Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    301
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Jak buja przy dodawaniu gazu to na moje 100% wina przegubu wewnętrznego. Już kilka razy wymieniałem w drugim samochodzie przeguby i za każdym razem objaw zużycia był dokładnie taki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    720
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Poszukiwań ciąg dalszy. Skrzynia okazała się ok, krzyżak prawy wymieniony, lewy wymieniony jakieś 2 miesiące temu. Smaru jest całkiem sporo. Następny krok wyważanie kół - po zamianie kół miejscami bujanie lekko się zmniejszyło. Niemniej jednak buja ewidentnie przy dodawaniu gazu, po zdjęciu gazu bujanie ustaje. Macie może pomysły co to może być? Czy może to być np. kielich od krzyżaka?
    Pisząc krzyżak, to który dokladnie miałeś na myśli, ten z przegubu zewnętrznego czy wewnętrznego?

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2016
    Skąd
    Grotniki
    Wiek
    39
    Postów
    48
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005
    Taki prozaiczny pomysł, ale: sprawdzałeś ciśnienie w oponach ???

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    427
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Zrobilem wczoraj pierwsza trase po zmianie na letnie kola i tez fajerka lekko jest skrecona w lewo. Mam zjechane opony i do tego zrobilem roszade. Na nowych zimowych bylo wszystko ok.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Jeżeli przeguby wewnętrzne są w 100% sprawne, to zostaje krzywa półośka

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    35
    Postów
    437
    Auto
    Ulysse Nuovo 3.0 V6
    Rocznik
    2003
    No, wczoraj przelozylem tyl na przod. Jest zmiana. A przy okazji, od oponiarza uslyszalem, zebym wiecej nie kupowal opon typu Barum (mam Bravuris 2 a na Seacie siedza Bravuris 3) czy Matador bo zjechali z jakością...

    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Felgi były prostowane, a Ty kolego się zastanawiasz dlaczego ściąga? Pokaż zdjęcie z parametrami przed i po ustawianiu geometrii i będzie wszystko jasne.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Wracając po długiej przerwie do tematu - obecnie mam opony w reklamacji. Byłem na teście drogowym i tam wyszło, że dwa kapcie są do reklamacji. Osobiście po przygodach z tematem telepania budą jestem mądrzejszy i tak w przypadku bicia proponuję :
    1. Sprawdzić krzyżaki.
    2. Jeśli są ok pojechać na test drogowy.
    Wtenczas można szukać dalej, czytaj w przypadku pozytywnego testu sprawdzać półośki i wyważyć koła. W przypadku złego wyniku testu szukać przy oponach.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2016
    Skąd
    ŁOBEZ
    Postów
    9
    Auto
    FIAT CROMA 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Zbieżność mam ok, geometria ok, na geometrii kierownica była ułożona prawidłowo, łożyska amorów ok, poduszki silnika i skrzyni ok.
    Na moje nieszczęście okazało się (już po założeniu wątku), że padł krzyżak prawej półosi. Dodatkowo, prawdopodobnie przez przejeżdzenie z zużytym krzyżakiem lewej półosi, szwankuje mechanizm różnicowy. Na 90% skrzynia pójdzie do remontu i wtedy wrócę do dalszych poszukiwań przyczyn ewentualnego ściągania lub telepania budą. Osobiście średnio kupuję wyjaśnienia, że 1.9 120 KM lubi trząść budą i TTTM.
    Witam, zakładając koła zimowe, wyważyli mi je. [ mój błąd bo zeszły sezon aż do ich zdjęcia znakomicie" jeżdziły".] Po zmianie kół jazda próbna i włosy mi się zjeżyły- przy 60/h zaczęło trząść autem, noga na hamulec a auto raptownie zaczęło ściągać silnie na prawo. Wróciłem do warsztatu i mówię co i jak. Zaczęło się. " Panie bieżnik już kiepski, ooo! widać ząbkowanie, itp. No ale jeszcze raz koła pościągali, przy wyważarce z 10min. grzebali, koła wyważyli i pozakładali. Po tym" zabiegu"kierownica jak zaczarowana ani drgnie a auto jedzie jak po sznurku. Wniosek- wyważarka miała za dużą tolerancję [mniej dokładna] okres przedzimowy duży nawał pracy a tu trzeba dokładniej wyważać [dłużej schodzi] Te mądrości wyczytałem gdzieś z internetu. [Auto Świat ? ]

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    35
    Postów
    437
    Auto
    Ulysse Nuovo 3.0 V6
    Rocznik
    2003
    Styczeń i okres przed zimą...? Panowie w serwisie się nie przyłożyli i sciemniają

    Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Obudowa kolumny kierownicy FIAT IDEA
    Napisany przez gstanek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-04-2015, 19:28
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 11:09
  3. Lekki swąd z kolumny kierownicy
    Napisany przez gombey na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-08-2012, 23:04
  4. Samoczynne ruchy kierownicy w prawo i lewo
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-12-2010, 11:37
  5. kwestia przyciemnienia szyb
    Napisany przez NoVi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 13-03-2010, 08:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu