Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005

    szarpanie silnika na 2,3 biegu 1,9 120 kM

    witam, Od jakiegoś czasu, przy ruszaniu silnik szarpie (dusi się) . Wygląda to tak:
    -wrzucam 1, puszczam sprzęgło samochód rusza
    -wrzucam 2i przy ok 2 tys obrotów zaczyna szarpać (dusić się, robić kangurka)
    -zmieniam bieg na 3, puszczam sprzęgło, znów jedzie i znów przy ok 1,5-2 tys szarpie, dusi sie
    -zmieniam biegi wyzej na 4,5,6 i silnik pracuje płynnie

    objawy te nie występują przy każdym ruszaniu ale pojawiają sie dośc często. nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Obroty ma równe-nawet gdy szarpie

    Gdzie szukać przyczyny-czy to może być oznaka zużytego sprzęgła?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Sprawdź EGR.

    pzdr

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.6
    Rocznik
    1998
    I przepływomierz!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    EGR sprawdzony-rozkręciłem cześć mechaniczną i nie była praktycznie w ogóle zabita, lekki osad sadzy na ściankach, nie blokował przekroju przepływu. Elektromagnes wyglądał jak nowy, wystający bolec odbijał za każdym wciśnięciem, nie był w ogóle w sadzy, więc zrezygnowałem z dalszego rozwiercania i czyszczenia go. W rurze dolotowej też tylko lekki osad. Wydaje mi się że to nie EGR.


    Po złożeniu samochód nadal szarpie.

    Czy przepływomierz też mogę sam sprawdzić wyczyścić/ect?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2013
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    Alfa Romeo 2.4jtd
    Rocznik
    2003
    Przepływomierz możesz wypiąć i przejechać sie z odpiętym zobaczysz czyt będzie różnica, nie wiem tylko czy ponownie po wpięciu błąd zapamiętany nie bedzie trzeba kasować kompem czy zgaśnie sama kontrolka silnika

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    czy przy jeżdżeniu z wypiętą wtyczką z przepływomierza nic się nie popsuje? jaki dystans można tak w miarę bezpiecznie pokonać?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Możesz jeździć spokojnie. Jedyne co się dzieje, to wzrasta lekko spalanie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    I jak depniesz mocniej na gaz to troszke kopci.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2013
    Skąd
    Płock
    Wiek
    24
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Mjet.
    Rocznik
    2009
    Może to być źle wyregulowane sprzęgło .

  11. #10
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał adamczap96 Zobacz post
    Może to być źle wyregulowane sprzęgło .
    Tego sprzęgła się nie reguluje.

    pzdr

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Tego sprzęgła się nie reguluje.

    pzdr
    czyli sprzęgło mam wykluczyć definitywnie?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Nie wygląda to na uszkodzone sprzegło.
    Sprawdź przepływomierz.
    Jeśli masz FES/Multiecuscan - podłącz i zobacz ile powietrza dostaje silnik w stosunku do tego ile potrzebuje (podczas jazdy).
    pzdr

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Nie wygląda to na uszkodzone sprzegło.
    Sprawdź przepływomierz.
    Jeśli masz FES/Multiecuscan - podłącz i zobacz ile powietrza dostaje silnik w stosunku do tego ile potrzebuje (podczas jazdy).
    pzdr

    czekam na kabel diagnostyczny-jak przyjdzie podłącze i zbadam sprawę.

    A czy za takie szarpanie nie może być odpowiedzialna turbina?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Do tej pory możesz śmiało go odpiąć i sprawdzić.

    pzdr

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Nie wygląda to na uszkodzone sprzegło.
    Sprawdź przepływomierz.
    Jeśli masz FES/Multiecuscan - podłącz i zobacz ile powietrza dostaje silnik w stosunku do tego ile potrzebuje (podczas jazdy).
    pzdr
    zmierzyłem podczas jazdy
    -zmierzona masa powietrza 809,5 mg/w
    -oczekiwana masa powietrza 820,5 mg/w
    .....praktycznie cały czas jest podobnie odnotowano różnice od 5 do max 60 mg/w, wiec chyba ok

    zastanawia mnie natomiast różnica w:
    np.
    -zmierzone ciśnienie doładowania 2142 mBar
    -oczekiwane ciśnienie doładowania 1616 mBar
    czasem pokazuje wartości zbliżone ale pojawiają się znaczne różnice np. w momencie jak samochód się dusi -różnice są ok 400-600 mBar


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. szarpanie na 5 biegu
    Napisany przez mattpl na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-01-2014, 10:05
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2011, 20:21
  3. Szarpanie na pierwszym biegu na LPG
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-03-2011, 06:33
  4. szarpanie silnika-19D dw-8
    Napisany przez scuter0 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2010, 15:46
  5. Szarpanie na biegu
    Napisany przez GeezMo na forum Uno
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-02-2010, 11:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alfa 159 szarpie przy przyspieszaniu

szarpie na 2 biegu

punto 2 1.9jtd szarpie przy puszczaniu sprzegla

debimetr croma

szarpie croma

alfa156jtd szarpie na 2i3 biegu

fiat croma dlawi sie przy 2000 obrotow

fiat croma 1.9 jtd przerywa na drugim biegu

szarpanie na 2 i 3 biegu

szarpanie na czwartym biegu croma

punto grande silnik skacze jak

fiat croma silnik szarpie

szum przy 1500 do 2000 obrotow.alfa 159

czujnik debimetru

szarpanie alfa 159

fiat croma przerywa

przyczyny szarpania fiat croma

fiat croma szarpanie przy ruszaniu objawy forum

otwarcie egr ponad 100 alfa 159

silnik fiata 1.9 jtd szarpie podczas jazdy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl