Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 39
Like Tree1lubi to!

Temat: Termostat-Wymiana  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    U mnie po wymianie na nowy jest tak samo. Ok 5-10 km do nagrzania. Jeżeli termostat byłby zablokowany, nawet po 100km nie osiągnąłbyś 70 stopni



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Dzęki za odpowiedź...

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Jezdze po miescie, czyzby niskie predkosci i niskie obroty byly powodem dlugiego grzania?
    miałem podobnie podczas jazdy miejskiej. Jak wyjechałem poza miasto, już silnik był rozgrzany, po kilku minutach jazdy ze stałą prędkością wskazówka temperatury zaczela opadać. Po powrocie do jazdy w rochu miejskim ponownie się rozgrzał. Po kilku dniach zrobiłem test i ponownie na trase i ponownie temperatura w dół.
    Diagnoza, nie domyka sie termostat.
    wymienilem na nowy. Rozgrzewa sie teraz sporo szybciej, ok 3 minuty po mieście. Poza miastem temperatura nie opada.
    Pozdrawiam


  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    miałem podobnie podczas jazdy miejskiej. Jak wyjechałem poza miasto, już silnik był rozgrzany, po kilku minutach jazdy ze stałą prędkością wskazówka temperatury zaczela opadać. Po powrocie do jazdy w rochu miejskim ponownie się rozgrzał. Po kilku dniach zrobiłem test i ponownie na trase i ponownie temperatura w dół.
    Diagnoza, nie domyka sie termostat.
    wymienilem na nowy. Rozgrzewa sie teraz sporo szybciej, ok 3 minuty po mieście. Poza miastem temperatura nie opada.
    U mnie w trasie duzo szybciej się rozgrzewa, a jak już złapie pion to nie spadnie. Zobaczymy jak temp spadnie poniżej 0 stopni.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2014
    Skąd
    Opole
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    To jak szybko sie rozgrzewa to rzecz względna - zależy od temperatury wyjściowej ale też od obciążenie silnika czy ustawienia ogrzewania kabiny, ważniejsze czy po rozgrzaniu trzyma mniej więcej 90 stopni (środek skali), czy skacze .

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    4
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150 KM automat; Bravo 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    Croma 2008; Bravo 2010
    Z tym skakaniem to też nie do końca prawda. W Cromach 1.9 JTD były montowane termostaty których otwarcie rozpoczynało się już przy 78 stopniach C. Taki właśnie jest w mojej z 2008 r. Skutkuje to problemami z osiągnięciem 90 stopni nawet przy temperaturach 5-10 stopni C. Pozostaje tylko wymiana sprawnego termostatu (przystosowanego do włoskiego klimatu) na sprawny termostat o wyższej temperaturze otwarcia.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Pisałem już w innym wątku ale ten będzie lepszy. Wczoraj próbowałem wymienić termostat i utknąłem już na samym początku czyli na spuszczeniu płynu. Szukałem króćca i korka spustowego z prawej strony, patrząc od przodu auta, ale nie znalazłem (okazuje się, że chyba jest z przeciwnej strony ale tam też go nie wypatrzyłem). Ogólnie dostęp do chłodnicy od spodu jest baaaaardzo kiepski (przynajmniej w polifcie). Po zdjęciu głównej, dużej osłony silnika jeszcze właściwie do niczego nie ma dostępu. Zdjęcie kolejnej, mniejszej osłony okazało się u mnie trudne bo jest ona przynitowana na środku (trzy nity) i przykręcona po bokach. Nie chciałem tych nitów rozwalać bo nie miałbym jak później zamocować. Po bokach tej mniejszej osłony są klapki rewizyjne ale one umożliwiają dostęp raczej do lamp przecimgielnych i niewiele pomagają: ciągle nie da się dobrać do dolnego węża lub korka (o ile jest).
    Ma ktoś jakiś sposób na spuszczenie płynu w polifcie?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Wymontuj akumulator z podstawką, zrób sobie miejsce i przy użyciu jakiejś zgrabnej miski odczepiaj węże od termostatu. Ewentualnie możesz odessać płyn przez zbiornik, ale to nie wiele pomoże, bo jest dużo wyżej od termostatu

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    101
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006.09.21
    Korek spustowy jest z prawej strony chłodnicy przy zamocowaniu do poprzecznicy obok węża. przy prawym kole.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    króciec jest skierowany do silnika, natomiast jak kolega powyżej napisał korek znajduje się na tej samej wysokości tylko z boku chłodnicy u mnie ma kolor czerwony, może być też czarny

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Udało mi się w końcu zdjąć tę drugą osłonę (żadne nity jak mi się wydawało tylko plastikowe kołki!). Zlokalizowałem króciec i korek do spuszczania płynu. Założyłem wężyk na króciec, przekręciłem korek (obraca się tylko o 90 stopni) i... nic! Płyn nie leci! Jest tam jeszcze jakiś patent? Próbowałem pociągać za korek ale nie pomaga. Zbiorniczek płynu otwarty więc to nie jakieś podciśnienie trzyma.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja też za pierwszym razem nie mogłem spuścić płynu. poruszaj tym zaworkiem kilka razy, otwieraj i zamykaj. po kilku takich powtórzeniach powinien lżej działać. zbiera się tam osad z płynu i troszkę może go blokować. następnie podczas otwierania i zamykania spróbuj pociągać za ten ruchomy element, który obracasz tak jakbyś chciał go wyjąc z zaworu. wysunie się troszkę i wtedy zacznie płyn lecieć. ja tak zrobiłem.

    ewentualnie zdejmij wężyk i w wylot włóż jakiś cienki pręt i po otwarciu zaworka spróbuj go włożyć. może osad się zebrał i całkowicie zablokował wylot.
    Pozdrawiam


  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    ja też za pierwszym razem nie mogłem spuścić płynu. poruszaj tym zaworkiem kilka razy, otwieraj i zamykaj. po kilku takich powtórzeniach powinien lżej działać. zbiera się tam osad z płynu i troszkę może go blokować. następnie podczas otwierania i zamykania spróbuj pociągać za ten ruchomy element, który obracasz tak jakbyś chciał go wyjąc z zaworu. wysunie się troszkę i wtedy zacznie płyn lecieć. ja tak zrobiłem.

    ewentualnie zdejmij wężyk i w wylot włóż jakiś cienki pręt i po otwarciu zaworka spróbuj go włożyć. może osad się zebrał i całkowicie zablokował wylot.
    Potwierdzam. Trzeba trochę pogmerać i zacznie lecieć.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Kurde, no to może za tydzień kolejne podejście. Ale ruszałem tym zaworkiem dobrą chwilę i nie pomogło :/

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Panowie czy przy temp. zewn. -10 stopni wahania wskazówki temp. to normalna rzecz? Chodzi o jazdę miejską. Wskazówka dochodzi do 90 stopni, następnie lekko opada, znowu dochodzi do 90, trzyma jakiś czas te 90, następnie znowu opada maksymalnie o jedną kreskę, później znowu wraca. Nie ma za bardzo reguły kiedy opada a kiedy stoi równo na 90. Wydaje mi się że przy szybszej, żwawszej jeździ było równo na 90. Nie wiem jak jest w trasie, bo przy tych mrozach i moim niedomaganiu zdrowotnym nie miałem okazji jechać teraz w trasę.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Termostat wymiana
    Napisany przez cristiano86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-03-2014, 21:08
  2. termostat
    Napisany przez alexsat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-09-2013, 16:29
  3. Termostat
    Napisany przez rayders na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-01-2012, 17:15
  4. Termostat
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-03-2010, 21:47
  5. Termostat.
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-10-2009, 10:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana termostatu croma 2.4 jtd

wymiana termastatu 2.4 jtdm

fiat bravo 2 1.9 150 km jak wymienic termostat

jak wymienic termostat fiat croma 1.9

gdzie sie miesci we fiacie croma termostat

wymiana termostatu fiat croma 1.9

termostat croma 1.9 16v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl