Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 44
Like Tree1lubi to!

Temat: turbo - multijet 150KM  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Może niepotrzebnie wymieniłeś turbinę...
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Może niepotrzebnie wymieniłeś turbinę...
    Wydaje mi się, że istnieje taka możliwość.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    38
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat 180KM
    Rocznik
    12.2006
    Raczej potrzebnie, bo naprawdę dość głośno świstała, a na koniec zaczęło w niej coś brzęczeć (jakby coś wrzucić do wirnika) i zaczęło kopcić. Po demontażu wirnik miał dość duże luzy (z relacji mechanika). Pytanie tylko dlaczego auto dalej kopa niema? EGR wyczyszczony dzisiaj.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Spróbuj go całkowicie zaślepić i się przejedź. To że go wyczyściłeś wcale nie oznacza że chodzi tak jak powinien.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    38
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat 180KM
    Rocznik
    12.2006
    Dzisiaj podczas przejażdżki z podpiętym kompem, chyba najbliżej z diagnozą był krzysztofd, zmierzone wartości doładowania były o około 500mbar(?) niższe od oczekiwanych, jutro pojadę z pasażerem który dokładnie wartości odczyta. Na postoju -wolnych obrotach- oczekiwane ze zmierzonymi mniej więcej pokrywają się. Co to wskazuje? Źle coś zmontowane czy turbina źle zregenerowana?

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    4
    Postów
    81
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007
    Patryk, musisz jeszcze sprawdzić drożność instalacji, może coś się przytyka? Najbardziej podejrzana jest chłodnica

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    38
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat 180KM
    Rocznik
    12.2006
    No i okazało się że turbina felerna. Wymiana na inną, dobrze zrobioną poskutkowało. Weekend bez auta, ale warto było. Odczucia: turbiny nie słychać wcale, osiągi raczej lepsze, szczególnie wydaje mi się że w górnym zakresie obrotów- ogólnie żwawsze wydaje się. Po roku jazdy z "gwizdkiem" jakbym do innego auta wsiadł

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał Patryk205 Zobacz post
    Ciekaw jestem jak z żywotnością Waszych turbin? U mnie niespełna 185tys i padło.
    U mnie regeneracja za 1600PLN przy 140kkm, ale ja ciągam przyczepę kempingową....

    Kiedyś regenerowałem w Maryśce 105KM i zrobiłem na niej ok 100kkm nim sprzedałem. Chodziła bez problemu, więc nie mam oporów przed regeneracją.
    Zresztą rozmawiałem w warsztacie specjalistycznym (robiłem wszystko w takim bez pośredników) tam wymienia się wszystko. Tylko korpus zostaje.

    Z "kitami" do regeneracji jest jak z matrycami LCD. Mało kto wie, że robią je na świecie chyba tylko 4 fabryki, więc nawet "producenci" turbin kładą te same części, co przy regeneracji - raczej nie ma na rynku takich "chińskich z plasteliny". Zresztą płaci klient. Po co robić sobie kłopot z reklamacją?...

    Cytat Napisał radek_p14 Zobacz post
    Dzisiaj podczas przejażdżki z podpiętym kompem, chyba najbliżej z diagnozą był krzysztofd, zmierzone wartości doładowania były o około 500mbar(?) niższe od oczekiwanych,
    No właśnie ja tak miałem. Sprawdziłem i w rurze z intercoolera do kolektora dolotowego był olej. Zachlapanie, a nie zapocenie.

    Cytat Napisał Patryk205 Zobacz post
    Najbardziej podejrzana jest chłodnica
    Podobne objawy może dawać zapchany DPF (opór wydechu powoduje, że turbo nie może wepchnąć powietrza - efekt jak w odkurzaczu, gdy zatka się wylot powietrza. W turbo maleje opór przepływu( sprężania) powietrza i turbo wchodzi na wyższe obroty niż normalnie, ma większą temp łopatek. Szybko się zużyje), który się zapycha, bo:
    1) turbina rzyga i olej dostaje się do komory spalania - kopcenie
    2) turbina się nie wyrabia - kopcenie - zapycha się DPF W tym przypadku proszę zwrócić uwagę, że to koło zamknięte....

    DPF we fiacie jest suchy ceramiczny. Ja go wyjąłem i wypłukałem czterochloroetylenem pod ciśnieniem. Jest jak nowy.
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 21-09-2013 o 09:33

  10. #24
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Patryk205 Zobacz post
    No i okazało się że turbina felerna. Wymiana na inną, dobrze zrobioną poskutkowało. Weekend bez auta, ale warto było. Odczucia: turbiny nie słychać wcale, osiągi raczej lepsze, szczególnie wydaje mi się że w górnym zakresie obrotów- ogólnie żwawsze wydaje się. Po roku jazdy z "gwizdkiem" jakbym do innego auta wsiadł
    Patryk205, minęło trochę czasu od momentu, w którym wymieniłeś turbosprężarkę na regenerowaną. Jak się sprawuje?


    Cytat Napisał grzest Zobacz post
    U mnie regeneracja za 1600PLN przy 140kkm, ale ja ciągam przyczepę kempingową....

    Kiedyś regenerowałem w Maryśce 105KM i zrobiłem na niej ok 100kkm nim sprzedałem. Chodziła bez problemu, więc nie mam oporów przed regeneracją.
    Zresztą rozmawiałem w warsztacie specjalistycznym (robiłem wszystko w takim bez pośredników) tam wymienia się wszystko. Tylko korpus zostaje.

    Z "kitami" do regeneracji jest jak z matrycami LCD. Mało kto wie, że robią je na świecie chyba tylko 4 fabryki, więc nawet "producenci" turbin kładą te same części, co przy regeneracji - raczej nie ma na rynku takich "chińskich z plasteliny". Zresztą płaci klient. Po co robić sobie kłopot z reklamacją?...

    Grzest,

    a jak się sprawuje Twoja turbina?

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    548
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    No dobra miłośnicy cromy :-) . Od kupna mojej nie zaglądałem do układu turbo, a jako że to moje pierwsze auto ze sprężarką proszę o informacje gdzie mam zajrzeć i co sprawdzić, żeby mieć pewność że wszystko hula jak należy. Jak na razie poza słyszalnym lekkim gwizdem (albo syczeniem) nie ma nic niepokojącego. Jak się depnie to ucieka spod tyłka, choć ostatnio przy wyprzedzaniu na 4 biegu przy pełnym obciążeniu miał co robić i mocą nie porywał. Dziś tylko zauważyłem jadąc właśnie za moją cromą, że czasem puści leciutki czarny dymek przy przyspieszeniu. Ale żeby go zauważyć musiałem ostro wpatrywać się w wydech. Czy to normalne. Podobno DPF' już nie ma a EGR był czysty. (może też jest off)
    Poza tym, czy nie mając kanału mogę coś samemu sprawdzić przy turbo, intercoolerze itp.?

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Przebieg 181 tys i turbina zaczęła grzechotać przy obrotach powyżej 2 tys.(w sumie to bardziej dźwięk mielonej wiewiórki). Dzisiaj jest już wyciągana u mechanika. Co dziwne, auto nie traciło mocy, nie kopciło. Teraz poszukiwania nowej turbiny.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    31
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Moja chodzi dokładnie jak na tym filmiku i nie wiem,ruszać nie ruszać ?? auto jeździ normalnie itp ktoś coś podpowie.pozdrawiam
    Filmik https://www.youtube.com/watch?v=Q98kYoxFo94

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    328
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał maciejka38 Zobacz post
    Moja chodzi dokładnie jak na tym filmiku i nie wiem,ruszać nie ruszać ?? auto jeździ normalnie itp ktoś coś podpowie.pozdrawiam
    Filmik https://www.youtube.com/watch?v=Q98kYoxFo94
    Ja bym nie ruszał. Moja pracuje podobnie i narazie nie zamierzam tam grzebać.

    Wysłane z mojego SM-G360F przy użyciu Tapatalka

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    548
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Moja tez podobnie chodzi. Moze gwizd zbliza sie do syczenia.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    226
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    I moja też tak gwiżdże, nawet mi się to podoba . Nic nie ruszam.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 8V 160KM TMK
    Napisany przez TMK na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 169
    Ostatni post: 18-07-2017, 08:43
  2. Bravo w dieslu 120KM czy 150KM?
    Napisany przez feniks86 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 23-06-2013, 21:04
  3. BRAVO T-jet 150KM + gaz błąd P1172
    Napisany przez darokopijka na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-03-2013, 21:41
  4. Zaolejony kolektor ssący 1,9 JTD 150kM.
    Napisany przez podroznik11 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-04-2012, 08:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

turbina fiat croma

demontaz turbiny croma

turbina fiat croma 1.9 150 cv

fiat croma 1.9 gwizda mocno turbina

turbina pokazuje sie olej fiat croma

gwizd turbiny croma II

fiat croma zywotnosc

fiat croma 150km turbinacroma 1.9 nie dziala turbina po wymianiegdzie jest turbina w fiacie cromauszkodzona kierownica turbiny fiat cromajakie turbo jest w CROMA 1501.9jtdm 16v turbinaregeneracja turbiny fiat cromawymiana turbo na wieksze u fiat croma multurbo w fiat croma multijetdemataz turbiny fiat cromwymiana turbiny fiat croma 150 sprawdzenie turbiny fiatturbina fiat t jet 150km regeneracjaturbina fiat croma objawywymiana turbiny w cromi 1.9fiat croma swist sprezarki

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl