Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 150
Like Tree3lubi to!

Temat: Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Dopuszczalne wartości to tak do +/- 0.6 (z tego co mówi internet). Jeżeli na jednym z nich masz coś w styly 2 czy 3 to się możesz zacząć martwić:/ Ale to ciągle nie jest najlepsza metoda sprawdzenia. Najlepiej to poprostu go wydłubać i zajrzeć.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Jak dobrze zbadać tą wartość? Po włączniu silnika miałem 1:1,7 2:0,02 3:-0,04 4:-1,34. Z tego co napisałeś wynikałoby że nie jest dobrze ale auto nie daje po sobie żadnego znaku że coś jest nie tak, zbiera się żwawo, żadnych bąków przy przyspieszaniu, chodzi równo... Czy pomiaru należy dokonać stojąc na biegu jałowym czy dodając gazu czy może w czasie jazdy?

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Pomiary robisz, na biegu jałowym na rozgrzanym (~90C) silniku. Jeżeli nic nie będzie inaczej, to spróbuj na początek dodać jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków do paliwa i przejeździj jeden bak. Później powtórz pomiar.
    Jeżeli nic się nie dzieje to nie ma co panikować, ale warto się temu przyjrzeć

  5. #64
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Osobiście robie 4 pomiary. Pierwszy przy pierwszym, z reguly porannym rozruchu - bieg jalowy, odbiornik radiowy, swiatla i klima wylaczona. Drugi w trasie z utrzymaniem obrotow na 2000 - 3 bieg, rowna droga i odbiorniki off, silnik rozgrzany. Kolejny pomiar na trasie - z ok 2000 obrotow i na 3 biegu wciskasz gaz do podlogi do nieco ponad 4000, odbiorniki off i silnik rozgrzany. Ostatni na postoju po trasie - odbiorniki off, silnik rozgrzany, bieg jalowy. Wowczas masz 4 pomiary w roznych warunkach.
    Ale jakiekolwiek odchylki nie koniecznie musza oznaczac problemy z kolektorem.

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Korekty na wtryskach poza dopuszczalnymi wartościami mogą oznaczać bardzo wiele. Nie ma się co panikować, że od razu klapka wpadła w zawory To jest generalnie oznaka, że coś komputer próbuje nadganiać. A co to może być to już inna bajka

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Jw.
    Jezeli czeka Cie wymiana rozrzadu, to zrzucic przy okazji kolektor i sprawdzic co masz..

  8. #67
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Do rozrządu jeszcze jakieś 30kkm... Zrobię dziś pomiar na ciepłym silniku, kupię i wleję do baku Liqui Moly 2666 Diesel, pojeżdzę i zobaczymy jakie będą wyniki po.

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Jak masz plastik to z kolektorem nie zwlekaj, chyba że Cie stać na remont..

  10. #69
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Scrabit a ty gdzieś na Śląsku robiłeś?

    Co polecacie? Warsztat z linków powyżej (dzwoniłem do tego pod Gliwicami i do Katowic, oba mówią że konieczne zrzucenie rozrządu, Gliwice za robociznę (rozrząd, kolektor, dodatkowo zaślepienie EGR) + materiały mówią ~2k PLN i auto stoi 2 dni. Czy może Jabolkg w Czeladzi? (tam ponoć bez rozrządu i robota na miejscu bez zostawiania - to prawda?).

  11. #70
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Kolektor mam zrobiony przez warsztat z K-wic. Do Cinka jestem wstępnie omówiony na pełną zaślepkę EGR + EGR off + remap..

  12. #71
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Na postoju przy nagrzanym silniku wygąda to tak: (rozjazdy przy dodaniu gazu do trochę ponad 2k obrotów)

    inj.jpg

    Co sądzicie?

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    jak dla mnie to na postoju nie ma się czego przyczepić..
    jak z porannym rozruchem? i zloguj go na trasie...

  14. #73
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    @kasztan
    Gra muzyka, nie ma się czym przejmować.

    Kolektor i tak możesz zrobić dla świętego spokoju. Gadanie że trzeba zrzucić rozrząd to bzdury. Trzeba zdemontować pompę wysokiego ciśnienia, w tym celu wystarczy zablokować koło pasowe pompy i odkręcić śrubę od pompy. Rozrząd zostaje na miejscu. Nawet elearn podaje taką procedurę.

    Warsztatu nie polecę, bo nie jestem z tych okolic, ale Jabolkg i Cinek przewijają się i na forum Vectry i na forum Alfy, więc podejrzewam że są ok

  15. #74
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Opel Vectra
    Rocznik
    03.2005
    Kolektor tylko i wyłącznie zaślepic i pozbyc sie na amen klapek, sama wymiana to koszt koło 200zł plus zaślepienie . Kolektory od Jabolkg tez potrafia padac. wiec najlepiej sie pozbyc chwasta do końca życia

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał BEST OILS Zobacz post
    Kolektor tylko i wyłącznie zaślepic i pozbyc sie na amen klapek, sama wymiana to koszt koło 200zł plus zaślepienie . Kolektory od Jabolkg tez potrafia padac. wiec najlepiej sie pozbyc chwasta do końca życia
    Popieram


 
Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. trudności z uruchomieniem nagrzanego silnika 1.3 Mtj
    Napisany przez jacekcz na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-03-2012, 22:48
  2. ogrzewanie qubo 1,3 mtj
    Napisany przez hydraulik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2012, 17:57
  3. Brawo MTJ na RedBoxie
    Napisany przez GCS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-11-2010, 19:48
  4. Symbol silnika T-jeta 120 km i 150 km
    Napisany przez mefisto na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-04-2009, 22:34
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klapy wirowe fiat croma

listwa klap wirowych

klapy wirowe jtd

fiat croma kolektor

klapy wirowe objawy

kolektor ssacy silnika1.9 cdti 150 koni

listwa klap wirowych allegro

kolektor dolotowy croma

klapy wirowe 1.9 jtd

klapy wirowe bravo

klapy wirowe 1.9 cdti objawy

listwa klapek kolektora dolotowego opel 1.9 cdti

kolektor ssacy croma

listwa maski fiat croma

klapy wirowe croma

croma klapy wirowe

naprawa listwy klap wirowych

fiat croma klapki w kolektorze

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl