Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    465
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006

    stuki przy zmianie biegów (2-3)

    Witam
    Taki problem - przy zmianie biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3 czuć jakby uderzenie czy puknięcie w napędzie. Jak delikatnie operuje sprzęgłem i gazem to tego niet. Mechanik przy okazji wymiany sprzęgła niby sprawdzał przeguby i mówił ze ok. (ale bez przekonania). Czytałem na stilo forum że u nich ten tym tak ma. Co o tym sądzicie?

    Drugi drobiazg - przy ostrym hamowaniu i gwałtownym ruszeniu doszły do mnie jakieś puknięcia z lewej strony. Miałem włączoną muzykę i nie jestem do końca pewny co to było i jak to zidentyfikować. Może łożyska mc?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    752
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Łożysko MC Persona będzie strzelać przy obracaniu kietownica/skrecaniu, na prostej raczej go nie słychać

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    244
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Sworznie i tuleje w wachaczach z przodu mogą w ten sposób stukać. Jeżeli po puszczeniu gazu i przy dodaniu jest to samo to może być to przyczyna.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    465
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    A co myslicie na temat uderzen przy zmianie biegow? Powoli ucze sie tak operowac sprzeglem zeby tego nie bylo.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    244
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Kolego weź 10-20 zl i jedz sprawdzic zawieszenie na trzepakach.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    465
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Na trzepaki się wybieram, ale ew. problemów przy przeniesieniu napędu nie wykryje.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    297
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    A to stukanie to występuje przy operowaniu lewarkiem czy może już bo "wbiciu" biegu i puszczaniu sprzęgła?
    Może dwumas się kończy i dlatego stuka jak dostaje obciążenie?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    465
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    W momencie puszczania sprzęgła. Nie jest to puknięcie tylko głuche uderzenie jakby luzy na przegubach czy coś podobnego. Dwumasa niby była ok, ale zawsze coś może się odegrać :-( .

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,641
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A ja myślę, że możesz mieć problem z poduszkami silnika. Sam mam podobny feler w Peugeocie i na dniach wymieniam poduszkę jedną. To co napisałeś po tym co ja poczytałem na forach różnych marek jest książkowym przykładem wytrzaskania jakiejś poduszki. Możesz spr. - czasem to daje efekt przy zgaszonym silniku wrzucić 1 bieg, ręczny off i pobujać autem przód tył z otwartą maską - może akurat puknie poduszka.. Nie wiem jak w Cromie, nie wiem jak w diesel'u, ale mi to właśnie na zawieszenie silnika lub ew. skrzyni biegów pasuje..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2016
    Skąd
    Żory
    Wiek
    38
    Postów
    24
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2005
    Ja myślę że to są krzyzaki na połosiach. Daj znać jak będziesz wiedzial

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    465
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Przy wymianie sprzęgła mechanik mówił że z półosiami wszystko ok, ale gadaliśmy trochę w biegu i zostawiliśmy temat. Jak delikatnie operuje sprzęgłem i gazem to jest wszystko ok i się przyzwyczaiłem. Jednak kiedyś będę musiał zmierzyć się z problemem.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2015
    Skąd
    Kietrz
    Wiek
    36
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2008
    Ja bym obstawiał że te pukanie to oberwana poduszka skrzyni.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    465
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Na szarpakach wszystko wyszło wzorowo. Mechanik pojeździł i z racji braku wibracji wykluczył przeguby. Obstawia którąś z poduszek, ale wg. niego jest na tyle delikatne że nie warto jeszcze ruszać - a mnie wnerwia.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Masz do wymiany 2 poduszki pod silnikiem....koszt 200zł za 2 i 30 minut roboty na kanale. To są tzw. lizaki, one mają za zadanie żeby silnik nie przekręcał się w osi wału, czyli jak masz je wyrobione i guma się zutylizowała to podczas przyśpieszania i hamowania masz stuk. Miałem to samo i po wymianie jest wszystko okey. Z tym że mnie ta zabawa kosztowała srogo bo wymieniałem wszystkie poduszki. A najlepsze jest to że nie stwierdzisz ich stanu jeśli ich nie zdejmiesz.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    465
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki. Bez kanału się nie da? Niestety nie mam kanału w garażu. Ale najwyżej podjadę gdzieś. Jakby ktoś gdzieś miał fotki które to, to będę wdzięczny.
    I jeszcze jedno - jakiej firmy kupić? W poprzednim aucie zmieniałem i był taki szit, że na zimnym silniku waliło jakby młotem w podwozie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Gasnące auto przy zmianie biegów / jałowy
    Napisany przez CzarnyGD na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-11-2015, 10:59
  2. Pytanie hałas przy zmianie biegów
    Napisany przez Michał Rodak na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2014, 14:57
  3. Stukanie przy zmianie niskich biegów
    Napisany przez abarth_87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-04-2011, 11:10
  4. Walenie przy zmianie biegów
    Napisany przez lukaszsz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-07-2009, 17:42
  5. przy zmianie biegów traci na chwilę moc
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-01-2009, 15:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl