Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    551
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006

    sprawdz swiece-a nowe

    Witam. Po kilku godz.na mrozie po odpaleniu wyswietla komunikat -sprawdz swiece. A niedawno wsadzilem nowy komplet. Co to moze byc? Sterownik? Rano w garazu wszystko ok.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Może być sterownik albo tak jak u mnie sprawne przewody a dawały błędny komunikat po wymianie ok, chodź przy słabym aku raz wywalilo mi błąd, podladowalem aku i ok minus osiemnaście i pali na dotyk bez jakich kolwiek błędów, proponuję wymienić przewody bo chyba najtańsze, chyba że świece lipne jakie świece kolega założył?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Albo przekaźnik świec, albo przewody.
    Zdarza się, przy wymianie świec, uszkodzenie fajek kabli, zwłaszcza jeśli dostęp jest fatalny i ktoś po omacku wciska je na świece.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    551
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Swiece beru. A co do kabli to jak to wyglada i ile kosztuje ta przyjemnosc?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    U mnie w Bravo II z silnikiem 1.9 8V, po wyświetlaniu komunikatu: skontrolować świece żarowe, wymieniłem świece.
    Po kilku dniach komunikat pojawił się ponownie. Wtedy zabrałem się za kable. Nowe oryginalne kable wg. epera miały kosztować ok 220 zł.
    W sklepie z oryginalnymi częściami zawołali 150 zł. Natomiast ja kupiłem kable Delphi z wyprzedaży magazynów ASO, za 58 zł + przesyłka.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Ja dałem 100zl w aso w Krakowie za oryginały, trzeba zapytać centralka droga bo 450zl,nie mówiąc o centralce sterującej wszystko wymienione a wystarczyło przewody wymienić

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    551
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Poki odpala to dam jej spokoj. Zobacze jak bedzie rano bo czeka ja noc na podworku.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Daj znać jak po nocy

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2014
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    Sprawdź aku ja miałem słabe i wywalało mi będy P0683 P0380. W poniedziałek wymieniłem aku na nówkę sztukę przy -15 mam spokój.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lorak Zobacz post
    W poniedziałek wymieniłem aku na nówkę sztukę przy -15 mam spokój.
    A teraz dla zdrowotności nowego aku sprawdź jakie masz ładowanie. Akumulatory padają z powodu częstego rozładowywania poniżej 8V, niedoładowania przez alternator oraz przez wiek, ale umówmy się że dajmy na to, 5 lat dla akumulatora to pryszcz przy sprawnej instalacji i poprawnemu użytkowaniu

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2014
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    Ładowanie OK.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Obecne akumulatory mają dużą pojemność ale i cienkie płyty. U mnie np niedawno padł 4 letni aku (Magneti marelli 85ah) choć cały czas kręcił super. Powód: zmęczenie materiału (pęknięcie) płyty lub elementu z ołowiu łączącego płyty. Podobno ukraińska Westa jest na technologii starej centry plus i ma grube płyty. Większość dzisiejszych aku ma niestety cienkie płyty (=niska twałość mechaniczna). Na aku przenosi się dużo drgań m.in. od jazdy po dziurawych drogach i płyty od tego się łamią. Może dziś nie warto kupować aku o dużych pojemnościach skoro przyczyną wyrzucenia aku nie jest utrata pojembości i mocy rozruchowej?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    551
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Po nocy spoko. Lekko zajeczal ale zapalil za pierwszym i bez bledow. Teraz troche podladuje aku i bede obserwowal.


 

Podobne tematy

  1. sprawdz filtr oleju napedowego POMOCY
    Napisany przez Szyman90 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-02-2015, 20:44
  2. Swiece żarowe.
    Napisany przez Wowka501 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-08-2014, 09:59
  3. jakie swiece do 2.4 td?
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-05-2010, 10:54
  4. swiece
    Napisany przez pepek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-12-2008, 20:29
  5. Sprawdz auto
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 04-12-2008, 10:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl