Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
Like Tree4lubi to!

Temat: Udało się połączyć z ECU scanem, tylko jak interpretować wyniki...?  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał nowszy_00 Zobacz post
    No, to jest prawda kręcić trzeba trochę dłużej niż autami z koncernu VAG. Poza tym ja Cromę odpalam raz na 3-4 dni. może stąd wynika takie odpalania. Jeżeli problem będzie się powtarzał może i faktycznie trzeba będzie zainwestować w akumulator.
    Jaki pomiar ciśnienia wykonać do określenia stanu turbiny i jakie wartości powinien mieć?
    Mniej więcej względnego 1,3-1,5 chyba przy 1,8 jest info o przeładowaniu...Małe ciśnienie nie do znaczy że turbo kaput - prędzej luzy na turbo Ci to powiedzą, może być przewód sterujący uszkodzony,zawór uszkodzony,kolektor nieszczelny itd itd. Jak auto śmiga to nie grzeb za dużo bo przestanie śmigać
    Maxi lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    przed odpaleniem odłącz czujnik temperatury płynu chłodniczego, ten w termostacie. z tego co pamiętam chyba wyświetli błąd ale tym się nie przejmuj, jak go ponownie podłączysz to błąd zniknie.

    sprawdź jak wtedy odpala.
    Pozdrawiam


  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    A powiedzcie mi jeszcze proszę na temat wymiany filtra dpf. Wg kompa wymiana(!!!!) była przy przebiegu. 218000 a teraz mam 223000 co ni jak się ma ani do wypalenia.
    Moim zdaniem to po prostu auto moje ma skręcony licznik,
    Poprzedni właściciel w 2013 ściągnął to auto z Francji z przebiegiem 114000, więc już wtedy było cofniete o jakieś 120000, odbił do 200 tys i tak oto go kupiłem....

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Kolego nie gorączkuj się ten parametr możesz pomijać. Będziesz podłączał MES i zauważysz, że dane się zmieniają. Ja przez pewien czas myślałem, że to przebieg przy ostatnim wypaleniu DPFa ale pewny nie jestem. Co do przebiegu to wcale nie musi być tak jak myślisz. Po pierwsze zobacz czy masz taki sam przebieg "na blacie" i w MES. Mam dziwne wrażenie, że nie, co więcej w MES może być mniejszy. Po drugie sprawdź w MESie (tam gdzie odczytujesz parametry) pozycje Ilość programowań. Jeśli będzie "0" to duże prawdopodobieństwo, że nikt nie kręcił choć pewności nigdy nie ma.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jak w ECU wejdziesz na zakładkę, chyba regulacje, to jest tam opcja coś o wymianie DPF. jak to aktywujesz to przebieg znowu się zmieni.

    jak MES połączysz się z modułem silnika to będziesz widział inny przebieg niż na liczniku. ale jak połączysz się z modułem zegarów to przebieg będzie już zgodny z licznikiem.
    nawet w MES jest informacja, teraz nie pamiętam w którym miejscu, że przebieg na liczniku będzie się różnił od tego zaczytanego z komputera auta chyba o ok 5%.

    z wartościami trochę strzelam, obecnie nie mam dostępu do MES
    Pozdrawiam


  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Tylko, że ta wymiane zaznaczamy po fizycznej wymianie DPF na nowy. Można także po chemicznym czyszczeniu filtra aby komp zaczął liczyć od początku.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja jakiś czas temu wykonałem tą opcję, bez uprzedniego czyszczenia filtra ani jego wymiany.

    chciałem pokazać tylko koledze skąd ta wartość się bierze.
    możne jemu kiedyś też się to kliknęło i z dlatego ma informację o niedawnej wymianie filtra.
    Pozdrawiam


  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Ja tego nie neguje. Ten parametr jest dla mnie nieważny. Inna sprawa, że dzięki temu możemy niekiedy oszukać komp i zmusić do innego liczenia. Samo naciśnięcie jest raczej nie groźne no chyba że DPF jest zapchany. Jednak nie wiem jaki jest tego skutek.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    Zobaczę co będzie jak filtr za jakieś 500 km się wypali, czy to się zmieni, czy nie.
    Na chwilę obecną to myślę żeby zrobić dobre zdjęcia środka, kierownicy i pedałów i wrzucić dla porównania z innymi, bo cyferki na wyświetlaczu to tylko cyferki...

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Powiem tak. Mój rydwan ma nakręcone prawie 226 tys. i środek jest jak nowy. Gdybym się zajmował handlem spokojnie po skręceniu o 100 tys. nie budziło by to podejrzeń. Piszę to po to aby zaznaczyć że środek a raczej jego stan nie jest wykładnią. Jeśli jednak jest mocno stetrany to może budzić podejrzenia, że ma o 100 - 150 tys. więcej.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    117
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    No u mnie niecałe 180 i też wszystko jak nowe...jeszcze skóry ten swój zapach mają.
    Ale jednak myślę, że to nie jest wyznacznikiem stanu auta. Jeżeli trafimy na "złośliwy" egzemplarz to taki z np. 100 rzeczywistego przebiegu będzie gorszy od tego co ma nakręcone ze 300.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Wbrew pozorom środek mówi dużo o samochodzie bo jeśli ktoś nie dbał o to to tym bardziej , miał wywalone na technikę. A to czy środek jest wypicowany przez Mirka handlarza czy też jest po prostu zadbany to widać. Bo jak wiemy nie wszystko da się zrobić aby wyglądało na zadbane.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Niekoniecznieu mnie srodki byly zadbane do czasu az sie nie pojawily 2szkrabyTeraz to duzo do idealu brakuje im Takze bez mycia ani rusz przy sprzedaży; )


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Jak wyłączyć ABS i ESP
    Napisany przez Darmowki na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-07-2016, 08:46
  2. NIEmogę wyłączyć/przełączyć świateł mijania, a przegląd się zbliża.
    Napisany przez Tomasz Iskiernik na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-03-2016, 00:10
  3. Jak interpretować stan licznika w opisie błędu 1.9 jtd doblo '04
    Napisany przez panmino na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-03-2015, 00:52
  4. Jak wyłączyć climatronic
    Napisany przez polik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-09-2013, 21:10
  5. Jak odłączyć ABS?
    Napisany przez uskok na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-11-2011, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl