Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
  1. #16
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    372
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Cytat Napisał Mistyk Zobacz post
    Czego sie chwytac?
    U mnie objawy ustąpiły po wymianie tarcz i klocków a także wymianie takiego elementu między zderzakiem a osłoną silnika. Kwała plastiku był naderwany i telepał sie w czasie jeazdy. Nie wiem co ostatecznie wpłynęło na poprawę ale od czasu naprawy tych 2 elementów jest ok .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Sprobuje od najprostszej rzeczy... Wywaze jeszcze raz kola. Tarczw napewno mam krzywe bo czuhe to podczas hamowania delikatnue. Ale przeciez podczas jazdy tarcza nie dotyka kocka wiec co to ma do bicia?

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Takie numery to ja miałem jak jeździłem Toyotą Avensis I. Tam w zawieszeniu coś było kiepsko zaprojektowane i wszystkie (prawie) egzemplarze miały bicie przy wyższych prędkościach.
    Ponoć jakiś problem z półosiami. Wyważanie kół nie na wiele się przydawało. Naszczęście w tamtych czasach stacje benzynowe Shell wprowadziły usługę doważania. Niestety w Polsce się to
    nie przyjęło i zwinęli majdan. Jakiś czas temu był jeszcze jeden prywatny wulkanizator w Krakowie, jeden w Łodzi i nie wiem czy jeszcze ktoś, kto doważa koła.
    Robi się to tak, że auto jest podnoszone tak by koła tej samej osi nie dotykały podłoża. Fachman siada na maszynie wielkości malutkiej lodówki. Z przodu wystaje stalowe, stożkowate koło, które przytykając się
    do koła samochodu rozpędza je. Efekt niesamowity. Wcześniej koła są normalnie wyważane jako zdjęte z auta i jak się to rozpędzi to autem rzuca aż ma się wrażenie, że spadnie z podnośnika. Tak wariują wszystkie
    pozostałe elementy wirujące. Następnie koło się doważa tak by zniwelować i te wagi. Efekt.... jak się tego nie doświadczyło to trudno sobie wyobrazić. Nagle na autostradzie A4 zniknęły drobne nierówności.
    Trzeba się wręcz nauczyć jeździć czymś takim bo zmniejsza się ilość bodźców. Im prędzej się jedzie tym jedynie wzrasta bardziej szum wiatru i silnika. Nie ma drgań od toczenia.
    Rozpisałem się ale jeśli kolega ma szansę to niech sprawdzi czy w okolicy ktoś nie doważa kół na samochodzie.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Sprawdź na wywazarce która ma test drogowy. U mnie wyzwanie było ok ale siły odsrodkowe były przekroczone o 100% i pokazywalo ok 210 Mm a norma to Max 120-130. Po obroceniu opon na feldze siły wynoszą ok 90Nm
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 10-02-2016 o 08:05

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    Takie numery to ja miałem jak jeździłem Toyotą Avensis I. Tam w zawieszeniu coś było kiepsko zaprojektowane i wszystkie (prawie) egzemplarze miały bicie przy wyższych prędkościach.
    Ponoć jakiś problem z półosiami. Wyważanie kół nie na wiele się przydawało. Naszczęście w tamtych czasach stacje benzynowe Shell wprowadziły usługę doważania. Niestety w Polsce się to
    nie przyjęło i zwinęli majdan. Jakiś czas temu był jeszcze jeden prywatny wulkanizator w Krakowie, jeden w Łodzi i nie wiem czy jeszcze ktoś, kto doważa koła.
    Robi się to tak, że auto jest podnoszone tak by koła tej samej osi nie dotykały podłoża. Fachman siada na maszynie wielkości malutkiej lodówki. Z przodu wystaje stalowe, stożkowate koło, które przytykając się
    do koła samochodu rozpędza je. Efekt niesamowity. Wcześniej koła są normalnie wyważane jako zdjęte z auta i jak się to rozpędzi to autem rzuca aż ma się wrażenie, że spadnie z podnośnika. Tak wariują wszystkie
    pozostałe elementy wirujące. Następnie koło się doważa tak by zniwelować i te wagi. Efekt.... jak się tego nie doświadczyło to trudno sobie wyobrazić. Nagle na autostradzie A4 zniknęły drobne nierówności.
    Trzeba się wręcz nauczyć jeździć czymś takim bo zmniejsza się ilość bodźców. Im prędzej się jedzie tym jedynie wzrasta bardziej szum wiatru i silnika. Nie ma drgań od toczenia.
    Rozpisałem się ale jeśli kolega ma szansę to niech sprawdzi czy w okolicy ktoś nie doważa kół na samochodzie.
    A czy możesz powiedzieć ile taka opcja Cię kosztowała?

    P.S W Trójmieście można coś takiego zrobić w CNF na Osowej.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Coś czuję że to wina grzejacych się tarcz na skutek nieodbijania klocków, przyczyn może być wiele -korozja tloczka, korozja elementów jarzma zacisku ham po którym przesuwa się klocek, zatkane przewody hamulcowe tip.
    W czasie jazdy taka tarcza nagrzewa się i zaczyna falowac, gdy ostygnie wraca do normy.
    Sprawdźcie, można napluc na tarczę, jak będzie się smarzyc to może zlapiecie trop.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A czy można wyważać koła na aucie z automatyczną skrzynią? Przy holowaniu nie wolno przekraczać 50 i to tylko na krótkich odcinkach. Przy wyważaniu na pewno rozkręcają koło powyżej 100 km/h.

    Zaletą przy wyważaniu na aucie jest to że wyważa się cały zestaw koło+tarcza + oś. A wadą to, że przy powtórnym montażu koła można zmienić jego pozycję względem tarczy i znów może pojawić się niewyważenie.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 10-02-2016 o 19:44

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Moj samochod jest po kolizji... dostal strzala w prawe przednie kolo... wymienialem wachacz przeglub zewnetrzny gumy na obu przeglubach lacznik stabilizatora drozek kierowniczy...zbieznosc ustawiana juz dwa razy jest 100% ok tyl sprawdzony na geometri wszystko z belka jest ok...drgania nie ustapuja po wcisnieciu sprzegla chociaz moze delikatnie sie zmniejszaja...

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Nie napisałeś, że wymieniłeś półoś.....

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    malopolska
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Stilo
    Witam Wszystkich.Mam Stilo i mialem podobna przypadlosc ze podczas przyspieszania cala buda zaczynala drgac.odpuszczajac gaz ustawaly drgania.Okazalo sie ze nie bylo smaru na wewnetrznym przegubie.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Burczenie i wibracje przy niskich obrotach
    Napisany przez ekstranio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 06-01-2013, 20:56
  2. Drgania, wibracje przy przyspieszaniu
    Napisany przez Jarekk na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-12-2012, 18:13
  3. Siena 98' 1,6 jedzie na boki przy wiekszej predkosci
    Napisany przez miloniu na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-07-2012, 19:19
  4. Wibracje przy przegazówce [JTD]
    Napisany przez ahamay na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-09-2011, 22:32
  5. Dziwne wibracje przy przyśpieszaniu i wpadaniu dołki.
    Napisany przez Raban na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2010, 15:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto 2 wibracje przy wiekszej predkosci

drgania przy duzej predkosci fiat croma

amortyzator wibracje podczas hamowania

wibracje podczas hamowania croma

Nasilajace sie wibracjie fiat stilo

samochod drga przy wiekszej predkosci

drgania przy duzych predkosciacg stilo

wibracje przy 130 croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl