Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006

    Wibracje podczas przyspieszania / ruszania.

    Witam,

    Mam problem w swojej Cromie 1.9 JTD 150KM. Po uderzeniu w krawężnik przy ok 80km/h rozwaliłem oponę. Drgania podczas ruszania/przyspieszania od tego momentu stały się bardzo uciążliwe (zanikają przy wysokich prędkościach pow. 130km/h). Wymieniłem drążki kierownicze z końcówkami, przeguby, wachacze, piasty, tarcze z klockami i dalej trzęsie. Uderzyłem z prawej strony. Półoś do tego modelu jest jakby to nazwać cholernie droga bo ok 1000pln z krzyżaczkiem. Czy coś jeszcze może powodować wiracje podczas przyspieszania? Dwumasowe koło wykluczam bo na pewno jest dobre. Przed wypadkiem było spoko i na postoju ani drgnie i jest cicho. Felga jest prosta, opony nowe. doinwestowałem w autko, ale średnio chce mi się wymieniać tak drogą półoś... Jest sens kupowanie używek? Ewentualnie czy jest sens wymiany samego krzyżaczka? Bo w sumie i tak przy wymianie półosi trzeba go wymienć... Aha i nie sądzę, aby nieustawienie zbieżności miało aż taki wpływ.

    Dzieki z góry za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Sam sobie odpowiedziałeś : prawdopodobnie półoś.
    A swoją drogą to dziwię się takiemu podejściu do tematu - wywalasz mnóstwo kasy na różne elementy zawieszenia a psioczysz na "drogą" półoś? To tak jakby lekarz przy schorzeniu o charakterze nowotworowym wypisywał różne leki na jego objawy: gorączkę, bóle pleców, brak apetytu, bezsenność, etc. ale odrzucał diagnostykę nowotworową bo jest droga i czasochłonna...
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 27-10-2014 o 14:44
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Odrzucam, bo weszło w niego naprawdę sporo hajsu. Naprawa dolotu, kpl. tylnego zawieszenia, alternator, to co wyżej, 2 kpl. opon... sądziłem, że to się skończy, ale widzę, ze porady lekarskie i wyśmiewanie są na porządku dziennym i ze wszystkim muszę znów poradzić sobie sam. Pozdrawiam

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Yeti1989 Zobacz post
    Witam,

    Mam problem w swojej Cromie 1.9 JTD 150KM. Po uderzeniu w krawężnik przy ok 80km/h rozwaliłem oponę. Drgania podczas ruszania/przyspieszania od tego momentu stały się bardzo uciążliwe (zanikają przy wysokich prędkościach pow. 130km/h). Wymieniłem drążki kierownicze z końcówkami, przeguby, wachacze, piasty, tarcze z klockami i dalej trzęsie. Uderzyłem z prawej strony. Półoś do tego modelu jest jakby to nazwać cholernie droga bo ok 1000pln z krzyżaczkiem. Czy coś jeszcze może powodować wiracje podczas przyspieszania? Dwumasowe koło wykluczam bo na pewno jest dobre. Przed wypadkiem było spoko i na postoju ani drgnie i jest cicho. Felga jest prosta, opony nowe. doinwestowałem w autko, ale średnio chce mi się wymieniać tak drogą półoś... Jest sens kupowanie używek? Ewentualnie czy jest sens wymiany samego krzyżaczka? Bo w sumie i tak przy wymianie półosi trzeba go wymienć... Aha i nie sądzę, aby nieustawienie zbieżności miało aż taki wpływ.

    Dzieki z góry za pomoc.
    Wymieniłeś drążki kierownicze z końcówkami i nie ustawiłeś zbieżności?
    To wręcz obowiązkowe. Ciekawe czy byś przeszedł przegląd.
    Zbieżność i geometria mają wpływ na drgania.


    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 27-10-2014 o 16:17
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Yeti1989 Zobacz post
    ale widzę, ze porady lekarskie i wyśmiewanie są na porządku dziennym i ze wszystkim muszę znów poradzić sobie sam
    Kolego, na forum każdy Ci chętnie pomoże - to nie "hejtowy" onet. Jeśli jednak nie panujesz nad logiczną konsekwencją pewnego - przytoczonego przez Ciebie - ciągu zdarzeń to nie dziw się, że spotka Cię krytyka.
    Ocena zjawiska => Analiza przyczyn => Działanie => Ocena działań (pętla zwrotna) => Ponownie analiza => Działanie/a zgodne ze standardami => Ocena końcowa = brak zamierzonego efektu i dopiero wtedy pytanie na forum...
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    W teorii ustawienie geometrii i zbieżności nie powinno pomóc w kwestii wibracji, a bardziej w kwestii ściągania.
    Ty nie mniej zainwestowałbym 100 zł, żeby sprawdzić.
    Spójrz na to inaczej - zainwestowałeś sporo pieniędzy i dopracowałeś sporo rzeczy. Wygląda na to że zajęcie się tymi wibracjami, a w konsekwencji zapewne wymiana półosi, stoi Ci na drodze posiadania auta idealnego

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Witam,

    Widze, że jednak forum prowadzą kompetentni ludzie i im dziekuję za porady oraz nakierowanie. Właśnie z tego względu nie ustawiałem zbieznoći, ponieważ co chwilę jest to rozbierane i jakbym za każdym razem miał zapłacic za ustawianie... no mija się to po prostu z celem. Dodam, że wymieniłem ten mały krzyzaczek (i tak przy wymianie półosi do wymiany) w półosi wewnętrznej i bez efektu, więc pozostaje zaczekać na wypłate i kupić półoś Nie sadziłem jednak, że tak gruby element potrafi się skrzywić (chyba, że przy tym łączeniu "pręta" z kielichem na krzyzaczek). Nie sądzę raczej, żeby stało się cokolwiek ze skrzynią biegów (chociaż ostatnio dziwnie pracuje...).

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Skoro mówisz, że dziwnie pracuje, to wysoce prawdopodobne, że nie przegub się zgiął, a wyjście z dyferencjału. Nie chcę wróżyć najgorszego, bo jednak najbardziej prawdopodobne jest po prostu wybicie się krzyżaków, stąd luz i wibracje.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Witajcie ponownie.

    Zacząłem od tańszej wersji czyli wymiany krzyzaczka w półosi. Pomogło po części, jednak wtedy odkryłem zyżyty kielich planetarny w którym pracuje krzyżak. No i coż 800pln, nowa półoś i jak ręką odjął. Kierownica ani nadwozie ani drgnie. Żadnych wibracji czy wstrząsów. Doliczyć trzeba też koszt nowego krzyżaczka 250pln. ale w końcu wszystko działa jak należy. Kielich był wyrobiony, a uderzenie tylko "pomogło" usterce. Info polecam zostawić dla potomnych gdyby ktoś jeszcze miał podobny problem. Jak się okazało, podobny problem ze zużyciem wystepuje w bliźniaczej Vectrze ale to juz nie na tym forum . Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

    P.S. Bardzo trudno jest dostać taką półoś. Kliknięcie kup teraz na allegro wcale nie oznacza, że sklep ma ją na miejscu Moja była sprowadzana z Niemiec (1,5 tyg. oczekiwania).


 

Podobne tematy

  1. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 15:09
  2. Szarpanie samochodem podczas ruszania.
    Napisany przez ziomen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-04-2013, 13:16
  3. Wibracje podczas przyspieszania. Bravo TD100. POMOCY!!!
    Napisany przez prezesek20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2012, 23:49
  4. dziwny dźwięk podczas ruszania
    Napisany przez sebastianm-1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-06-2011, 20:10
  5. szarpie podczas ruszania siena 1,2
    Napisany przez artur na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-06-2009, 21:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma przy rozpedzaniu drgania

drgania podczas przyspieszania croma

fiat croma drgania przy przyspieszaniu

fiat croma drgania zprawej strony

croma przy przyspieszaniu kierownica ucieka

fiat wibracje auta

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl