Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 63
Like Tree2lubi to!

Temat: Szarpanie=turbina do regeneracji.  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008

    Szarpanie=turbina do regeneracji.

    Heja. Oddałem auto do magika od fiatów. Jego diagnoza brzmi. Auto szarpie bo turbina jest do regeneracji. Wg niego turbo przeładowuwuje silnik o 50%. To znaczy na mój chłopski rozum, że turbina ciągle pompuje o 50 % więcej powietrza niż potrzeba. Mechanik zauważył olej na kompresorze klimy i gdzieś tam pod osłoną. Czyli turbo przepuszcza. Teraz się zastanawiam czy podniesienie mocy z 120 do 157 KM mogło być osiągnięte między innymi przez podkręcenie turbo? Czy moja turbina pada bo zawór sterowania lopatkami siadł? I na koniec pytanie czy jak zregeneruje turbo to muszę wymieniać jakieś przewody gumowe albo cokolwiek innego? Mechanik twierdzi że nie bo one kosztują w aso po 300zł a zamienniki wytrzymają miesiąc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał TomaszR Zobacz post
    Heja. Oddałem auto do magika od fiatów. Jego diagnoza brzmi. Auto szarpie bo turbina jest do regeneracji. Wg niego turbo przeładowuwuje silnik o 50%. To znaczy na mój chłopski rozum, że turbina ciągle pompuje o 50 % więcej powietrza niż potrzeba. Mechanik zauważył olej na kompresorze klimy i gdzieś tam pod osłoną. Czyli turbo przepuszcza. Teraz się zastanawiam czy podniesienie mocy z 120 do 157 KM mogło być osiągnięte między innymi przez podkręcenie turbo? Czy moja turbina pada bo zawór sterowania lopatkami siadł? I na koniec pytanie czy jak zregeneruje turbo to muszę wymieniać jakieś przewody gumowe albo cokolwiek innego? Mechanik twierdzi że nie bo one kosztują w aso po 300zł a zamienniki wytrzymają miesiąc.
    Olej może wydostawać się otworem bagnetu jeśli jest brudna odma. Zwłaszcza zimą, kiedy syf zamarza. Niestety w Cromie odma nie jest podgrzewana. Czyszczenie odmy raz na rok załatwia sprawę.
    Co do turbo, podepnij do MES i zobacz jak dmucha.

    pzdr
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
    Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    ____________________
    Były: Lancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Mechanik sprawdzał kompem i stwierdził tak jak pisałem wczesniej ze turbo przeładowuje silnik o 50% więcej niz potrzeba. Teraz zastanawiam się dlaczego. Czy to przez tuning czy moze sterowanie lopatkami.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Czy ktoś mógłby mi polecić jakis zestaw kabli diagnostycznych do Cromy z 2008 r? Chetnie bym takie kupił i sam diagnozował. Bo wiadomo ze samemu najpewniej ��

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Ja dla świętego spokoju sam bym sprawdził to turbo,tym bardziej że takie przeładowanie na pewno dało by checka na desce.
    Niestety u nas pełno pseudomechaniorow i nie wiadomo na kogo się trafi( nie mówię ze akurat ten )

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    No właśnie mi tez się wydaje ze przeladowanie wywaliloby checka mimo tuningu. Rozkminiam to szarpanie z bratem i wydaje nam sie ze jedyne co można powiązać z szarpaniem i turbina to może blokujące sie sterowanie geometrii?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał TomaszR Zobacz post
    Czy ktoś mógłby mi polecić jakis zestaw kabli diagnostycznych do Cromy z 2008 r? Chetnie bym takie kupił i sam diagnozował. Bo wiadomo ze samemu najpewniej ��
    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji

    ELM327 z trzema przejściówkami. KKL możesz sobie odpuścić.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał TomaszR Zobacz post
    Heja. Oddałem auto do magika od fiatów. Jego diagnoza brzmi. Auto szarpie bo turbina jest do regeneracji. Wg niego turbo przeładowuwuje silnik o 50%. To znaczy na mój chłopski rozum, że turbina ciągle pompuje o 50 % więcej powietrza niż potrzeba. Mechanik zauważył olej na kompresorze klimy i gdzieś tam pod osłoną. Czyli turbo przepuszcza. Teraz się zastanawiam czy podniesienie mocy z 120 do 157 KM mogło być osiągnięte między innymi przez podkręcenie turbo? Czy moja turbina pada bo zawór sterowania lopatkami siadł? I na koniec pytanie czy jak zregeneruje turbo to muszę wymieniać jakieś przewody gumowe albo cokolwiek innego? Mechanik twierdzi że nie bo one kosztują w aso po 300zł a zamienniki wytrzymają miesiąc.
    Coś mi się wydaje ,że ten tuning jest zbyt duży a croma nie jest do takiego tuningowania skrzynia wytrzymuje 320 nt ,wróć do ustawień fabrycznych i będziesz jeździł bezproblemowo.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    O ile dobrze pamiętam to mam delikatnie ponad 340 Nm. O Skrzynie dbam i nie wariuje bezmyślnie. Myślę ze tuning nie ma wpływu na szarpanie bo nie tylko ja mam z nim problem. Trudno trzeba szukac przyczyny tego zachowania Cromy. Jak cos będę wiedział wiecej to napisze. Dzieki za info o kabelkach. Zloze na nie zamówienie.

  10. #9
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał TomaszR Zobacz post
    Oddałem auto do magika od fiatów. Jego diagnoza brzmi. Auto szarpie bo turbina jest do regeneracji.
    Zmień tych "magików" bo niechybnie próbują Cię "orżnąć"!
    Turbina, sama w sobie, nie może przeładowywać - od tego ma odpowiednie elementy sterowania, które "dawkują" potrzebną masę sprężonego powietrza. Głównym elementem sterującym jest elektrozawór podciśnieniowy, który otwiera lub zamyka tzw. bypass: za duże ciśnienie - bypass się otwiera i upuszcza nadmiar "w środowisko"; za małe ciśnienie - bypass jest zamknięty i sprężone powietrze trafia do silnika.
    W Cromie jest to taki element:zawór.jpg , który umiejscowiony jest na pasie przednim vis a vis akumulatora.

    Powinieneś DOKŁADNIE sprawdzić właśnie ten zawór oraz wszystkie przewody podciśnieniowe.

    W dieslach z podciśnieniowym sterowaniem turbiną, nieszczelności w układzie podciśnienia (tzw. vacuum) są przyczyną prawie 90% problemów z silnikiem!
    Czasami problem można rozwiązać za kilkanaście złotych (koszt nowych przewodów), ale "mechaniory" walą "z grubej rury" po najdroższym elemencie, czyli po turbinie.
    Jedź do kogoś innego, kto "robi" w dieslach, niekoniecznie fiatowskich.
    ps. a zaolejeniem przewodów, jak nie ubywa oleju, się nie przejmuj. KAŻDE turbo, eksploatowane przynajmniej jeden sezon w mroźne i upalne dni na wyższych obrotach, przepuszcza trochę oleju. A do tego dochodzi jeszcze odma, która najczęściej "zasila" dolot w pary oleju.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 14-02-2016 o 10:33
    CzarnyGD lubi to.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Dzięki Sar. Myślałem tez o tym oleju na kompresorze klimy i w sumie nie pasuje mi to bo oleju w ogóle nie ubywa i nie kopci ani na niebiesko ani nic.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A czy ten elektrozawór podciśnieniowy przypadkiem nie steruje układem obracanych łopatek w turbosprężarce (aparat kierujący ze zmienną geometrią do regulacji prędkości wirnika i zarazem ciśnienia doładowania) Wydaje mi się że bypas był stosowany w starszych i słabszych turbodieslach.

    I jeszcze pytanie: jak wyczyścić ten zawór? Może da ktoś krótką instrukcję.

    I drugie: Jakie wężyki podciśnieniowe stosowaliście do sterowania turbo. Jakieś specjalne czy ogólnie dostępne w sklepch?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-02-2016 o 17:42

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Dokladnie, zawor służy do zmiany położenia lopatek wirnika turbo po stronie gorącej zmniejszając lub zwiększając prędkość obrotowa sprężarki.

  14. #13
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    A czy ten elektrozawór podciśnieniowy przypadkiem nie steruje układem obracanych łopatek w turbosprężarce
    Macie rację - mój błąd
    Chociaż cały czas byłem przekonany, że mam turbinę o stałej geometrii. Cóż, człowiek stale się uczy

    A wracając do tematu: pomimo trochę innej konstrukcji turbiny, na pierwszym miejscu (bez inwestowania kroci w nowe turbo) gruntownie jednak sprawdziłbym układ podciśnienia.
    Dopiero jak tutaj będzie OK, szukałbym problemów w samym turbo (zdarzają się usterki wieńca kierowniczego spowodowane nagarowaniem - wieniec nie obraca się w pełnym zakresie).
    PZDR

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    120
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Macie rację - mój błąd
    Chociaż cały czas byłem przekonany, że mam turbinę o stałej geometrii. Cóż, człowiek stale się uczy ...
    I dobrze myślałeś
    Croma 120 KM 8V ma turbo o stałej geometrii, brak klap wirowych w dolocie jak również brak separatora oleju.
    Dopiero wersja 150 kM 16V ma turbo ze zmienną geometrią, klapy w dolocie i problematyczny separator oleju.
    Z tego powodu czasami lepiej mieć wersję 120 KM 8V bo jest mniej problemowa (kosztem mocy oczywiście).

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    A to ciekawe bo mechanik twierdził ze w 120 KM jest zmienna geometria. Trzeba sie gdzies tego dowiedziec.


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-09-2015, 20:46
  2. alternatory po regeneracji
    Napisany przez Mariusz_91 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-05-2014, 15:27
  3. Alternator po regeneracji, cały czas niskie napięcie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-07-2013, 23:33
  4. czy to turbina?
    Napisany przez hubert222 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-03-2010, 15:46
  5. Turbina
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-07-2008, 21:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446szarpanie-turbina-do-regeneracji-316722

1.9cdti czasem szarpie po regeneracji turbiny

szarpie autem turbina

ford mondeo mk4 po regeneracji turbiny czasami szarpie

turbina szarpie

multiair pada turbina

multiair szarpie

uszkodzona turbina szarpanie

przeladowuje Szarpie cdti

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl