Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 32
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    323
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Jak buja przy dodawaniu gazu to na moje 100% wina przegubu wewnętrznego. Już kilka razy wymieniałem w drugim samochodzie przeguby i za każdym razem objaw zużycia był dokładnie taki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    814
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Poszukiwań ciąg dalszy. Skrzynia okazała się ok, krzyżak prawy wymieniony, lewy wymieniony jakieś 2 miesiące temu. Smaru jest całkiem sporo. Następny krok wyważanie kół - po zamianie kół miejscami bujanie lekko się zmniejszyło. Niemniej jednak buja ewidentnie przy dodawaniu gazu, po zdjęciu gazu bujanie ustaje. Macie może pomysły co to może być? Czy może to być np. kielich od krzyżaka?
    Pisząc krzyżak, to który dokladnie miałeś na myśli, ten z przegubu zewnętrznego czy wewnętrznego?

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2016
    Skąd
    Grotniki
    Wiek
    40
    Postów
    49
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005
    Taki prozaiczny pomysł, ale: sprawdzałeś ciśnienie w oponach ???

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    519
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Zrobilem wczoraj pierwsza trase po zmianie na letnie kola i tez fajerka lekko jest skrecona w lewo. Mam zjechane opony i do tego zrobilem roszade. Na nowych zimowych bylo wszystko ok.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    188
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Jeżeli przeguby wewnętrzne są w 100% sprawne, to zostaje krzywa półośka

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    36
    Postów
    453
    Auto
    Ulysse Nuovo 3.0 V6
    Rocznik
    2003
    No, wczoraj przelozylem tyl na przod. Jest zmiana. A przy okazji, od oponiarza uslyszalem, zebym wiecej nie kupowal opon typu Barum (mam Bravuris 2 a na Seacie siedza Bravuris 3) czy Matador bo zjechali z jakością...

    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Felgi były prostowane, a Ty kolego się zastanawiasz dlaczego ściąga? Pokaż zdjęcie z parametrami przed i po ustawianiu geometrii i będzie wszystko jasne.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Wracając po długiej przerwie do tematu - obecnie mam opony w reklamacji. Byłem na teście drogowym i tam wyszło, że dwa kapcie są do reklamacji. Osobiście po przygodach z tematem telepania budą jestem mądrzejszy i tak w przypadku bicia proponuję :
    1. Sprawdzić krzyżaki.
    2. Jeśli są ok pojechać na test drogowy.
    Wtenczas można szukać dalej, czytaj w przypadku pozytywnego testu sprawdzać półośki i wyważyć koła. W przypadku złego wyniku testu szukać przy oponach.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2016
    Skąd
    ŁOBEZ
    Postów
    9
    Auto
    FIAT CROMA 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał davidjezz Zobacz post
    Zbieżność mam ok, geometria ok, na geometrii kierownica była ułożona prawidłowo, łożyska amorów ok, poduszki silnika i skrzyni ok.
    Na moje nieszczęście okazało się (już po założeniu wątku), że padł krzyżak prawej półosi. Dodatkowo, prawdopodobnie przez przejeżdzenie z zużytym krzyżakiem lewej półosi, szwankuje mechanizm różnicowy. Na 90% skrzynia pójdzie do remontu i wtedy wrócę do dalszych poszukiwań przyczyn ewentualnego ściągania lub telepania budą. Osobiście średnio kupuję wyjaśnienia, że 1.9 120 KM lubi trząść budą i TTTM.
    Witam, zakładając koła zimowe, wyważyli mi je. [ mój błąd bo zeszły sezon aż do ich zdjęcia znakomicie" jeżdziły".] Po zmianie kół jazda próbna i włosy mi się zjeżyły- przy 60/h zaczęło trząść autem, noga na hamulec a auto raptownie zaczęło ściągać silnie na prawo. Wróciłem do warsztatu i mówię co i jak. Zaczęło się. " Panie bieżnik już kiepski, ooo! widać ząbkowanie, itp. No ale jeszcze raz koła pościągali, przy wyważarce z 10min. grzebali, koła wyważyli i pozakładali. Po tym" zabiegu"kierownica jak zaczarowana ani drgnie a auto jedzie jak po sznurku. Wniosek- wyważarka miała za dużą tolerancję [mniej dokładna] okres przedzimowy duży nawał pracy a tu trzeba dokładniej wyważać [dłużej schodzi] Te mądrości wyczytałem gdzieś z internetu. [Auto Świat ? ]

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    36
    Postów
    453
    Auto
    Ulysse Nuovo 3.0 V6
    Rocznik
    2003
    Styczeń i okres przed zimą...? Panowie w serwisie się nie przyłożyli i sciemniają

    Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    465
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Odgrzeje temat bo aktualnie się z nim borykam. Przed miesiącem zauważyłem (lub zacząłem zwracać uwagę), że przy jeździe na wprost, samochód ściąga lekko na prawą stronę.Kierownica w tym czasie jest lekko przekrzywiona w lewą stronę (jeśli przyjąć jako pkt odniesienia tarczę zegarową to oś centralna wskazuje za 2-3 min 12 tą). Jako że zbliżał się czas wymiany opon postanowiłem sprawdzić geometrie i wtedy wyszło że do wymiany są końcówki dr. kier. Drążki wymieniono i ustawiono geometrie i dooopa. Sytuacja bez zmian. Dziś ponownie sprawdzona zbieżność P/T i jest OK przy prostej kierownicy a w ruchu samochód dalej lekko ściąga na prawo. Ciśnienie w oponach jednakowe, na oponach brak negatywnych oznak, opony letnie (to ich trzeci sezon) na zimowych także nic nie było więc kąty nachylenia kół chyba także OK. Przy zakładaniu letnich oponiarz mówił że był lekki kłopot z wyważeniem bo były trochę zwichrowane przez przechowywanie(????). Wybieram się jeszcze na stacje kontroli pojazdów aby sprawdzić opory toczenia ale szczerze mówiąc juz lekko zgłupiałem. Bardzo mnie ta sytuacja denerwuje bo lubię mieć w samochodzie wszystko OK. Może Koledzy coś podpowiedzą.
    PS. W czasie manewrowania nie ma żadnych negatywnych objawów pochodzących z układu kierowniczego (płyn od wspomagania w normie).
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 24-04-2017 o 17:37 Powód: uzupełnienie

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    196
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Może jeden z zacisków hamulcowych Ci się lekko zapiekł?

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    382
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Miałem podobny problem i winne okazały się opony.
    Zamieniłem koła na przedniej osi i ściągało mnie w druga stronę, jak zamieniłem przód- tył to ściąganie zniknęło.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    465
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Może jeden z zacisków hamulcowych Ci się lekko zapiekł?
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Miałem podobny problem i winne okazały się opony.
    Zamieniłem koła na przedniej osi i ściągało mnie w druga stronę, jak zamieniłem przód- tył to ściąganie zniknęło.
    Możecie mieć Panowie rację i tylko pytanie czy obaj czy indywidualnie Byłem na SKP sprawdzić opory toczenia i na przodzie L 120 P 150 (jednostek nie znam) tył L 90 P 100 czy 110. Wszystko na "zielonym". Będę sprawdzał dalej jutro zamiana opon (stronami) a ew. później sprawdzenie geometrii w innym zakładzie. Ogólnie "jest dobrze ale nie beznadziejnie". Pozdrawiam i dziękuję za sugestie.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    465
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    W dniu wczorajszym zamieniłem stronami koła z przodu i ... duuuuuża lub raczej gigantyczna poprawa. Już nie ściąga ani na prawo ani na lewo. Wygląda na to, że sprawa zakończona. Jedynie dla ciekawości podjadę na SKP i znów sprawdzę opory toczenia czy się zmieniły. Pozdrawiam.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Obudowa kolumny kierownicy FIAT IDEA
    Napisany przez gstanek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-04-2015, 19:28
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 11:09
  3. Lekki swąd z kolumny kierownicy
    Napisany przez gombey na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-08-2012, 23:04
  4. Samoczynne ruchy kierownicy w prawo i lewo
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-12-2010, 11:37
  5. kwestia przyciemnienia szyb
    Napisany przez NoVi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 13-03-2010, 08:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl