Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree2lubi to!

Temat: Walka z Cromą c.d  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    43
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006

    Walka z Cromą c.d

    A więc po wymianie alternatora, zaworu EGR, akumulatora myślałem że walka z Cromą została zakończona
    Niestety nic bardziej mylnego, otóż jakiś czas temu z okolic przodu od strony pasażera w okolicy 1800-1900 obrotów słychać taki dziwny dźwięk jakby coś się ocierało i czuć wtedy lekkie poszarpywanie
    Coraz bardziej skłaniam się niestety ku tezie o uszkodzonym automacie
    Ten dziwny dźwięk szurania ocierania pojawia się jedynie kiedy następuje redukcja biegów
    Jeżeli przyspieszam to w granicach 1800- 1900 obrotów pojawia się ten dżwięk, po dodaniu gazu kiedy wskazówka obrotomierza minie 2000 obrotów niknie, po zwolnieniu i redukcji biegów znowu się pojawia przy 1800-1900 obrotów
    Jeżeli jedzie się spokojnie ze stała prędkością to nawet przy tych 1800-1900 obrotów nic nie słychać, wystarczy jednak przyspieszyć i słychać szuranie
    Jak dla mnie coś nie tak ewidentnie jest przy zmianie biegów
    Olej w ASB był wymieniany w zeszłym roku,
    Chcę zastosować środek Lubegard który poprawia pracę skrzyni ale nie wiem jaki jest rozmiar klucza Torx do korka zalewu oleju



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,065
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Czy sprawdziłeś kondycję turbiny. Piszesz o przedziale obrotow, gdzie turbo zaczyna dmuchać. Warto sprawdzić połączenia gumowe, wystarczy mała dziurka bądź nieszczelność i pojawia się dziwny dzwiek.

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    24
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    To nie automat chyba, mam to samo u siebie w manualu i ciągle się zastanawiam, co to może być.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    628
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Mi czasem szarpnie w przedziale 1800 obrotów na 4 i 5 biegu i u mnie to egr który jest do usunięcia plus mam wywalone klapy więc nie wiem czy nie trzeba tez klap z sterownika wywalić.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    776
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Daro73 Zobacz post
    Olej w ASB był wymieniany w zeszłym roku,
    Chcę zastosować środek Lubegard który poprawia pracę skrzyni ale nie wiem jaki jest rozmiar klucza Torx do korka zalewu oleju
    olej był wymieniany rok temu ale jaką metodą? ile skrzynia nakręciła już kilometrów? czy to była pierwsza czy kolejna wymiana oleju?
    jak dolejesz tego specyfiku to pewnie nie zaszkodzi.
    w tej chwili nie powiem jaki rozmiar jest tego imbusiaka, może wieczorem znajdę chwilę coby zejść do garażu i sprawdzę.

    ja mam taki zestaw
    https://www.leroymerlin.pl/narzedzia...426,l2628.html
    i użyłem tej końcówki
    zestaw-kluczy-nasadowych-48794-proline,main.jpg

    ze zdjęcia niestety nie idzie odczytać jaki to rozmiar. na stronie producenta jest nieco szerszy opis nasadek, może uda Ci się odszyfrować jaki to rozmiar
    ZESTAW 94 szt., 1/4”, 1/2” KWADRAT, 4-32 mm - 18794

    jeśli ten szum słyszysz po prawej stronie silnika to może nie koniecznie jest to skrzynia biegów, ona siedzi z lewej strony.


    ponownie przeczytałem pierwszego posta i coś chyba źle rozumiem.

    ja to rozumiem tak: szuranie słychać zawsze przy hamowaniu skrzynią na każdym biegu i w każdym przedziale obrotów. podczas przyspieszania słychać również na każdym biegu ale tylko w zakresie obrotów silnika 1800-2000. podczas jazdy ze stałą prędkością zawsze jest cisza.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 21-03-2017 o 10:53
    Pozdrawiam


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    43
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Odpowiem po kolei, też zastanawiałem się nad turbiną bo właśnie w tym przedziale załącza się do pracy
    Tym bardziej że może coś zostało źle zamontowane po wymianie alternatora.
    Trochę mnie to dziwi bo wszystkie problemy z Cromą zaczęły się po wymianie alternatora
    Najpierw walczyłem z EGR który niespodziewanie padł na drugi dzień po odebraniu samochodu, potem kolej przyszła na ten dzwięk i poszarpywanie
    Olej w skrzyni miał być wymieniony metodą dynamiczną, jak było w rzeczywistości to nikt nie zgadnie, od zeszłego roku zrobiliśmy około 5 tyś
    Podejrzewam że to była pierwsza wymiana bo Croma była serwisowana przez poprzednią właścicielkę w ASO a jak wiadomo ASO nie zaleca wymiany oleju
    Co do tego szurania to jest taki dzwięk jakby szczekał pies takie haaaau ale tylko w zakresie obrotów 1800-1900 wskazówka mija 2 tyś i jest już cisza
    Cały czas rozważam usterkę EGR, kupiłem chiński zamiennik który może mieć jakąś wadę, może go znowu całkowicie zaślepić blachą z puszki jak testowałem stary zawór

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,065
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    EGR możesz zaślepic czesciowo.
    Sprawdź węże,o których pisałem wczesniej. Po wymianie alternatora piszesz. Co dokładnie Ci przy nim robili? W jakim stanie jest koło pasowe na nim i pasek?

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    43
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    EGR już mam zaślepiony częściowo, niestety nawet po częściowym zaślepieniu miałem totalnego muła od dołu
    Pomogło całkowite zaślepienie blachą z puszki, Dopiero wtedy Croma zaczęła normalnie zbierać się od dołu
    Węże od turbo będą pod puchą filtra powietrza ????
    A co było robiono, był wymieniany alternator po spaleniu poprzednika
    Sprawdzałem stan paska, wygląda na to że jest nieuszkodzony
    Co dziwne kiedy wrzucony jest luz nic się nie dzieje, gdyby to było koło pasowe czy turbo ten dziwny dzwięk byłoby słychać i wtedy

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,065
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Na wolnych obrotsch turbo nie bedzie wydawac dzwieku.
    Czy jak zlepiles EGR nie wywala Ci bledu? EDC16 (komputer) wywala błąd przy całkowitym zaslepieniu.
    Masz jakiegoś zaufanego mechanika, który mógłby posłuchac i przyjrzeć się pracy EGR i turbiny?

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    43
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Po całkowitym zaślepieniu EGR komp wywalał błąd
    Dzisiaj wieczorem zrobiłem ponowny montaż EGR z nowymi uszczelkami, jest to samo
    Zrobiłem sobie krótką jazdę testową, przez krótki czas niestety auto zachowuje się bez zarzutu, przy dojedzie do domu kiedy wjeżdzałem do garażu pojawił się ten dzwięk

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    776
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    szkoda że nie zaślepiłeś ponownie, całkowicie EGRa, miałbyś odpowiedz.

    już czytaliśmy na tym forum wypowiedzi jak to dopiero po 2-3 wymianie EGR samochód przestawał poszarpywać.

    jakie uszczelki wymieniałeś? poprzednie były uszkodzone?
    Pozdrawiam


  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    43
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Zastanawiam się czy nie kupić oryginalnego EGR Pierburga
    Ale jutro założę oryginalny zawór kompletnie zaślepiony
    Pal licho że wywalił błąd ale jak przestanie poszarpywac będę wiedział na 100% gdzie tkwi błąd

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    776
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    po wyjęciu zaślepki i chyba sześciu odpaleniach silnika kontrolka sama zgaśnie.
    w kompie pozostanie info o błędzie dopóki nie wykasujemy go.

    najważniejsze to sprawdzić co jest przyczyną i nie pchać się w koszty, zakupy elementów które nie rozwiążą problemu. no chyba, że zależy Ci żeby mieć oryginalny EGR.
    Pozdrawiam


  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2013
    Skąd
    WL
    Wiek
    43
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Aby nie pchać się w niepotrzebne koszty zaślepię całkowicie EGR
    Jak przestanie poszarpywać to będę pewien co się dzieje

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,065
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli masz dostęp do interfejsu, sprawdź w jakim położeniu jest zawor.

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Rozwód z Cromą .
    Napisany przez Aras37 na forum Croma
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 12-07-2015, 06:04
  2. Jazda CROMĄ
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post: 09-04-2014, 18:24
  3. Przygody z Cromą
    Napisany przez croma na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-11-2013, 15:10
  4. czujnik walka rozrzadu
    Napisany przez neonikstg na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-10-2012, 21:37
  5. Walka z rdzą..
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2011, 08:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl