Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006

    stuki przy zmianie biegów (2-3)

    Witam
    Taki problem - przy zmianie biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3 czuć jakby uderzenie czy puknięcie w napędzie. Jak delikatnie operuje sprzęgłem i gazem to tego niet. Mechanik przy okazji wymiany sprzęgła niby sprawdzał przeguby i mówił ze ok. (ale bez przekonania). Czytałem na stilo forum że u nich ten tym tak ma. Co o tym sądzicie?

    Drugi drobiazg - przy ostrym hamowaniu i gwałtownym ruszeniu doszły do mnie jakieś puknięcia z lewej strony. Miałem włączoną muzykę i nie jestem do końca pewny co to było i jak to zidentyfikować. Może łożyska mc?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Łożysko MC Persona będzie strzelać przy obracaniu kietownica/skrecaniu, na prostej raczej go nie słychać

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Sworznie i tuleje w wachaczach z przodu mogą w ten sposób stukać. Jeżeli po puszczeniu gazu i przy dodaniu jest to samo to może być to przyczyna.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    A co myslicie na temat uderzen przy zmianie biegow? Powoli ucze sie tak operowac sprzeglem zeby tego nie bylo.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Kolego weź 10-20 zl i jedz sprawdzic zawieszenie na trzepakach.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Na trzepaki się wybieram, ale ew. problemów przy przeniesieniu napędu nie wykryje.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    A to stukanie to występuje przy operowaniu lewarkiem czy może już bo "wbiciu" biegu i puszczaniu sprzęgła?
    Może dwumas się kończy i dlatego stuka jak dostaje obciążenie?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    W momencie puszczania sprzęgła. Nie jest to puknięcie tylko głuche uderzenie jakby luzy na przegubach czy coś podobnego. Dwumasa niby była ok, ale zawsze coś może się odegrać :-( .

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A ja myślę, że możesz mieć problem z poduszkami silnika. Sam mam podobny feler w Peugeocie i na dniach wymieniam poduszkę jedną. To co napisałeś po tym co ja poczytałem na forach różnych marek jest książkowym przykładem wytrzaskania jakiejś poduszki. Możesz spr. - czasem to daje efekt przy zgaszonym silniku wrzucić 1 bieg, ręczny off i pobujać autem przód tył z otwartą maską - może akurat puknie poduszka.. Nie wiem jak w Cromie, nie wiem jak w diesel'u, ale mi to właśnie na zawieszenie silnika lub ew. skrzyni biegów pasuje..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2016
    Skąd
    Żory
    Wiek
    45
    Postów
    24
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2005
    Ja myślę że to są krzyzaki na połosiach. Daj znać jak będziesz wiedzial

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Przy wymianie sprzęgła mechanik mówił że z półosiami wszystko ok, ale gadaliśmy trochę w biegu i zostawiliśmy temat. Jak delikatnie operuje sprzęgłem i gazem to jest wszystko ok i się przyzwyczaiłem. Jednak kiedyś będę musiał zmierzyć się z problemem.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2015
    Skąd
    Kietrz
    Wiek
    43
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2008
    Ja bym obstawiał że te pukanie to oberwana poduszka skrzyni.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Na szarpakach wszystko wyszło wzorowo. Mechanik pojeździł i z racji braku wibracji wykluczył przeguby. Obstawia którąś z poduszek, ale wg. niego jest na tyle delikatne że nie warto jeszcze ruszać - a mnie wnerwia.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Masz do wymiany 2 poduszki pod silnikiem....koszt 200zł za 2 i 30 minut roboty na kanale. To są tzw. lizaki, one mają za zadanie żeby silnik nie przekręcał się w osi wału, czyli jak masz je wyrobione i guma się zutylizowała to podczas przyśpieszania i hamowania masz stuk. Miałem to samo i po wymianie jest wszystko okey. Z tym że mnie ta zabawa kosztowała srogo bo wymieniałem wszystkie poduszki. A najlepsze jest to że nie stwierdzisz ich stanu jeśli ich nie zdejmiesz.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki. Bez kanału się nie da? Niestety nie mam kanału w garażu. Ale najwyżej podjadę gdzieś. Jakby ktoś gdzieś miał fotki które to, to będę wdzięczny.
    I jeszcze jedno - jakiej firmy kupić? W poprzednim aucie zmieniałem i był taki szit, że na zimnym silniku waliło jakby młotem w podwozie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Gasnące auto przy zmianie biegów / jałowy
    Napisany przez CzarnyGD na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-11-2015, 12:59
  2. Pytanie hałas przy zmianie biegów
    Napisany przez Michał Rodak na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2014, 16:57
  3. Stukanie przy zmianie niskich biegów
    Napisany przez abarth_87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-04-2011, 13:10
  4. Walenie przy zmianie biegów
    Napisany przez lukaszsz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-07-2009, 19:42
  5. przy zmianie biegów traci na chwilę moc
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-01-2009, 17:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446stuki-przy-zmianie-biegow-2-3-a-32870

stuki przy zmianie biegowpukniecie przy zmianie biegowklekot przy zmianie biegowpukniecie z tylu przy zmianie bisgustuki przyczmianie biegustuk przy wyspzeglaniuStukniecie przy zmianie biegqw z 3 na 4croma stukanie przy zmianie biegupojedynczy stuk przy zmianie biegu kugaSeicento wrzucam bieg i przy dodawaniu gazu stukastuki tyl przy zmianie biegustuki z skrzyni podczas ruszania freemont stulanie przy zmianie biegow peugotDziwne stukanie przy zmianie biegu Bravo 2przyczyna stukuw przy zmianie bieguwstukanie podczas zmiany biegowprzy wysprzeglaniu stukauderza w lewym kole przy zmianie biegustuk przy ostrej zmianie biegugluche pukanie przy zmianieuderzenie podczas zmian buegustuki podcxas ruszania lewarkiem zmiany biegowalfa mito stuki zmiana biegowstuki tipo biegi site:fiatklubpolska.pl

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl