Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 38
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    w moim przypadku rano jak i po rozgrzaniu silnika było widać czarny dym za autem, miałem też poszarpywania w przedziale obrotów 1700 - 2000 i szarpnięcia przy zmianie biegów (automat) od tygodnia jestem po usunięciu programowo egr - a , nareszcie mogę się cieszyć normalną jazdą, auto nie szarpie i nawet jak wcisnę pedał gazu w podłogę to nic czarnego we wstecznym lusterku nie widzę a i w moim odczuciu auto lepiej się zbiera od dołu, klapy też profilaktycznie odłączyłem ale w przyszłym tygodniu podłączam gdyż to egr był winowajcą ( dodam tylko że czyściłem go nawet dobierając się do cewki, pomagało na jakieś 3 - 4 dni a i przed usunięciem go pojawiał się cheek i odczytany błąd to za niski przepływ )wczoraj zaślepiony pełną zaślepką za 11 zł



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    61
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 220KM
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał BEST OILS Zobacz post
    ale dlaczego czesciowa, przy zaslepieniu pelnym nic sie nie stanie a bedzie tylko zdrowiej dla kolektora
    przy silnikach 1,9 16v musi być i do tego jeśli zaślepiasz egr to musi on być sprawny inaczej komputer pokaże błąd

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    ja mam ten sam silnik, pokaze bład i nic wiecej, zadnego trybu awaryjnego itp. nic sie nie stanie. Wylaczenie elektroniczne polega na wycieciu w mapach silnika tego bledu zeby nie swiecil na desce nic wiecej. Wiesz wogole jak działa egr? przecież on sam sie uchyla i domyka. Masa ludzi jezdzi z pelnym zaslepieniem i nic sie nie dzieje. sam jezdzilem dlugi czas bez wyprogramowania i nic sie nie działo. oprocz bledu na desce. Sprobuj i sie przekonasz sam.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Dzis lub jutro dorobie zaslepke pelna i sprobuje calkowicie zaslepic egr. Jesli nie pojdzie w tryb awaryjny, a tylko wywali check i poprawi sie temat odpalania browar poleci

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cromę wożę się prawie od 2 lat na razie bez usterek i awarii przejechałem 25000 i postanowiłem zaglądnąć do EGR-a, po rozebraniu okazało się, że jest całkiem czysty tz.był lekko zakopcony żadnego nagaru, wniosek z tego taki,że trzeba tankować od czasu do czasu dobre paliwo np.shell. niema też problemów z dpf wypala się średnio co 1050km.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    TO sie ciesz bo te kolektory i egr predzej czy pozniej padna jedyna metoda jest je całkowite wywalenie i zaslepienie. np w alfach z tym samym silnikiem byly bez kolektorow z klapkami, niestety nagar i tak czy siak osiadzie zasyfi klapi robi sie nieszczelnosc. Mozna jeszce rozciagnac sprezyne w egr zeby bardziej domykała bo z czasem sie wyrabia. Kamil zeby bylo super zajrzyj do kolektora, przepustnicy wymyj wszystko nawet z czujnikiem doladowania. I nie powinien "bąków" w ogole puszczac jesli masz naprawde sprawne wtryski. Ale pocieszajac Cie i tak z czasem padnie Ci rozrusznik

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Wlasnie rozrusznik mialbyc teraz robiony w pierwszej kolejnosci w piatek moalem jechac do znajomego elektryka ale czasu zbraklo.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Edit
    Nie moge scalac postow w tapatalku, lub zwyczajnie nie umiem, sorry.

    Nowosc w temacie.
    Jako mechanik i pasjonat z ciekawosci przeczytalem wszystkie internety taktujace o dymieniu i dyganiu po odpaleniu.
    Sprawa wydaje mi sie rozwiazana, tzn znam rozwiazanie - aktualizacja softu ecu examinerem.
    Pewne wloskie forum naprowadzilo mnie na angielska stronke, ktora z koleii odeslala mnie do kolejnej wloskiej stronki gdzie podane sa aktualizacje dla fiatow.
    W mojej cromie soft jest z fabryki, jutro jade do aso walczyc z tematem, z tego co wyczytalem aktualizacja rozwiazuje problemy z odpalaniem. Jesli tak bedzie jestem mistrzem

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    229
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Daj znać jak będziesz po wymianie softu, czy pomogło. W mojej Cromie jest inny problem, czasami nie chce odpalać za pierwszym kręceniem rozrusznika muszę powtarzać 2-3 razy żeby silnik zaskoczył. Tak więc o szybkim skoku na bank muszę póki co zapomnieć

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Moja tez nie odpala za 1 razem, tez musze 2-3 razy krecic. Ale tylko na zimnym. Jestem wlasnie w aso w lublinie. Po wizycie napisze co i jak.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Wydalem 1oo na podlaczenie do examinera, dla mojego sterownika silnika brak aktualizacji, mialem blad czujnika temperatury bo odpinalem go i odpalalem z odpietym. Pozatym brak innych bledow, sugestia ze strony aso- zostawic auto na noc, rano odpala sobie z podpietym examinerem. Moja decyzja -koniec inwestycji w to auto. Odpala, trudno to trudno, ale pali, rozpedza sie do ponad 200 wiec jest sprawne. Na dniach wyrwe klapy wirowe dla swietego spokoju i zaspawam kolektor. Widac tak musi byc w tym zlomie.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Zamiast bawić się w spawanie, lepiej kupić kolektor z wersji 140 KM. W nim nie ma klap. Te kolektory są w Alfach 147 i 156 , we Fiatach Stilo. Wersja 140 KM była przejściową: 2-3 lata w produkcji, i jest tych silników może niezbyt wiele.
    Przed montażem starannie wymoczyć i umyć kolektor. Po montażu albo zaślepić EGR, albo go programowo odłączyć.
    Taki swap mam zrobiony w Fiacie Stilo. Po całym zabiegu nastąpiła bardzo duża poprawa. Tak jak wcześniej pisałem: z chmury dymu, przy każdym rozruchu zimnego silnika,zrobiła się mała chmurka raz na 10 rozruchów.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Wydaje mi sie ze prosciej bedzie wywiercic wiertlem koronowym otwor odrobine wiekszy niz sama klapka wyjac to badziewie i potem zaspawac, robiac to "na aucie" niz rozpinac rozrzad i wymieniac kolektor ktory trzeba kupic. Sam raczej sie tego nie podejme, a oddanie tego zeby ktos mi zrobil wygeneruje takie koszty ze az boje sie myslec.
    A co do egra, masz racje-trzeba go zaslepic lub odlaczyc, zrobilem sobie zaslepke z kwasowki jednak stwierdzilem ze bedzie zbyt cienka i zbieram sie w sobie zeby wykonac z grubszego arkusza.
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 06-10-2014 o 19:10

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Zaspawać klapy wirowe w kolektorze bez jego demontażu? Czy dobrze zrozumiałem?
    Jeśli tak, to chciałbym zobaczyć jak to się robi? Może jakieś foty ?
    A ten kolektor :metalowy czy plastykowy ?
    Ostatnio edytowane przez piter ; 06-10-2014 o 19:51
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    z dolu kolego tez sa klapki wiec bez wyjecia nie da rady


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Niebieski Dym 1.9 JTD (Video)
    Napisany przez BRAVO 150KM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-01-2014, 14:47
  2. Turbina, niebieski wężyk
    Napisany przez Overboost na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-11-2013, 08:50
  3. niebieski dym ....
    Napisany przez marcin1325 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-07-2012, 18:51
  4. 1.4 12V Bravo - niebieski dym
    Napisany przez arturos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2012, 18:29
  5. [silnik] szaro niebieski dym w marei 1.9 td
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 08-06-2008, 22:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alfa 159 1.8 puszcza baka po odpaleniu

zle odpala na zimnym silniku szaro niebieski dym

alfa 156 1.9 jtd kopci na niebiesko

fiat croma dymi

vw golf 1.9 115km dymi na niebiesko przy odpaleniu

1.9 jtd kopci na niebiesko

alfa 159 niebieski dym

dymienie zdth

croma dymi przy odpalaniu

1.9 jtd dymi na niebiesko

jtd dym po odpaleniu

dlaczego turbina popuszcza olej stilo

siwy dym przy przyspieszaniu

silnik jtd kopci po odpaleniu

1.9jtd 150 kopci

alfa romeo kopci po odpaleniu

na zimnym silniku nie kopci a rozgrzamy kopci alfa 156

1.9 jtdm 120km croma rozgrzanie

jtd bialo niebieski dym

1.9 jtd niebieski dym

alfa 159 jtd kopci na niebiesko po usunieciu dpf

niebieski dym z rury

fiat croma 2 4 jtd delikatnie kopci na niebiesko

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl