Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 37
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja od jakiegoś czasu leje olej 2T ale to bardziej dla ochrony pompy, aczkolwiek lekka poprawę zauważyłem. musiał i wtryskiwacze lekko posmarować.

    jak chcesz sprawdzić kondycję wtryskiwaczy to śmiało sam je wyciągniesz. ja dzień przed robotą podlałem je lekko penetratorem i w miarę lekko wychodziły. jak nie są końcówki poupalane to ich przeczyszczenie nie musi być wcale kosztowne. dokupisz nowe podkładki za kilka zł i będziesz miał pewność, że to na pewno nie jest to. żeby je wyjąć wcale nie trzeba ściągać głowicy.
    jeśli chciałbyś cię dobrać do popychaczy to już trochę więcej zabawy, trzeba ściągnąć pasek rozrządu i zakupić nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, kosz ok 100 zł.
    u mnie przy nalocie lekko powyżej 200 kkm kilka popychaczy trochę ciężko pracowało. po ich wypłukaniu w benzynie ekstrakcyjnej i ponownym włożeniu do oleju zaczęły pracować bardzo płynnie. po złożeniu wszystkiego do kupy silnik dużo mniej klepie.

    niestety Twojego nagrania nie odsłuchiwałem. wypowiadam się tylko na podstawie opisów.
    Pozdrawiam




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    34
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Temat jest taki, ze wlasnie bede robil rozrzad i sciagal kolektor wiec chyba odzaluje ta uszczelke pod pokrywe i poprosze o sprawdzenie i wyczyszczenie popychaczy oraz wymiane uszczelnien wtryskow.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a to już musisz popytać mądrzejszych ode mnie, jakie to może przynieść efekty.
    ja opisuje moje doświadczenia, amatora, hobbisty.
    Pozdrawiam


  5. #19
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jasnowidzem nie jestem ale stawiam na dźwigienkę zaworową... ( może coś podeszło pod zawór i pękła )
    polecam zdjąć górną osłonę głowicy i ocenić co się tam dzieje..... Jeśli wtryskiwacze to test na przelew i ewentualnie odpięcie wtyczek wtryskiwacza po kolei i nasłuchiwanie co się dzieje ...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    34
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Cholera mechanik mowi ze jakby cos peklo to by nie dzwonilo a niepier...o no ale nie wiem zobaczymy co jest mam nadzieję.

    Myślę ewentualnie ze jakis kawalek sadzy mogl sie tez podlepic pod zawor bo jednak grzebalem przy EGR i czujniku cisnienia, wszystko bylo zarosniete.
    Liczę na to ze to nie klapka 4tego cylindra.

    Jest jeszcze ta vacum pompa blisko...

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    34
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Klapka byla ... ale robila sie juz lekka nieszczelnosc na 4tym cylindrze, rozrzad i kolektor wymieniony, paski i alternator ok.
    Chyba musze sprawdzic wtryski i pompe common rail.

    Pojawia sie rowniez ten dziwny dzwiek przycierania... na zimnym silniku właściwie nie ma.

    Korekty na MES bardzo dobre, spalanie spadlo (5.6l).

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2015
    Skąd
    Marki
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    2007
    Witam,

    Udało się zdiagnozować co było przyczyną metalicznych odgłosów ? Wczoraj przy dolewaniu płynu od spryskiwaczy usłyszałem takie samo metaliczne brzmienie jak na filmie. Byłem u mechanika i powiedział że słabe paliwo zatankowałem i mam dolać oleju 2T następnym razem.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    34
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Niestety nadal mam ten stuk, ale przejechalem juz 10tys od jego zauwazenia....

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2015
    Skąd
    Marki
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    2007
    A próbowałeś czyścić wtryski ? Zamówiłem stetoskop diagnostyczny muszę wybadać w którym punkcie najbardziej nawala.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    34
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Jeszcze nie probowalem, nie mam czasu :/
    W drugim temacie kolega pisze ze wyczyscil i nic :/

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2015
    Skąd
    Marki
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    2007
    Może te drgania się przenoszą jakoś np z dwumasa ? Ja podobno mam do wymiany 170k km zrobione i mechanik tak twierdzi. Jeszcze obok jest pompa vacum da się ją na chwilę odłączyć ?

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    34
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    No jest to niewykluczone, u mnie 250 tys i tez dwumasa sie kwalifikuje ale tragedii nie ma, ale z drugiej jednak strony powinno chociaz trochę zmieniac dzwiek po wciśnięciu sprzegla a tak sie nie dzieje.
    Pompe vacuum zamierzam podmienic, kupilem jakies 2 na allegro, wlasnie do mnie idą.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2015
    Skąd
    Marki
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    2007
    Ja już mam stetoskop i po przebadaniu najbardziej słyszalny jest dźwięk przy pompie vacum. Punkt zaznaczyłem na zdjęciu

    osprzet-silnika-opel-fiat-croma-1-9-jtd-150-km-3868284963.jpg

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    34
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    59
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lukaszr89 Zobacz post
    I co kolega doszedł co to za halas ? Bo ja się zastanawiam nad vacum


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stuki narastajace wraz z obrotami silnika
    Napisany przez EmCroma na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 10-11-2016, 21:50
  2. Stuki nieopodal silnika
    Napisany przez Simentis na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-08-2016, 21:03
  3. Stuki z komory silnika
    Napisany przez djremi na forum Sedici
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2015, 13:38
  4. Stuki z silnika punto hgt
    Napisany przez adziu21 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-02-2013, 09:32
  5. stuki z silnika podczas dodawania gazu
    Napisany przez jandej1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-12-2012, 21:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446stuki-z-silnika-4ty-cylinder-1-9-mjtd-150-km-36110

popychacz zaworu fiat croma jtd

stukanie wtryskiwaczy 1.9 150km

cykanie wtryskiwaczy jtd

objawy uszkodzenia pompy wtryskowej diesel 1 9 fiat croma

fiat croma 1.9.jtd dzwiek 4 wtrysk

wtrysk 19jtd croma rok 2006

multijet stuki w silniku 1.9

stuki 1.9 jtd

stuki fiat croma 1.9

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl