Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 150
Like Tree3lubi to!

Temat: Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ  

  1. #121
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Ja po usunięciu klap nie czuję absolutnie żadnej różnicy w dynamice auta, popieram zdanie CzarnyGD, również uważam, że w tym wszystkim chodzi tak naprawdę o ekologię.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Ja miałem problem z zimnym rozruchem, do tego czasem wywalał kłęby dymu jak ikarus. Po wymianie kolektora na zaślepiony wszystko jest ok.

  4. #123
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Ja miałem problem z zimnym rozruchem, do tego czasem wywalał kłęby dymu jak ikarus. Po wymianie kolektora na zaślepiony wszystko jest ok.
    A to fakt, u mnie też dymek był i dymku nie ma.

  5. #124
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    I jakby zdecydowanie mniej klekotu. Silnik pracuje gładziej. Szczególnie na zimno to słychać.
    Przy prędkościach autostradowych spalanie zmalało minimum 0.5 l, w mieście również.

  6. #125
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Otwock
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Witajcie, mam aluminiowy kolektor w nowym nabytku. Trochę się tam poci przy gniazdach klap jak zetknąłem. Generalnie pracuje ok, ale dziwne przyrosty mocy czasem wyczuwam. Odpalanie też mogłoby być lepsze. Jak będzie chwila zrobię test z wodą na przedmuchy ale nawet jak będzie ok to myślę o ustawieniu na otwarte oraz zdjęciu cięgna sterującego. Jak to ustawić na otwarte? Jak zdjąć sterowanie nimi? Zdjęcie z sieci.

    Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

  7. #126
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Na klapkach od góry masz taki jak by nadlany plastik, on Cie informuje o pozycji klapki. Co do zablokowania, ja próbowałem zostawiać je otwarte, lecz od wibracji silnika sie zamykały. Ponadto ustawienie ich na otwarte nie daje Tobie pewności, że się nie oderwie.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  8. #127
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Stoszku w całym metalowym kolektorze niby klapki wpadają rzadziej niż w plastikowym, ale również wpadają. Najlepiej zdemontować kolektor, usunąć klapki i zaślepić otwory.
    Warsztat, który ma to ogarnięte nie skasuje za to majątku chociaż jest trochę roboty, a będziesz miał spokój i spał spokojnie.

    Wiem co mówię bo po kupnie Cromy i zdjęciu przez mechanika kolektora (tego plastikowo-metalowego) okazało się, że jednej klapki już nie ma...
    Miałem kilka dni niezłego stresu czy nie będę musiał remontować silnika, albo wymieniać słupka. Oględziny endoskopem oraz pomiar kompresji i diagnostyka na hamowni na szczęści wykluczyły uszkodzenia w silniku. Co się stało z klapką w historii samochodu, czy ktoś kiedyś ją wyciągnął z kanału głowicy, a resztę zostawił ? Tego się nie dowiem, ważne, że silnik zdrowy i już teraz bez klapek nie ma ryzyka i jeżdżę spokojnie.

    Pozdrawiam.

  9. #128
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Otwock
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Z operacjami na kolektorze poczekam do wymiany rozrządu który powinienem zrobić do 10 tys. Przy okazji też EGR, a do tej pory chcę poznać auto maksymalnie
    Tak jak pisałem w pracy silnika wszystko ok.

    Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

  10. #129
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A kiedy te klapki ustawiają się w pozycji otwartej. Przy małych czy dużych obrotach silnika? Są też pozycje pośrednie (częściowe zdławienie strumienia)?

  11. #130
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Otwarte są na zgaszonym silniku, z tego co kojaże.

  12. #131
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    176
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Ja kupiłem kolektor z już usuniętymi klapami od firmy auto krak Zbigniew Kipa. W ten sposób można zrobić to w jeden dzień. Po odesłaniu starego zwraca kaucję i po problemie.

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  13. #132
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Przymykają się na wolnych obrotach.
    Stoszek lubi to.

  14. #133
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Otwock
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Panowie coś tu było kombinowane z tymi klapami? Jakaś blacha mocująca listwę oraz gdzie sterowanie pracą przy trzecim gnieździe? To tak normalnie powinno wyglądać?

    Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

  15. #134
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2017
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    38
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1,6
    Rocznik
    2010
    WITAM. Posiadam Fiata Bravo 1,6 105KM z 2010 roku. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy ten silnik również ma te nieszczęsne klapy wirowe czy konstrukcja bez nich. Autko oryginalnie bez dpf.

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

  16. #135
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    Stoszek na moją wiedzę to blacha jest by listwa nie spadała ma ją trzymać na klipsach , a brak jednego sterowania może znaczyć o zblokowaniu-zapieczeniu tej klapy.


 
Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. trudności z uruchomieniem nagrzanego silnika 1.3 Mtj
    Napisany przez jacekcz na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-03-2012, 22:48
  2. ogrzewanie qubo 1,3 mtj
    Napisany przez hydraulik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2012, 17:57
  3. Brawo MTJ na RedBoxie
    Napisany przez GCS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-11-2010, 19:48
  4. Symbol silnika T-jeta 120 km i 150 km
    Napisany przez mefisto na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-04-2009, 22:34
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klapy wirowe fiat croma

listwa klap wirowych

klapy wirowe jtd

fiat croma kolektor

klapy wirowe objawy

kolektor ssacy silnika1.9 cdti 150 koni

listwa klap wirowych allegro

kolektor dolotowy croma

klapy wirowe 1.9 jtd

klapy wirowe bravo

klapy wirowe 1.9 cdti objawy

listwa klapek kolektora dolotowego opel 1.9 cdti

kolektor ssacy croma

listwa maski fiat croma

klapy wirowe croma

croma klapy wirowe

naprawa listwy klap wirowych

fiat croma klapki w kolektorze

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl