Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    31
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -

    Szarpanie 1.9 JTD 16V inaczej

    Mam taki problem:

    Szarpie od 1800 obrotów do 2200. Występuje to TYLKO na pochylonym terenie (częściej pod górę ale z górki też). Szarpanie jest takie, że jak nie odpuszczę gazu i nie zredukuję biegu to raczej nie przekroczę tych 2200. Problem nasila się gdy dłużej jeżdżę w górzystym terenie. Na nizinach czy pojedynczych górach raczej nie występuje. Jedyne co mogę wyczuć na płaskim to taką rzecz: na 4 biegu 1500 obrotów gaz w podłogę i na 1800 nie mam spowolnienia tylko delikatne przeładowanie (i słychać delikatne fuknięcie). Jest to zjawisko na tyle słabe, że nikt poza kierowcą raczej nie jest wstanie tego wyczuć. Zaślepiłem częściowo EGR i oprócz tego, że auto się delikatnie lepiej zbiera od dołu to na te przypadłości nie miało żadnego wpływu. Co dziwne w czasie jednego przejazdu jedne górki pokonuję bez problemu a inne nie. I nie ma tu znaczenia obciążenie. Wręcz większa górka to łatwiej. Problem występuje od 3 biegu wzwyż. Brak wpływu klimatyzacji, nagrzania silnika czy warunków pogodowych. Ostatnio w Alpach doszło do tego, że samochód jechał dopiero od 2500 obrotów. Wyczuwałem spadek mocy już nawet na płaskim. Po wjeździe w Czechy nie to auto - drze aż miło. Na komputerze żadnych błędów. Mechanik rozkłada ręce tym bardziej, że nie ma gdzie tego przetestować (mieszkam na nizinach). Zrobiłem wykresy w czasie jazdy i jedyne co tam widzę niepokojącego to duża różnica (właśnie w miejscu fuknięcia) między oczekiwaną wartością powietrza a zmierzoną.

    Ktoś coś?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    36
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005
    Ja po czyszczeniu przepustnicy i czujnika w kolektorze ssacym poki co mam spokój ,

    adicromulec

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    31
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Objawy były podobne? Problemy tylko w górach?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    36
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005
    Roznie ale nasilalo sie jak jezdzilem po glencoe i na podjazdach pod gore wiadukty i tym podobne ,do tej pory nie rozumiem co to mialo wspólnego z podjazdami pod wzniesienia

    adicromulec

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    31
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Zacząłbym od sprawdzenia różnicy mas powietrza. Wrzuć jakieś logi jak masz
    Ostatnio edytowane przez luk202 ; 03-06-2016 o 15:28

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    1. Zaślep całkowicie egr.
    2. Profilaktycznie przeczyść czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    31
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Niestety jestem cały tydzień na szkoleniu więc wrócę do tematu za tydzień. Dzięki za sugestie.

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    867
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Zacząłbym od sprawdzenia różnicy mas powietrza. Wrzuć jakieś logi jak masz
    luk202 a kojarzysz który czujnik mierzy masę zasysanego powietrza? ja mam spore różnice pomiędzy zmierzoną masą a oczekiwaną, odpinałem różne czujniki i niestety nie ma żadnych zmian w parametrach. nie umiem znaleźć winnego za tak dużą rozbieżność.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Chyba jednak maka nie pomogę Ci w tej kwestii. Nie rozkminiłem tego tematu.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    luk202 a kojarzysz który czujnik mierzy masę zasysanego powietrza? ja mam spore różnice pomiędzy zmierzoną masą a oczekiwaną, odpinałem różne czujniki i niestety nie ma żadnych zmian w parametrach. nie umiem znaleźć winnego za tak dużą rozbieżność.
    Masę zasysanego powietrza mierzy przepływomierz, znajdujący się przy puszce z filtrem powietrza (pomiędzy turbo a puszką).
    Odepnij i się przejedź. Jeżeli odczujesz ZDECYDOWANĄ poprawę, to winowajcą na 90% będzie właśnie przepływka. Jeżeli nie, to dokładnie przejrzyj cały dolot - od filtra po kolektor dolotowy i poszukaj nieszczelności.
    Pamiętaj, żeby dla świętego spokoju wykasować błąd z komputera po jeździe z odpiętą przepływką. Nie powinno Ci to wywalić sygnału na desce ale zapisze się w pamięci.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    867
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    też obstawiałem przepływomierz. szukałem informacji na różnych forach, na każdym jest odpowiedz że to przepływomierz mierzy masę zasysanego powietrza. odpinałem brak reakcji. robiłem logi z podłączonym przepływomierzem i z odłączonym. po odłączeniu przepływomierza temperatura leci w górę, ponad 1000 stopni. mierzona masa zmienia się tak jakby była mierzona przez inny czujnik.
    jak ktoś będzie odpinał przepływomierz a miał podpiętego kompa to proszę o zrobienie małego loga. chciałbym zobaczyć jak to to u Was się zmienia i porównać z moimy, może coś coś mam popsute.

    poniżej moje logi. widać że wartość temperatury jest stała a masa powietrza się zmienia.

    bez przeplywomierza_2016-02-17.rar
    Pozdrawiam


  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    476
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Odświeżam temat.
    Mam podobny problem. Przepływomierz wymieniony na nowy i problem wystepuje nadal. Jest szarpanie na drugim i trzecim biegu w zakresie obrotow od 1800 do 2200 obr/min. Tak jakby mulilo auto. Zastanwiam sie nad zaworem sterowania turbina. Czy jest sens go czyscic czy od razu kupic nowy? Jak radzicie? Czy w ogóle zawór ten mozna w jakis sposób zregenerować?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2016
    Skąd
    Tarnow
    Wiek
    59
    Postów
    26
    Auto
    Eiat Croma 1,9mjet
    Rocznik
    2007
    Witam.Podłą…cze sie do tematu,u mnie wystę™puje szarpanie podczas jazdy.Jest to szarpanie takie chwilowe puźniej jedzie normalnie, za chwile znowu to samo. Podejrzewam EGR bedzie do czyszczenia.Drugi problem to przy rozpedzaniu slysze zwiekszajace sie obroty wentylatora dmuchawy ale tylko po stronie kierowcy z nawiewu pasaźera nie wystę™pują… takie odgł‚osy.Moźe jakieś› pomysł‚y co to moźe być? Z gory dzię™ki za podpowiedzi.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    476
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Zresetowalem komputer i nauczylem auto jazdy bardziej dynamicznej. Problem z szarpaniem, po wymianie egr-a (nowka, Pierburg), przeplywki (zamiennik z Delphi) oraz resecie ustawien kompa, sie skonczyl. Auto odzylo. Widac ze silnik 1,9jtd nie lubi emeryckiego stylu jazdy.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Delikatne szarpanie 1.6 16v
    Napisany przez Robert27 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-02-2015, 17:20
  2. błąd 303 i szarpanie silnika
    Napisany przez brygi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-10-2013, 10:48
  3. Szarpanie silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-11-2012, 17:21
  4. szarpanie
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 06-04-2010, 17:07
  5. Szarpanie samochodu
    Napisany przez Stealer na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-12-2008, 19:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl