Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 54
Like Tree5lubi to!

Temat: Stuki w okolicy przedniego prawego koła na małych nierównościach  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ale jaja, wracając przed chwilą z pracy starałem się lekko hamować przed jakimiś nierównościami i raczej nie słyszałem stukania czyli jednak matulaskocz może mieć rację! Jutro dalsze testy a w sobotę ewentualnie ściąganie klocków

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    lukq poduszki jeszcze nie sprawdziłem bo nie miał mi kto pokręcić kierownicą



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    No i okazało się, że matulaskocz miał rację i stukały klocki! Blaszki ("wąsy") wewnętrznego klocka były za luźne i klocek latał sobie trochę wewnątrz tłoczka. 15 minut roboty i w końcu cisza. Dzięki!
    lukq lubi to.

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    To byłaby ostatnia rzecz jaką bym sprawdzić.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    ...maciekpt cieszę się, że pomogłem ...ale sam się nad tym nagłówkowałem i nikt nie chciał mi w takie cos uwierzyć ...a jednak! pozdrawiam
    lukq lubi to.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Apropo takich stuków, to u mnie na drobnych nierównościach i np. na przejazdach kolejowych coś się tłukło - okazało się że drążki kierownicze (nie końcówki) mają luzy. Po wymianie - cisza!

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2015
    Skąd
    Bytom
    Postów
    10
    Auto
    fiat croma 1,9 multijet 150km automat było stilo 1,9
    Rocznik
    2010
    Witam użytkowników cromy, bo to pierwszy post w tym dziale.
    Też miałem stuki w przednim zawieszeniu, po przeglądzie wymieniłem wahacz , ale stuki nie ustały, przyczyną były luźne klocki, a łatwo to sprawdzić,wystarczy poruszać wewnętrzny klocek rusza się góra/dół i stuka o zacisk. Pomogło po zdemontowaniu i odgięcie sprężyn klocka.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    36
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Wymieniłem u siebie łączniki, łożyska amortyzatorów z poduszkami, amortyzatory. Na szarpakach nie widać nawet milimetra luzu na pozostałych elementach. A stuka jak stukalo. Coś chrobocze przy skrecaniu w miejscu.
    Został mi drążek od magla lewy z wyczuwalnym luzem i ewentualnie krzyżak nad maglem ale to raczej zapobiegawczo.
    Mecze się z tym już z półtora roku. W przypływie złości stwierdziłem że zostawiam jak jest, stuka to stuka, w końcu się urwie i będzie widać co stukalo.
    Jednak stukajacy gremlin ma więcej cierpliwości niż ja i zaczynam temat od nowa.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    A może pękła sprężyna i stuka przy skręcaniu? Miałem kiedyś coś takiego - pękł ostatni zwój spreżyny i było słychać właśnie przy skręcaniu kierownicy. Nawet ciężko było to zauważyć bo auto nawet za bardzo nie opadło

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    stuka podczas skręcania czy na prostej?
    jak wjeżdżasz na próg zwalniający stuka czy tylko na takich małych pofalowaniach/tarka?
    a czy zauważyłeś może czy to stukanie nasila się jak dłużej pojeździsz?
    Pozdrawiam


  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    36
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Słychać delikatne chrobotanie przy skrecaniu w miejscu, na postoju, tak jakbym pod kołami miał żwir czy jakieś kamienie. Natomiast stuki słychać podczas jazdy raczej na wprost na raczej równym asfalcie, raczej przy małej prędkości do powiedzmy 50-60km/h, przy większych chyba poprostu zaglusza to szum powietrza, dźwięk silnika itp.
    Na stuki nie ma wpływu hamowanie, bujanie autem poprzez gwałtowne wkręcanie lewo-prawo, stuka sobie bez jakiegoś rytmu i od ponad roku nie udało mi się ustalić co ma na to wplyw. Poprostu jadę powoli słyszę stuki, jadę szybciej, szybko nie słyszę stukow.

    Sprężyny sam zakładałem na nowe amrtyzatory. Wyglądały obie ok, napewjo nie były pekniete. Gdy się troszkę wypogodzi rozbiore i przyjrze się im jeszcze raz.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 01-03-2017 o 13:27

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a sprawdzałeś listwy przekładni kierowniczej?
    jak słyszysz to pukanie to czy na kierownicy wyczuwasz delikatne jakby uderzenia?
    Pozdrawiam


  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    36
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Nie mam na kierownicy żadnego odczuwalnego drgania czy cos. Auto zachowuje się wzorowo. Skręca pewnie, hamuje prosto. To pukanie jest tylko denerwujące ale nie ma z niego żadnych innych niedogodnosci.
    A stuka dokładnie tak jak wybity łącznik stabilizatora, identycznie. Ale wymieniłem je już drugi raz, profilaktycznie i nic to nie zmienilo.

    Po niedzieli croma jedzie na pakiet Eko i może wirusa. Jak się zrobi i odbiore to będę usiłował zlokalizować pukacza, czeka mnie zmiana kół na lato i szukanie uwalonego czujnika abs więc przy okazji przejrze własnoręcznie całość zawieszenia.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 01-03-2017 o 19:30

  14. #28
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    piszesz że wymieniałeś amory i sprężyny - może masz taką przypadłość jak ja(tylko lewa strona) że nowe amory mają trochę niżej przyspawane gniazdo na sprężynę (mierzyłem na starych monroe i nowych bilseinach 3 mm) przez co obciera o plastikowe nadkole, przyjrzyj się dobrze czy nie jest wytarty plastik

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    36
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Plastik nadkola rozumiem? Popatrzę. Mogę sobie też zmierzyć bo stare amortyzatory leżą w garażu.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    36
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Nowy objaw zaobserwowalem. Puka gdy auto stoi na płaskiej powierzchni i energicznie nim bujam na boki opierając ręce o dach w miejscu otwartych prawych drzwi. Nie miał kto mi pobujac żebym wsadził rękę i pomacal co puka, ale ewidentnie prawa strona z okolicy kola. Latalem w kolo na parkingu pod robotą i bujalem autem

    Po raz kolejny obstawiam gumy/tuleje stabilizatora. Tam nie ma nic innego co mogłoby pukać w taki sposób. Tym razem zamówię i porostu wymienię w ciemno, pomimo tego że dwóch mechaników twierdzilo że są ok.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 02-03-2017 o 15:34


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Chrobotanie z okolicy przedniego lewego koła.
    Napisany przez ht11 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-05-2015, 12:36
  2. coś dzwoni z przedniego prawego koła
    Napisany przez Dr House na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-04-2015, 22:40
  3. CC 700 Aisan traci moc na nierównościach
    Napisany przez ChollaYi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-01-2015, 15:31
  4. fiat croma - plastiki fotela prawego przedniego
    Napisany przez stilo3d na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-08-2014, 11:15
  5. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 26-04-2012, 17:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446stuki-w-okolicy-przedniego-prawego-kola-na-malych-nierownosciach-295922

stuki przednie kolo

ford c-max 2 stukanie z przodu

pukanie kola przy malych nierownosciach

czy amortyzator moze stukac na malych nierownosciach

focus mk2 stuk przy zjexdzaniu z progu

stukanue przednue koli gicus

ford focus mk2 stuki w przednim zawieszeniu

iveco daily strasznie stuka prawe przednie kolo

czeste stukanie z prawej strony zawieszenia na malych nierownosciach

stuki w okolicach prawego przedniego kola

stuki waucie na nierownosciach

https:fiatklubpolska.plcroma-446stuki-w-okolicy-przedniego-prawego-kola-na-malych-nierownosciach-29592

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl