Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2013
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    3
    Auto
    Croma II Emotion m-jet 1.9 150KM
    Rocznik
    2005

    Tył się tłucze, wyraźny luz w pionie na tylnym kole

    Witam

    Jestem tu nowy, więc na początek kilka słow o mnie: Właściciel Cromy Emotion 1.9 m-jet 150KM (z DPF) z 2005 roku (od początku w moich rękach), obecnie ponad 190 tyś przebiegu.

    Od "jakiegoś czasu" słyszę że z tyłu cuś postukuje, ale nie było czasu by zajrzeć. Ale wczoraj zmieniając koła na letnie zauważyłem że w pionie jest wyraźny luz na kole (w pionie tzn gdy się złapie na podnośniku koło u góry i u dołu i poszarpuje, to wyraźnie czuć luz)..
    Na pewno coś w zawieszeniu (przez niemal 200 tyś paść mogło) - ale ma ktoś może pomysł - co to może być? (wahacz dolny? banan? łącznik stabiliztora?)
    Będę wdzięczny za rady



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Tył się tłucze, wyraźny luz w pionie na tylnym kole

    Ciężko jest ocenić nie widać i nie dotykając.
    Moja rada dla Ciebie weź 10-20 zł i jedz na stacje diagnostyczna. Tam na szarpaki i wszystko będzie wiadomo

    Taplniete w notatniku drugiej generacji

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2013
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    3
    Auto
    Croma II Emotion m-jet 1.9 150KM
    Rocznik
    2005
    No i sprawdzięłm w serwisie.. Ku mojemu sporemu zaskoczeniu sprawcą hałasu okazał się..banan - czyli górny wahacz. Raz już te banany zmieniałem i wtedy zupełnie inaczej hałasowały - ale cóż, wygląda na to że tym razem jest inaczej. Jakie banany polecacie coby tak szybko nie zgniły (lemfoerder? febi? coś innego?)

    Natomiast mechanior zwrócił tez uwagę na prawy drążek kierowniczy - też już lekki luz jet ,więc jak robić to już porządnie. Natomaist - jak zacząłem szukać tego drążka t owygląda na to że lewy i prawy są takie same (co mnie nieco zdziwiło). Prawda li to, czy źle szukam?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,755
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Cytat Napisał Rafal70 Zobacz post
    Jakie banany polecacie coby tak szybko nie zgniły (lemfoerder? febi? coś innego?)
    Ja osobiście polecam lemfoerder,zakładam u siebie części z tej firmy i jestem zadowolony. TRW możesz założyć jeszcze.


    Cytat Napisał Rafal70 Zobacz post
    Natomiast mechanior zwrócił tez uwagę na prawy drążek kierowniczy
    Chodzi Ci o same końcówki drążków?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał Rafal70 Zobacz post
    Natomaist - jak zacząłem szukać tego drążka t owygląda na to że lewy i prawy są takie same
    Końcówki drążków są na pewno różne
    Ostatnio edytowane przez sebaoo2 ; 29-04-2013 o 13:05

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2013
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    3
    Auto
    Croma II Emotion m-jet 1.9 150KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał sebaoo2 Zobacz post
    Ja osobiście polecam lemfoerder,zakładam u siebie części z tej firmy i jestem zadowolony.
    Mam przednie wahacze lemfoerdera i póki co też jest OK, i słyszałem dobre opinie o nich - więc pewnie banany też takie wsadzę


    Cytat Napisał sebaoo2 Zobacz post
    Chodzi Ci o same końcówki drążków?
    No właśnie mówił wyraźnie że o drążek chodzi.. nie wiem czy kwestia tego że końcówka niewymienna czy jakieś inne powody były bo nie dopytałem.. Ale ja ksprawdziłem (o ile dobrze sprawdziłem) to ten drążek jakieś grosze kosztuje (kilkadziesiąt zł) więc może i nie ma sensu bawić sięz samą końcówką
    A ta końcówka drążka jest wymienna?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Drążki lewy i prawy są takie same w Cromie. Mam luz na prawym i dziś odbieram TRW ze sklepu (zestaw z gumą, smarem etc.) za ok. 60 PLN.
    Nie wymieniam końcówki drążka bo jest dobra.

    Konieczna jest po wszystkim geometria.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,755
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Cytat Napisał Rafal70 Zobacz post
    A ta końcówka drążka jest wymienna?
    Tak jest wymieniana

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1,9
    Rocznik
    2006
    Witam.
    Podłącze się do tematu bo może ktoś już tak miał.
    Tylko wiem o tym że pisanie o stukaniu w aucie to jak opowiadanie ślepemu o kolorach.

    Mianowicie jest tak że jak podniosę auto, to z tyłu wszystko jest sztywne, nie ma luzu starałem się łyżką wszystko ponaciągać.
    Ale jest głuche stukanie ewidentnie z tyłu po prawej.
    Byłem na stacji kontroli, amory są(chyba) ok powyżej 60%, diagnosta na szarpakach też nic nie znalazł.
    Jedyne co to na teście amortyzatora tylnego w czasie szybkiego ruchu góra dół było wyraźnie słychać to dudnienie, i w czasie jazdy też jest to dudnięcie/puknięcie , nie na każdej dziurze, tylko na wybranych.
    Piszę tu bo już na prawdę rozłożyłem ręce. A nie jest to pierwsze zawieszenie które robię. Nie zmuszajcie mnie żebym jechał na serwis do fiata.

    Oczywiście wyeliminowałem wszystko z bagażnika, i inne luźne rzeczy.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    ja używam Master-Sport-Automobiltechnik (MS) od paru lat i nie narzekam a poza tym nie przepłacam za lemfo, monroe, trw itp.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał marrr Zobacz post
    ja używam Master-Sport-Automobiltechnik (MS) od paru lat i nie narzekam a poza tym nie przepłacam za lemfo, monroe, trw itp.
    Za drążek TRW zapłaciłem 60 PLN (cały koszt). W zestawie: guma, objemki i smar.
    Ile bym zapłacił za taki drążek produkcji Master-Sport-Automobiltechnik?

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,755
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Cytat Napisał edgar184 Zobacz post
    Witam.
    Podłącze się do tematu bo może ktoś już tak miał.
    Tylko wiem o tym że pisanie o stukaniu w aucie to jak opowiadanie ślepemu o kolorach.

    Mianowicie jest tak że jak podniosę auto, to z tyłu wszystko jest sztywne, nie ma luzu starałem się łyżką wszystko ponaciągać.
    Ale jest głuche stukanie ewidentnie z tyłu po prawej.
    Byłem na stacji kontroli, amory są(chyba) ok powyżej 60%, diagnosta na szarpakach też nic nie znalazł.
    Jedyne co to na teście amortyzatora tylnego w czasie szybkiego ruchu góra dół było wyraźnie słychać to dudnienie, i w czasie jazdy też jest to dudnięcie/puknięcie , nie na każdej dziurze, tylko na wybranych.
    Piszę tu bo już na prawdę rozłożyłem ręce. A nie jest to pierwsze zawieszenie które robię. Nie zmuszajcie mnie żebym jechał na serwis do fiata.

    Oczywiście wyeliminowałem wszystko z bagażnika, i inne luźne rzeczy.
    Tam masz stabilizator,może są już gumy do wymiany i się tłucze, sprawdzałeś?


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-02-2013, 11:40
  2. Dziwne stuki w tylnym zawieszeniu Marea
    Napisany przez fly2sky na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 07-11-2012, 23:56
  3. Zawieszenie silnika, Stuki w tylnym zawieszeniu BRAVO
    Napisany przez mateush02 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-02-2012, 14:20
  4. Tarcie (?) w tylnym zawieszeniu
    Napisany przez Domeg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-12-2010, 08:50
  5. [zawieszenie] Co jest z tylnym zawieszeniem w Linei?
    Napisany przez sosi na forum Linea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-02-2010, 21:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ruchy w tylnym kole fiat punto 1

fiat croma stuki w tylnym zawieszeniu

luz na tylnym kole punto

geometria kol fiat croma

fiat multipla trzaski z tylu

alfa 147 geometria tyl

punto luz tylnych

zbieznosc alfa romeo 147 tyl

luzy w tylnym kole w alfa romeo 147

stukanie w tylnim kole przy wiekszych dziurach fiat punto

stukanie w tylnym kole na luzie

luz gora dol w tylnym zawieszeniu vectra b

stukanie w tylnym kole punto 2

Stukanie w tylnim kole roweru

luz na tylnym wahaczu w rowerze

punto 1.9 diesel stuki w kole tylnim

stukanie w tylnym kole

pukanie w tylnym kole fiat croma

fiat punto 1 stuki w tylnym zawieszeniu

punto stukanie z tylu w koke

fiat croma dudnienie w prawym tylnym kole

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl