Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 150
Like Tree3lubi to!

Temat: Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2014
    Skąd
    Vanuatu
    Postów
    1
    Auto
    Stilo 1.9 MJ
    Rocznik
    2006
    Panowie, poprawcie mnie jesli sie mylę. Ja nie ma listwy sterującej w swoim Stilo. EGR mam zaślepiony i wyłączony przez kompa, DPF nie posiadam. Wystarczy, że wywale klapy i zaślepie np tym ZAŚLEPKI KOLEKTORA 1.9 CTDI JTDM Z19DTH (5324380267) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i wtedy nie musze nic zmieniać w ECU? silniczek od sterowania ma sobie dalej pracować tylko na luzie?

    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jest dokładnie tak jak piszesz, można ewentualnie skorygować dawkę paliwa celem zniwelowania różnicy mocy na niskich obrotach po wyrzuceniu klap.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Jeśli są takie zaślepki w cenie 137zł to po co się ładować w koszty związane z wymianą kolektora na taki zaślepiony ?
    Czy takie wyrwanie i zaślepienie jest na tyle skomplikowane, że naprawdę warto oddać to komuś do zrobienia ?
    Koszt kolektora z zaślepkami to ładnych parę stówek.
    Zwykły (czyt. normalny, ogólny, porządny) mechanik tego nie ogarnie ? I tak trzeba zdjąć a potem zamontować kolektor.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja zrobiłem to we własnym garażu i bez zaślepek za 137 zł. Można usunąć klapę i wykorzystać oryginalny korek od klapy wcześniej go zaślepiając. Temat już jakiś czas działa jest szczelny i nic się nie dzieje. O ile nie uszkodzimy uszczelki z pod kolektora ssącego to koszt zaślepienie klap wirowych jest niewielki i zamyka się w naszej robociźnie.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    To zdaje się, że ja się wezmę za te zaślepki bo widzę, że mokro przy dwóch dźwigienkach.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Polecam efekt bardziej niż satysfakcjonujący.

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Osobiście przymierzam się do tematu klap wirowych jak pies do jeża. Zaraz po zakupie auta w ramach pakietu startowego zaślepiłem i wyprogramowałem EGR, więc zakładam że sytuacja wewnątrz kolektora się nie pogarsza (chodzi o narastający nagar).
    Nie mnie jednak, pomimo tego że listwa sterująca jest na swoim miejscu, 3 z 4 gniazd są mocno zawalone i się robią małe jeziorka w ciepłe dni.

    Teraz mam dylemat. Usuwać klapy czy je zregenerować. Istota tych klap jest według mnie całkiem słuszna. Na niskich obrotach, klapy są zamknięte i powodują zawirowanie powietrza wpadającego do cylindra, co powoduje że mieszanka lepiej się spala. Przy wyższych obrotach, gdzie zawirowanie nie jest już potrzebne klapy się otwierają i wszystko jest cacy. Zastanawie mnie, czy jeżeli je usunę, to po zniknięciu zawirowań autko nie będzie na lekko kopcić będąc bez obciążenia.

    W tej chwili mam typowe objawy zawalonego kolektora dolotowego, czyli niebieskawy dymek poranny po całonocnym staniu (kilka sekund) no i uwalone gniazda.

    Mam też jeszcze jeden problem z dymieniem, za przyczynę którego również podejrzewam brudny kolektor. Mianowicie jak depne auto, puszczam niezłego bąką. Cromę mam delikatnie zawirusowaną, więc zawsze sobie mówię że jak jest ogień to musi być dym. Ale czasami aż wstyd w lusterko wsteczne spojrzeć.

    Pytanie do kolegów po chirurgicznym usunięciu, jak się zmieniła dynamika jazdy? Czy jakieś kopcenie u Was występuję? Jeżeli tak to w jakim zakresie obrotów?

    Naturalne jest dla mnie, że diesel zawsze bąka puszcza, szczególnie te kilku letnie.

    Aha, DPFa nie mam. Okazuje się że nigdy nie miałem

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Moja Crówka puszczała takie bąki, że wstyd było przyspieszać.
    Wycięli dpf i zaślepiony EGR. Puszczał dalej. Nieszczelność chłodnicy powietrza.
    Chłodnica wymieniona i teraz żadnego dymku nie widzę w lusterku.

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    W tej chwili mam typowe objawy zawalonego kolektora dolotowego, czyli niebieskawy dymek poranny po całonocnym staniu (kilka sekund)
    Ten objaw bardziej świadczył by o zużytej turbosprężarce która nie ma szczelności już na panewkach i daje olejem do kolektora ssącego, po nocy olej spływa i puszcza dymka.

    Co do dymka przy nagłym depnięciu to zależy jak ktoś zrobił Ci program jeżeli dawki paliwa są zbyt duże to nie unikniesz delikatnego dyma, no coś te turbosprężarkę musi rozbujać. Trzeba by przeglądnąć logi i zastanowić się skąd bierze się niedopalone paliwo. Jedno jest pewne albo dawka paliwa jest zbyt duża albo coś nie tak masz z dolotem powietrza. Może być taka przyczyna jak pisze kolega że ciśnienie z turbosprężarki gdzieś sobie ucieka ale równie dobrze może klękać sprężarka. Wszystko zależy czy nadmierne dymienie pojawiło się wraz z nowym softem czy pojawiło się później.

  11. #40
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Ja zrobiłem to we własnym garażu
    Cześć
    a demontowałeś pompe paliwa
    moze masz jakies fotki z naprawy kolektora

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Tego akurat ja nie napisałem tylko Python28, ale też planuję zrobić to samemu w garażu

    I tak, pompę trzebe zdemontować, co niestety oznacza zabawę z paskiem rozrządu.

    Super jest to pokazane na tym filmiku:
    https://www.youtube.com/watch?v=G7kMp87_Xjo

    @Admin,
    Mam nadzieję, że nie naruszyłem zasad forum wklejając link z YT.

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Mam nadzieję, że nie naruszyłem zasad forum wklejając link z YT.
    Eeee, bez jaj. Jak można naruszyć jakiekolwiek zasady wklejając link z ogólnodostępnego, najpopularniejszego serwisu wideo? A gdyby rzeczywiście taka zasada istniała w regulaminie forum to mogłoby znaczyć, że należy zmienić regulamin

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    nie ma żadnej zabawy z paskiem rozrządu - koło zębate od pompy przykręcasz do obudowy (są 2 otwory do tego przeznaczone)odkręcasz nakrętkę od koła uwaga na klin !!!, odkręcasz pompę od obudowy wcześniej wypinając przewody paliwowe i po sprawie

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Nie wiem jak w 1,9 ale w 2,4 dodatkowo trzeba popuścić całą podporę do której jest przykręcona pompa paliwowa albo odkręcać szpilki, mniej roboty jest z podporą bo szpilki trzeba by odkręcić wszystkie. Są dwa rodzaje kolektorów ja mam cały aluminiowy w którym są klapy a jest jeszcze taki w którym klapy są w oddzielnej obudowie, być może w przypadku jak kolektor i klapy są oddzielnie jest mniej problemów ze zdjęciem ale w przypadku całego kolektora trzeba albo wykręcać szpilki albo odchylić ramie trzymające pompę.

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    w 1.9 nic nie trzeba popuszczać - opisałem co i jak - gdyby nie nakrętka za pompą CR to nie trzeba by jej wyciągać aby wydobyć kolektor - przy aluminiowym i plastikowym procedura jest ta sama


 
Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. trudności z uruchomieniem nagrzanego silnika 1.3 Mtj
    Napisany przez jacekcz na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-03-2012, 22:48
  2. ogrzewanie qubo 1,3 mtj
    Napisany przez hydraulik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2012, 17:57
  3. Brawo MTJ na RedBoxie
    Napisany przez GCS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-11-2010, 19:48
  4. Symbol silnika T-jeta 120 km i 150 km
    Napisany przez mefisto na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-04-2009, 22:34
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klapy wirowe fiat croma

listwa klap wirowych

klapy wirowe jtd

fiat croma kolektor

klapy wirowe objawy

kolektor ssacy silnika1.9 cdti 150 koni

listwa klap wirowych allegro

kolektor dolotowy croma

klapy wirowe 1.9 jtd

klapy wirowe bravo

klapy wirowe 1.9 cdti objawy

listwa klapek kolektora dolotowego opel 1.9 cdti

kolektor ssacy croma

listwa maski fiat croma

klapy wirowe croma

croma klapy wirowe

naprawa listwy klap wirowych

fiat croma klapki w kolektorze

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl