Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2014
    Skąd
    Strzelce
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    06.2008 FL

    Szary, niebieski dym- silnik 1,9

    Witam

    W moim aucie pojawiło się dymienie koloru szaro-niebieskiego. Mam go juz prawie dwa lata i zawsze zadymił przy zapaleniu na zimnym silniku. Niedawno kolega, który jechał za mną zwrócił uwagę, że idzie szary dym z rury wydechowej podczas przyspieszania, nieależnie od stopnia rozgrzania silnika. Wydaje mi się, że wcześniej tego niebyło. Dymu czrnego nie ma (auto z DPF). Niedawno miałem regenerację turbiny, silnik pracuje równo, nie zauważyłem ubytku oleju- jak już to mam go o parę mm zadużo na wskaźniku po ostatniej wymianie. Auto w porównaniu z poprzednim Stilo ma słaby dół, tzn nie zbiera się w dolnym zakresie obrotów, ktoś mi poradził wymiane zaworu EGR, niezależnie od braku wskazań diagnostyki, przy okazji włożyłem uszczelkę zaślepiajacą Fiata, sytuacja z momentem obrotowym się nie poprawiła.
    Samochód dymi pod obciążeniem tzn jak przyspieszam na biegu, nie dymi jak zwiększam obroty na luzie.
    Jestem mechanicznym laikiem a okoliczni mechanicy są nastawieni na dojenie.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi
    PM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2014
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet
    Rocznik
    styczeń 2006
    Witam Stawiałbym na uszczelkę pod głowicą podobne objawy miałem w poprzednim samochodzie VW Bora 1.9 TDI 115KM poranny rozruch jasny dymek z rury, ubytki płynu chłodniczego. Przy spokojnej jeździe do 100-110 km/h ubytek płynu chłodniczego był mało zauważalny. Przy dynamicznej jeździe po autostradzie już musiałem dolewać. W moim przypadku płyn był spalany wraz paliwem (zależy w którym miejscu puściła uszczelka pod głowicą ) lecz w twoim przypadku może się przedostawać do oleju silnikowego więc dlatego wzrost poziomu oleju. Z tak uszkodzoną uszczelką przejeździłem ponad twa lata. W zimie - 25C odpalanie bez najmniejszych problemów, a temperatura silnika utrzymywała się na prawidłowym poziomie i nie było skoków. Problem nie zauważalny na pierwszy rzut oka. Do sprawdzenia jeszcze zbiorniczek wyrównawczy płynu czy nie czuć w nim zapachu spalin i czy płyn jest czyściutki może się osadzać sadza z spalin.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2014
    Skąd
    Strzelce
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    06.2008 FL
    Witam

    Dziękuję za odpowiedzi

    Groom71- dziekuję za podpowiedź sprawdzę to, w tej chwili nie widzę ubytku, także w ostatnim czasie nie dolewałem płynu chłodniczego. Czy u Ciebie Seat dymił cały czas czy tylko czasami?

    autka.pl- jeśli chodzi o moment obrotowy to moja Croma ma tak od samego początku. Turbo regenerowałem z rekomendacji mechaników twierdzili,ze może paść w kadej chwili- ze względu na gwizd i pocenie się turbiny, oleju w odmie było stosunkowo niewiele. Męczyłmnie ten brak mocy w dolnym zakresie obrotów, byłem nawet na hamowni v-tech i wg producenta silnik powinien mieć 150 KM przy ok 4tys obr i 320 Nm przy 2000obr, w moim aucie wartości max są niezłe 159KM przy 4066 i 346Nm przy 2620 obr. Przy 2tys obr ma około 215 Nm, wymieniłem zawór egr i nic nie pomogło, byłem z tym wykresem w dwóch serwisach ASO i stwierdzili tylko, że prawdopodobnie przesunięcie wartości max momentu jest spowodowane obecnością DPF-u. Na wypięcie na razie nie mam pieniędzy, meczy mnie to dymienie i trudno mi będzie przekonać żonę do tego. Jestem nowy na forum, czy inni użytkownicy Crom z dpf mają to samo odczucie czy tylko tak trafiłem.

    Pozdrawiam

    PM
    Ostatnio edytowane przez Matys00 ; 12-07-2014 o 20:15

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Przy jakim przebiegu regenerowałeś turbo? Chyba najlepiej to znaleźć użytkownika cromy z okolic i na żywo porównać. może jakiś dobry człowiek w ASO pomoże - pewnie parę takich aut jest w okolicy.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Jekaterynburg
    Postów
    47
    Auto
    Croma 1.9 16V MJTD
    Rocznik
    2006
    59777d1340150475-wymiana_kolektora_rozrzad_regeneracja_wtryskow-kolektor.jpg a może to ją boli? u mnie było podobnie. przy odpaleniu puściła brzydkiego bąka. Po wyjęciu i wyczyszczeniu kolektora oraz regeneracji klap auto zyskało na elastyczności, lepiej odpala i nie ma żadnego dymu z wydechu.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2014
    Skąd
    Strzelce
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    06.2008 FL
    Witam

    Miras- auto kupiłem z Polski, z naszymi przeglądami, z niskim przebiegiem, turbinę regenerowałem przy 80 000km! ASO- widocznie nie umiem odpowiednio zagadać. Poprzednio miałem Stilo Multiwagon z tym samym silnikiem tylko 140KM. Chodziło to pięknie, fakt, że lżejsze od Cromy i z tym mam jako takie porównanie.

    andrzej193- egr był zawalony, więc może to wina brudnego kolektora, po żniwach pojadę do mechanika obczaić temat. Dzięki.

    PM

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    171
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    A brałeś pod uwagę wtryski? Może któryś już puszcza.
    Jest
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Były
    Alfa Romeo 156 "Sport"wagon 2.4JTD
    Renault Megane I 1.6 BP+LPG
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 115KM
    Renault Laguna I 1.8 BP+LPG

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Witam. Moja tez dymi na bialo niebiesko. Od zakupu jakis rok temu dymienie narasta. Teraz jak odpalam zimny silnik to wali chmure jak jakis ikarus.
    Turbo w normie, znajomy znawca tematu stwierdzil ze nie ma tam czego szukac, polecil sprawdzic wtryski bo MES pokazywal spore korekty na 1 i 4 wtryskiwaczu. Wczoraj rano wyjalem je PALCAMI z samochodu, pomimo obaw okazalo sie ze demontaz u mnie byl bajecznie latwy. Zawiozlem wtryski do firmy Wolinski diesel service kolo swidnika. Sprawdzenie trwalo ponad 4 godziny. Koles ktory mi je wydawal powiedzial ze niektore po regeneracji maja gorsze parametry niz moje w obecnej chwili. Pomijam juz fakt ze musialem frezowac gniazda wtryskow bo stare podkladki nie chcialy wylazc wtryski zamontowane. Auto odpalone, teraz stygnie, wieczorem odpale na zimnym i sprawdze czy pusci chmure. Dodam ze egr czyscilem wlasnorecznie, przeplywomierz rowniez. Swiece sprawdzone omomierzem, przejscie jest. Filtry wszystkie nowe, olej swiezy, ropa zawsze z dobrych stacji. Dpf na miejscu, wypala sie co ok.800km. Klapy w kolejtorze sa, listwa klap lezy i odpoczywa, znudzilo mi sie ja zakladac bo nie ma wplywu na chmure przy rozruchu. Mysle nad rozpieciem rozrzadu i wywaleniem kolektora na stol, celem wyczyszczenia prezentu od egra, ale nie sadze by to mialo wplyw na biala chmure. Wszystkie parametry w MESie sa niezle. Auto ma 242k przebiegu na liczniku. Plynow nie ubywa, wszystko jest sprawne tylko to odpalanie mnie drazni.
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 13-09-2014 o 15:45

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Up.
    Widze ze nikt nie ma pojecia jak pomoc naprawic te zlomy. Na wielu forach taktujacych i autach z tym nieszczesnym 1.9 multijet jest multum podobnych tematow. Przeczytalem chyba z 1000 i nikt nie doprowadzil sprawy do konca. Albo naprawil i juz nie napisal o tym. Po odpieciu czujnika temperatury na termostacie odpala lepiej i nie zadymila. Po zdjeciu ciegna klap wirowych i ustawieniu ich na zamkniete brak roznicy w odpalaniu. Koncza mi sie pomysly.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    powiem Ci tak, sprawdz dobrze wartosci przeplywki na obciazonym silniku. Wywal klapy wirowe i zespawaj otwory, egr zamow pelna zaslepke i zaslep chwasta całkowicie

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Powiem Ci tak - klapy nic nie maja do odpalania, zdjalem listwe, ustawilem je na zamkiete, potem na otwarte i nic to nie zmienia przy odpalaniu. Nie widze potrzeby spawania czegokolwiek, kolektor jest szczelny sam go sprawdzilem psikajac plakiem na odpalonym, gdyby zasysal lewe powietrze to obroty by sie zmienily. Przeplywomierz sprawdzany, robilem logi statyczne, dynamiczne, i przy odpalaniu. Odpalalem z podpietym i odpietym. Brak roznicy.
    Jesli chodzi o egr, bylem w aso za kawalek blaszki chca 47 zl. Odrysowalem sobie ksztalt tej zaslepki, i wykonalem ja w aluminium, ale po przemysleniu stwierdzilem ze alu sie stopi, po niedzieli wykonam z kwasowki. Zaslepic calkowicie w moim silniku nie mozna, zaslepka musi miec otwory.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    W moim Stilo 1.9 mjtd 150 KM, również mam podobny problem. Chmura dymu, tylko wyłącznie przy porannym rozruchu. Walczyłem z tym prawie rok.
    Aktualnie wygląda to tak: że zamiast potężnej chmury dymu, jest mała chmurka, ale już nie za każdym razem. Tak mniej więcej : na 10 rozruchów:1 jest zadymiony.
    Wydaje mi się, że bardziej wtedy, jak pogoda jest deszczowa.
    Zanim udało mi się osiągnąć taki stan rzeczy, przeprowadziłem następujące czynności:
    - wymiana świec żarowych.
    - zamiana kolektora ssącego na kolektor bez klap wirowych ( z wersji 140 KM) To akurat było spowodowane niesprawnością klap. Więc silnik dostał czysty kolektor, został wyczyszczony przy okazji EGR, założono blaszkę z otworami. Najlepszym rozwiązaniem, ale droższym byłoby : programowo odłączyć EGR.
    - wyczyszczono intercooler :był trochę zaolejony, do tego odma została profilaktycznie też przeczyszczona.
    Po tych zabiegach dymienie ustało.
    W między czasie przeprowadzałem różne próby i eksperymenty:
    - odłączenie odmy+ podłączenie do butelki. Jeździłem tak przez tydzień, nie wyrzucało oleju.
    - próba przelewowa wtrysków, z pozytywnym rezultatem.
    - sprawdzenie luzu wirnika turbo: minimalny, podobno w normie.
    - poziom oleju silnikowego ograniczyłem do połowy na bagnecie, wcześniej był na maximum.
    - przeprowadzono test sprawności uszczelki pod głowicą. Jest to ta próba, która polega na zmianie zabarwienia specjalnego preparatu.

    Podsumowując :
    - silnik bierze minimalne ilości oleju: na 15 tyś km : niecały litr. Ale byłbym zdziwiony, żeby nie konsumował przy dużych prędkościach autostradowych.
    - mechanik orzekł, że turbina minimalnie popuszcza olej. Ale przy takim zużyciu oleju, to jeszcze mam chyba spokój.
    To tyle w moim temacie walki z dymem.
    Skończyły mi się pomysły. Wydaje mi się, że nie jest źle.
    Gdzieś przeczytałem takie motto : diesel dymi, diesel czadzi, diesel nigdy cię nie zdradzi.
    I tego się trzeba trzymać.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    Piter mamy te same silniki koszt grubej blachy na ellegro to 20zł i egr out. Ja jezdzilem nawet 3 miesiace bez wyprogrogramowanego egra, swiecił sie tylko check. Silniki mamy te same 1.9 zdth 150km. Nawet sprawne wyczyszczenie egra nie da 100% pewnosci bo nie wiadomo czy do konca sie zamyka. Jezeli jestes pewien w 100% ze kolektor nie puszcza dyma miedzy klapkami, to zainteresuj sie egr. Mi wlasnie szarpal przy jezdzie, puszczal baki, czyscilem egr, kupilem nawet ori fiatowska zaslepke z dziurkami i dalej kasza bylo. Pelne zaslepienie dopiero dało efekt. Zreszta jak sciagniesz kolekotr i go rozpolowisz to dopiero zobaczysz ile w nim jest sadzy przez egr... niestety ekologia;/ dobierz sie do kolektora troche roboty z tym jest wywal klapy zeby nigdy sie z nim problem nie zrobic i egr tez spakuj do pudelka.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    61
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 220KM
    Rocznik
    1999
    ja w 1,9 nie wiedziałem co jest ale najczęściej po przejechaniu 160tyś km powinno przeczyścić się kolekto ssący. i wtedy poprostu widać syf cały. oczywiście zaślepienie egr tak ja mam 150km więc u mnie musi iść częściowa z dziurami lub programowe wyłącznie egr i zaślepienie całkowite.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    ale dlaczego czesciowa, przy zaslepieniu pelnym nic sie nie stanie a bedzie tylko zdrowiej dla kolektora


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Niebieski Dym 1.9 JTD (Video)
    Napisany przez BRAVO 150KM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-01-2014, 14:47
  2. Turbina, niebieski wężyk
    Napisany przez Overboost na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-11-2013, 08:50
  3. niebieski dym ....
    Napisany przez marcin1325 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-07-2012, 18:51
  4. 1.4 12V Bravo - niebieski dym
    Napisany przez arturos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2012, 18:29
  5. [silnik] szaro niebieski dym w marei 1.9 td
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 08-06-2008, 22:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alfa 159 1.8 puszcza baka po odpaleniu

zle odpala na zimnym silniku szaro niebieski dym

alfa 156 1.9 jtd kopci na niebiesko

fiat croma dymi

vw golf 1.9 115km dymi na niebiesko przy odpaleniu

1.9 jtd kopci na niebiesko

alfa 159 niebieski dym

dymienie zdth

croma dymi przy odpalaniu

1.9 jtd dymi na niebiesko

jtd dym po odpaleniu

dlaczego turbina popuszcza olej stilo

siwy dym przy przyspieszaniu

silnik jtd kopci po odpaleniu

1.9jtd 150 kopci

alfa romeo kopci po odpaleniu

na zimnym silniku nie kopci a rozgrzamy kopci alfa 156

1.9 jtdm 120km croma rozgrzanie

jtd bialo niebieski dym

1.9 jtd niebieski dym

alfa 159 jtd kopci na niebiesko po usunieciu dpf

niebieski dym z rury

fiat croma 2 4 jtd delikatnie kopci na niebiesko

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl