta, w tym wieku i przebiegu 390 000 km,w którym spędziłbym tak komfortowo czas pokonując na raz 1300 kilometrów z domu do pracy i pracy do domu (Monachium)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Reasumując spróbuję jeszcze innej listwy z innymi czujnikami tak dla sprawdzenie i zobaczymy co komp pokaże. Do jutra pozdrawiam

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Czytam wątek z zainteresowaniem bo choć te problemy mnie nie dotyczą wiedzy praktycznej nigdy dość. Pozwolę sobie na mały OT. Kolega Rycho310 swoim ostatnim wpisem zrobił moim zdaniem świetną reklamę naszym Kromkom a i serca wielu napełnił otuchą. Dokładnie mam na myśli ten fragment:
    Cytat Napisał Rycho310 Zobacz post
    bo to AUTO jak już odpali a mam na myśli temp. ujemne to na chwilę obecną nie widzę auta, w tym wieku i przebiegu 390 000 km,w którym spędziłbym tak komfortowo czas pokonując na raz 1300 kilometrów z domu do pracy i pracy do domu (Monachium)

    Na zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu widać na pokrywie aku. wklejkę z danymi serwisowymi. Pomysł bardzo mi się spodobał i zamierzam zrobić to u siebie, jednak zwrócił mą uwagę interwał wymiany oleju. Można by pomyśleć, że przy takich jednorazowych trasach można spokojnie robić wymianę oleju po 15 tys. lub nawet kierować się wskazaniami komputera. Widzę, że przyjąłeś interwał 10 tys. km, i wg. mnie to może być recepta sprawność silnika przy tak szacownym nalocie.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 23-02-2018 o 06:03

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Przeto na tej samej naklejce widnieje przebieg 200K, więc to jest 200K czy niecałe 400K?

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    51
    Postów
    12
    Auto
    Fiat CROMA 1,9 16V
    Rocznik
    03.2006
    Witam
    Sprostuję ten mój nalot kupując ją miała na liczniku 126 000, sprawdzamy silnik sucho nie myty spod bagnetu ani wiaterku więc może to prawda ale po miesiącu wracając z wczasów zapaliła mi się kontrolka silnika i zjechałem w trybie awaryjnym do serwisu, a tam dopalili mi DPF komputerowo no i gatka szmatka z serwisantem i swoimi kanałami okazało się, że auto ma nie około 130 tys., a 330 000 km. I tak to wygląda, choć powiem szczerze jakoś mnie ten przebieg nie przeraził, bo od wiosny do późnej jesieni poza wymianą płynów i filtrów nawet nie wiem co to kanał tfu tfu, żeby nie zapeszyć. Może mnie skrytykujecie,ale byle czego do niej nie leję, wszystko zgodnie ze specyfikacją( jak w książce). Zawsze wychodziłem z takiego założenia, że ,,jak się dba, to się ma". No a teraz idę sprawdzać to co mi napisaliście.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A i jeszcze jedno przebieg na liczniku zostawiłem taki jaki jest choć jak ktoś pyta to zawsze go informuje jak jest

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    51
    Postów
    12
    Auto
    Fiat CROMA 1,9 16V
    Rocznik
    03.2006
    Witajcie
    Pierwsze spostrzeżenia po odpięciu wtyczki czujnika temperatury nic się nie zmieniło poza tym, że kontrolka świec pali się dłużej , i wyskoczył błąd czujnika. Postaram się wkleić dwa krótkie filmiki jeden przed zastosowaniem startera i drugi po, oraz zdjęcia parametrów po uruchomieniu może na coś zwrócicie uwagę20180223_120054_001.jpg 20180223_120149.jpg20180223_120227.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Chciałbym dorzucić te dwa krótkie filmiki ale nie mogę!
    Ostatnio edytowane przez Rycho310 ; 23-02-2018 o 13:01

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    nie chwaliłeś się wcześniej, że masz możliwość podłączenia kompa i logowania.

    zrób teścik:
    1 odepnij wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu
    2 zaznacz do logowania parametry: prędkość obrotowa silnika, ciśnienie paliwa (zmierzone i oczekiwane)
    3 przejdź na zakładkę wykres i kliknij Start
    4 spróbuj uruchomić auto. przez ok 10 sekund rozrusznik powinien kręcić, nie powinien odpalić.

    jeśli dobrze pamiętam nazwy parametrów to zobaczysz po jakim czasie pojawia się ciśnienie na listwie CR.
    zaraz spróbuje znaleźć jakieś stare logi, gdybym niewłaściwe parametry wskazał będziesz mógł porównać.

    kolegów proszę o korektę, gdybym coś pomylił lub o czymś zapomniał.
    Pozdrawiam


  10. #24
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Wszystko wygląda dobrze po odpaleniu jak silnik ma już 850 obrotów...

    Sprawdź to tak jak kolega radzi z odłączonym czujnikiem ....

    a propo tego czujnika to o ile pamiętam jest to hallotronowy czujnik i ma on taką przypadłość, że potrafi się uszkodzić w dość dziwny sposób... Objawy jakie ja miałem w Stilo były takie że silnik po nagrzaniu - przestawał pracować ( po ostygnięciu pracował poprawnie do nagrzania) u kolegi w tym roku w Skodzie Octavi padł tak, że jak silnik był zimny to nie działał a jak go pomęczył i go rozgrzał to zaczynał działać... W Brava z czasem odchodził od koła - wieńca zębatego i tez nie chał zapalić na zimnym silniku - wystarczyło dosunąć/ zmienić szczelinę bo żadnych komunikatów nie było... więc t tez jest trop.. Ale obecnie w silnikach sa dwa czujniki i komputer rejestruje i porównuje oba sygnały więc wyrzucił by tobie komunikat o takim błędzie
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A moze rozrusznik zdycha?? i za wolno kreci??Podladuj przez noc aku i zobacz jak odpali. Uklad cr nie odpali jak nie uzyska odpowiednich obrotow, dasz plaka to potem chodzi od strzala. Powyzej 200 na pewno musi byc CR na listwie ok 300bar powinien chodzic

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    51
    Postów
    12
    Auto
    Fiat CROMA 1,9 16V
    Rocznik
    03.2006
    Powiedzcie jak wrzucić filmik z telefonu??? to zobaczylibyście jak to wszystko wygląda

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Te 850 obrotów to też mnie trochę dziwi bo niekiedy jak odpali to w pierwszych kilku sekundach jest 850 a dopiero po chwili w chodzi na około 1000

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A ten test to na zimno czy bez znaczenia?
    Ostatnio edytowane przez Rycho310 ; 23-02-2018 o 15:56

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    A moze rozrusznik zdycha?? i za wolno kreci??Podladuj przez noc aku i zobacz jak odpali. Uklad cr nie odpali jak nie uzyska odpowiednich obrotow, dasz plaka to potem chodzi od strzala. Powyzej 200 na pewno musi byc CR na listwie ok 300bar powinien chodzic
    o to samo mi chodziło ze sprawdzeniem prędkości obrotowej na rozruchu i ciśnieniem paliwa na listwie. jak odłączy czujnik to auto nie zapali i będzie chwila żeby zobaczyć jak się prędkości mają, czy nie kręci za wolno, oraz przy jakiej prędkości pojawia się odpowiednie ciśnienie na listwie.
    najlepiej test wykonać na zimnym, jak auto postoi i akumulator odpocznie

    Rychy
    jeśli po odpaleniu auto wkręca się na obroty ok 1000 a po chwili spada na 800 to wydaje mi się, że komputer wykrywa że jest mało prądu i podnosi obroty w celu szybszego uzupełnienia przez alternator

    weź podłącz woltomierz i sprawdź do ilu spada napięcie na aku podczas rozruchu
    Pozdrawiam


  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    51
    Postów
    12
    Auto
    Fiat CROMA 1,9 16V
    Rocznik
    03.2006
    Ok dzięki jutro tak zrobię bo dziś jest już ciepły
    Również pozdrawiam

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    OKL
    Postów
    2
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Witam.

    u mnie też taka ciekawostka z odpalaniem

    przy temperaturach od 0-3 stopni strasznie słabo pali a poniżej -2 prawie na strzała alternator ładuje 13,8V akumulator prawie nowy
    zastanawiam się czy przez krótkie trasy akumulator jest niedoładowany i kręci za słabo (może dać mocniejszy 140A z automatu jeśli pasuje)
    przy temperaturach poniżejj -2 stopni jest jakaś większa dawka paliwa że lepiej pali niż w temp powyżej 0?


    edit

    13,8V to chyba za mało ?
    Ostatnio edytowane przez Johnyyy ; 24-02-2018 o 12:48

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    13,8 to jest bardzo dobry prąd


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dysze mgłowe przy temp. poniżej -10 stopni
    Napisany przez JackTheNight na forum Tipo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 11-01-2017, 10:40
  2. Wydajność klimy w upały 35 stopni.
    Napisany przez Alton88 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-07-2016, 15:26
  3. Od 90 stopni dostaje kopa
    Napisany przez Makomako2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-12-2015, 00:33
  4. Temperatura powierza -39 stopni
    Napisany przez andyb65 na forum Multipla
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-07-2014, 13:38
  5. Cinquecento 700 Kłopot z odpalaniem
    Napisany przez white na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-11-2010, 11:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl