Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 44
Like Tree1lubi to!

Temat: turbo - multijet 150KM  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    39
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017

    turbo - multijet 150KM

    Ciekaw jestem jak z żywotnością Waszych turbin? U mnie niespełna 185tys i padło. Zaczęło się od świstania (u mnie ok 20tys km, tak kupiłem), później cosik zamieliło, no i koniec. Druga rzecz, jeżeli ktoś wymieniał, to na jaką? Nowa, może regenerowana? Ja mam zamówioną po regeneracji za 950zł. Na co należałoby jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie turinki? Ja wymieniam przy okazji olej i filtr powietrza.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    34
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Normalnie wymienia się również przewód doprowadzający olej i spływ oleju na nowe.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    45
    Postów
    1,116
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Na zachodzie jeżdżą auta z tym silnikiem z przebiegami po 300 tys na oryginalnej turbinie. Pewnie eksploatacja na autostradach, w cieplejszym klimacie ma na to wpływ. Polacy często cisną zimne turbo na mrozie. W małym 1.3 mj FIAT przewidział trwałość silnika (wszystkie podzespoły) na nie mniej niż 250/260 tys. km.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2013
    Skąd
    Warszawa / Bydgoszcz
    Wiek
    34
    Postów
    65
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM aut
    Rocznik
    2008
    wlasnie jak to jest z tymi trubinami w Cromie? jedni piszą ze swiszczenie trubiny to normalka i jest to porządany efekt a inni ze znowu są to objawy padającej turbiny?

    pozdr

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    45
    Postów
    1,116
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Pablo3d Zobacz post
    wlasnie jak to jest z tymi trubinami w Cromie? jedni piszą ze swiszczenie trubiny to normalka i jest to porządany efekt a inni ze znowu są to objawy padającej turbiny?

    pozdr
    W silnikach 1.9 MJ słychać turbo. Nie tylko w Fiacie - w Alfie, Oplu, Saabie...
    Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku - nie powinno być słyszalne zza rogu jak pogotowie

    pzdr

  7. #6
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    841
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Delikatny świst jest i... lubię ten dźwięk

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    39
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    W silnikach 1.9 MJ słychać turbo. Nie tylko w Fiacie - w Alfie, Oplu, Saabie...
    Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku - nie powinno być słyszalne zza rogu jak pogotowie

    pzdr
    No u mnie pod koniec bardziej przypominało dźwięk pogotowia niż turbiny W sumie moc normalna, zużycie oleju też, nie kopcił ( nie wiem czy efekt filtra cząstek, czy jak...), ogólnie poza głośnym świstem było ok.

    Odnośnie jeszcze newralgicznych punktów diesla; wymieniał już ktoś wtryski? I przy jakim przebiegu? Zakładając że tankuje się normalną ropę, a nie wodę z kałuży.
    Ostatnio edytowane przez Patryk205 ; 13-08-2013 o 21:46

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Delikatny świst jest i... lubię ten dźwięk
    Ja też - u mnie od początku do obecnych 177 tyś - świszcze bez zmian . Przyznaje ze po przesiadce z innej marki martwiło mnie to "świszczenie" bo w poprzednim tdi nie było to tak słyszalne. Ale się przyzwyczaiłem i to lubię - oby jak najdłużej bez awarii .

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    39
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017
    Chyba będę prosił o dalsze porady... Byłem dzisiaj blisko zawałowi Wymienione turbo, olej, filtry, wszystko jak trzeba i... auto dalej jakby turbo nie miało, słabe strasznie. Nie kopci i żadnych błędów nie wyświetla. Pytanie: czy możliwe, że padły i wtryski? Dwa zbytnio nie odbiegają wartościami od 0, jeden pokazuje ok -2, a drugi około +2 ( w większości wartości skaczą między 0 a 2 w jednym przypadku i 0 a -2 w drugim, i między 0 a 0,5 w jednym a 0 a-0,5 w drugim- napisałem wartości przybliżone). Z relacji mechanika, facet od turbosprężarek po oględzinach mojej starej, a jeszcze przed montażem nowej obstawiał, że od temperatury mogły się wtryski pozacierać (sypnąć, potocznie mówiąc). Co Wy na to?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    5
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007
    Patryk, a co pokazuje komputer podczas pracy silnika? Mam na myśli zmierzone i oczekiwane wartości ciśnienia doładowania.

    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Delikatny świst jest i... lubię ten dźwięk
    U mnie nie słychać świstu ....
    Czy tak powinno być? Bo auto się zbiera w miarę sprawnie.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    39
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017
    wartości doładowania oczekiwane i zmierzone prawidłowe.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    A EGR kolega sprawdził. Dla testów zaślepiłbym go całkowicie, wywali błąd ale tym się nie przejmuj jak samochód wtedy zacznie jeździć normalnie to masz winnego.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    39
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017
    hmm, może być, że zasyfiło olejem.. Fakt że mam częściowo przyślepiony, ale to nie to co całkowicie. Jutro będę musiał sprawdzić. Jedno co mnie zastanawia że teraz żadnego błędu z egr'em nie wyświetla.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał Patryk205 Zobacz post
    hmm, może być, że zasyfiło olejem.. Fakt że mam częściowo przyślepiony, ale to nie to co całkowicie. Jutro będę musiał sprawdzić. Jedno co mnie zastanawia że teraz żadnego błędu z egr'em nie wyświetla.
    W tym przypadku może nie wyświetlać błędu. Zaślep całkiem przejedź się i zobaczysz czy jest jakaś poprawa.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    39
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017
    oki, tak też zrobię No a jakie prawdopodobieństwo że wtryski padły? Jest w ogóle taka opcja, że w/w objawy to wtryski?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 8V 160KM TMK
    Napisany przez TMK na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 175
    Ostatni post: 11-06-2018, 22:51
  2. Bravo w dieslu 120KM czy 150KM?
    Napisany przez feniks86 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 23-06-2013, 20:04
  3. BRAVO T-jet 150KM + gaz błąd P1172
    Napisany przez darokopijka na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-03-2013, 20:41
  4. Zaolejony kolektor ssący 1,9 JTD 150kM.
    Napisany przez podroznik11 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-04-2012, 07:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

turbina fiat croma

turbina pokazuje sie olej fiat croma

fiat croma 1.9 gwizda mocno turbina

fiat croma zywotnosc

turbina fiat croma 1.9 150 cv

demontaz turbiny croma

gwizd turbiny croma II

zmiana turbiny multijetwymiana turbo na wieksze u fiat croma mulregeneracja turbiny fiat cromawymiana turbiny fiat croma 150 1.9jtdm 16v turbinademataz turbiny fiat cromjakie turbo jest w CROMA 150gdzie jest turbina w fiacie cromafiat croma regeneracja turbinygdzie turbo FIAT Croma objawy zepsutej turbiny fiat croma dieseluszkodzona kierownica turbiny fiat cromacroma 1.9 nie dziala turbina po wymianiesprawdzenie turbiny fiatwymiana turbiny croma 1.9wymiana turbiny w cromi 1.9

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl