Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 150
Like Tree3lubi to!

Temat: Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dziwne że nie ma problemu bo ten sam kanał wodny jest tak samo zbudowany z tamtej strony kolektor. Ale to dobrze że nie ma problemu.
    Ostatnio edytowane przez Python28 ; 12-05-2015 o 22:48



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Odświeżam.

    Czy zna ktoś warsztat z okolic Katowic (oprócz tego 'oddziału' Jabolkg z Czeladzi) zajmujący się diagnozą i wymianą/regeneracją kolektorów?
    Stałem się posiadaczem Cromy 1.9 150 KM r. 2010 i nie wiem czy żyć w strachu czy nie mam się czego bać....

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    ItalAuto Katowice Rozdzienskiego

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Dzięki za adresy.

    Jeszcze jedno pytanie. Czy w Cromach pod koniec produkcji montowano jakiś trzeci rodzaj kolektora? Skakałem wczoraj dookoła silnika ze znajomym i żadnej listwy, dźwigni itd. nie widzieliśmy.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    W plastikowych listwy nie dojrzysz. Jest zabudowana

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Zdiagnozujesz sam.... Osłona silnika na zewnątrz, kolega (koleżanka) do auta i delikatnie gazuje. Cała listwa ma chodzić, a te okrągłe cztery "pierścienie", do których zamocowana jest listwa mają się obracać (każdy). Ma tam być sucho. Jeżeli widzisz zaolejenie, ściągnij wąż powietrza między obudową filtra a przepływką (lub zaraz za nią) i dmuchnij ustami. Wyrobione klapy będą przepuszczać powietrze (tak było u mnie). Oczywiście jest to już ostatni moment do ich usunięcia i zaślepienia.
    Ja usuwałem je w czeladzi w "oddziale" jabolq. Ten "oddział" zajmuje się tylko i wyłącznie tym. Przy okazji czyści EGR, czujnik doładowania, klape gaszącą... Wszystko w dwie godzinki, jazda próbna i święty spokój. Moim zdaniem, cena jest trochę wygórowana (550zł), ale jest to sprawa indywidualna. Można zrobić to samemu, ale trzeba mieć trochę więcej pojęcia o mechanice, np o kierunku ruchu kluczem wałka rozrządu, aby zablokować koło pompy wtryskowej, czy np. wiedza o specjalnym (niepotrzebnym!) rowiku w kolektorze, przez który przepływa płyn chłodzący...

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Scrabit napisał, że w plastikowym jest zabudowana i nic nie zobaczę... Jak to zdiagnozować w takim przypadku?

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    A co chcesz diagnozowac? Plastikowe nie maja problemow z nieszczelniscia chyba ze ktos wkladal tam juz swoje rece. Problem dotyczy klapek - czy jeszcze sa na swoim miejscu. Diagnoza tylko poprzez zrzucenie kolektora.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    A gdyby coś to ostatnio ogłaszali sie spece z Flar Ital, że zajmują się klapami. Nieatety ogłosili się po tym jak ja już swoje zaślepiłem... Chłopaki są z Olsztyna obok Czewy, a zajmują się głównie alfami od lat i najważniejsze to jest to, że znają się na rzeczy. Nie znam cen itp. Można ich znaleźć na fb, a tam mają dużo ciekawyxh zdjęć z napraw itp.
    P.S. ze zmeczenia nie zauważyłem rocznika

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Studiowałem temat kolektorów w Cromie i tych nieszczęsnych klap bardzo długo. Musiałem to zrobić, bo chciałem mieć pełną wiedzę zanim go sobie wydłubię.
    W Cromach przedliftowych masz stary kolektor z widoczną listwą, a w Cromach poliftowych ten plastikowy z zabudowaną. Innych opcji nie ma. Oczywiście mówię o 1.9 jtd 16v (136 i 150 KM).

    Jak być pewnym na 100%? Możesz spróbować od spodu dojrzeć silniczka sterującego, w obu przypadkach jest bardzo podobny.

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Nie do konca jest tak jak napisales. W poliftowych siedzi plastik. W przedliftowych siedziec moze zarowno alu jak i plastik. Plastiki byly wkladane z koncem okresu produkcji 2006/2007. U mnie siedzi plastik.

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2013
    Skąd
    K-ce
    Wiek
    29
    Postów
    48
    Auto
    Croma / Stilo 3D
    Rocznik
    2010 / 2003
    Rozumiem że jeżeli ma się plastik to nie ma obawy i spokojnie można podróżować ??

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Na odwrot.. jak sie ma plastik to nie spisz spokojnie.. bez żadnych objawow moze Ci pewnego pieknego dnia wciągnąć klapke lub dwie

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Wyczytalem ze jesli cos jest nie tak jak powinno to mozna to zauwazyc po wartosci "injection correction" w Ecu Scan. Wiecie moze jakie wartosci tego parametru sa dopuszczalne\zwiastuja cos niedobrego?


 
Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. trudności z uruchomieniem nagrzanego silnika 1.3 Mtj
    Napisany przez jacekcz na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-03-2012, 22:48
  2. ogrzewanie qubo 1,3 mtj
    Napisany przez hydraulik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2012, 17:57
  3. Brawo MTJ na RedBoxie
    Napisany przez GCS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-11-2010, 19:48
  4. Symbol silnika T-jeta 120 km i 150 km
    Napisany przez mefisto na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-04-2009, 22:34
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klapy wirowe fiat croma

listwa klap wirowych

klapy wirowe jtd

fiat croma kolektor

klapy wirowe objawy

kolektor ssacy silnika1.9 cdti 150 koni

listwa klap wirowych allegro

kolektor dolotowy croma

klapy wirowe 1.9 jtd

klapy wirowe bravo

klapy wirowe 1.9 cdti objawy

listwa klapek kolektora dolotowego opel 1.9 cdti

kolektor ssacy croma

listwa maski fiat croma

klapy wirowe croma

croma klapy wirowe

naprawa listwy klap wirowych

fiat croma klapki w kolektorze

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl