Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
Like Tree1lubi to!

Temat: Spalanie po usunięciu DPF  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    Solec Kujawski
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mjet automat
    Rocznik
    2006

    Spalanie po usunięciu DPF

    Czołem koledzy.
    Czy ktoś ma w wersji 150koni usunięty DPF, usunięte klapy wirowe i zaślepiony EGR?
    Jestem już 2 miesiące po usunięciu DPF i spalanie mi wzrosło o ok 1,5l.
    Miało być lepiej a teraz spalanie "wokół komina" mam 11,5 l/100.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    A rozmawiałeś z magikiem, który dokonał kastracji?
    Co on sugeruje?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Jeżeli egr jest zaślepiony całkowicie, to silnik może się nie dogrzewać przy takiej jeździe. ECU na zimnym silniku daje zwiększone dawki paliwa.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    To normalne i wiele razy o tym pisałem... Jeśli często utrzymujesz obroty na poziomie do 2000 obr/min ( korki - miasto ) to po usunięciu EGR-u i przeprogramowaniu musi ci wzrosnąć spalanie... praw fizyki panie nie oszukasz

    Jeśli jeździsz w trasie to tego nie odczujesz tak bardzo....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    77
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Teraz też chyba zauważyłeś że ,,webasto,, się włącza i swoje też zasysa z zbiornika paliwa.Mi teraz wzrosło średnie spalanie w stosunku do lata o jakieś 0,6 l .Ale u mnie jeszcze jest dpf,egr,iklapy 😞. Nie masz egra - to masz ciut dłużej nagżewany silnik ,a na pociechę to ,iż z jego powodu auto nigdy cię nie zawiedzie.

    Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    Solec Kujawski
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mjet automat
    Rocznik
    2006
    Mam Cromala już ponad 6 lat. W miarę bezproblemowo jeździ.
    Ale ponieważ użytkuję go głównie w mieście i to na bardzo krótkich oddcinkach między 1-5km. Więc się nie nagrzewa do optymalnej temperatury i nie wypala dpf prawidłowo.
    W wakacje wracając 500 km włączył się tryb awaryjny (zapchany dpf) i przez 150km jechałem bez turbo i z max 2200 obr. A z załadowanym samochodem po PL tak się średnio jeździ.
    Myślałem że jeszcze trochę spalanie mi spadnie...
    Firma, która usuwała DPF, zaoferowała się że zmienią mi soft bez dodatkowych kosztów, żeby sprawdzić czy bedzie mniej palił.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2016
    Skąd
    Żory
    Wiek
    37
    Postów
    76
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 16V 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Piterro Zobacz post
    Czołem koledzy.
    Czy ktoś ma w wersji 150koni usunięty DPF, usunięte klapy wirowe i zaślepiony EGR?
    Jestem już 2 miesiące po usunięciu DPF i spalanie mi wzrosło o ok 1,5l.
    Miało być lepiej a teraz spalanie "wokół komina" mam 11,5 l/100.
    11.5 L to wskazanie komputera czy rzeczywiste ? Powiem Ci tak po usunięciu w.w (wiosna 2017) Komputer trasa trochę autostrada trochę wioski trochę miasto 6.7 L z komputera . miesiąc później Trasa eko 350km komputer wyliczył średnia 5.1 L . Aktualnie samo miasto 2-3km trasa i mniej Komputer wyliczył 8.8 L

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    Solec Kujawski
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mjet automat
    Rocznik
    2006
    Tankowałem na razie tylko raz i różniło się ok 0,1l na korzyść.
    Miałem przy wcześniejszym tankowaniu kilka tras po kilkadziesiąt km i chwilowe spalanie miałem niższe niż przed modem na tej trasie. Wydaje mi się, że jakbym miał trasę na pół baku i bym sprawdził, to mogłoby być w granicach 5,5 może.
    Natomiast wokół komina - masakra.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Czy firma, która usuwała DPF programowo zna się na rzeczy, czy jedzie na gotowcach? Dla świętego spokoju sprawdź poziom oleju na bagnecie.
    Italians Do It Better

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    Solec Kujawski
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mjet automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Czy firma, która usuwała DPF programowo zna się na rzeczy, czy jedzie na gotowcach? Dla świętego spokoju sprawdź poziom oleju na bagnecie.
    W przyszłym tygodniu pojadę jeszcze raz. Na zmianę softu.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jeśli jeżdzisz jak napisałeś 1-5km to na mniejsze spalanie liczyć nie ma co. Silnik ciągle jest zimny, odbij się to na spalaniu ale i niestety na jego kondycji.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    Solec Kujawski
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mjet automat
    Rocznik
    2006
    Wczoraj pojawił się błąd P0234. Czyżby czujnik doładowania??

    Przy okazji sprawdziłem MESem wtryski.
    IMG_20171121_180858_HDR.jpg
    IMG_20171121_180802_HDR.jpg

    Może tu leży przyczyna....

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Zakup i uzytkowanie diesla na tak krótkich odcinkach (1-5km) to nieporozumienie.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Maxi lubi to.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Niestety, ale zgodzę się z kolegami wyżej. 1km to szkoda odpalać nawet . Nie pada Ci akumulator od niedoładowania?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    Solec Kujawski
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mjet automat
    Rocznik
    2006
    1km to mam np do sklepu na duże zakupy, do pracy mam 5km.
    Kupowałem Cromala jak dojeżdżałem do pracy 90 km dziennie. Od 4 lat wokół komina głównie jeżdżę. Aku doładowywuję raz w roku przed zimą i daje radę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF
    Napisany przez czarek87 na forum Croma
    Odpowiedzi: 107
    Ostatni post: 06-02-2017, 08:54
  2. gp 1.4 8v spalanie
    Napisany przez anatolsc na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-11-2015, 17:32
  3. Spalanie T-Jet
    Napisany przez rockman85 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-04-2015, 20:05
  4. Spalanie
    Napisany przez maniek8998 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-07-2010, 22:01
  5. spalanie
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-11-2009, 11:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446spalanie-po-usunieciu-dpf-39217

spalanie po wycieciu dpf

usuniecie dpf a spalanie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl