Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 70
Like Tree1lubi to!

Temat: Pstrykanie po odpaleniu  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    30min i masz kolo pasowe zdemontowane. Potrzebny torx by 4sruby kola odkrecic 16 chyba by napinacz zluzowac i pasek zwalic i tyle. No oczywiście kolo trzeba sciagnac jeszcze

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Po zdjeciu paska odpal i sluchaj czy pstryka. Jak nie to pokrec kółkiem napinacza i prowadzącym powinny gladko sie krecic bez zaciec. Kolo altka wkladasz cokolwiek w alternator w srodek tak by go zblokowac. Kolo w jedna ma sie krecic z użyciem lekkiej sily w druga ma stac.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Rozważam jeszcze jedną opcję. Tylko trochę wpedze się w koszty. Podjechać do innego zakładu aby zdemontowali mi to nowe koło i zainstalowali spowrotem stare. Wtedy podjadę do tych z Boscha już z wyciągniętym materiałem i poproszę o zwrot za tą część. Z jednym mechanikiem już rozmawiałem może mi za 70zl przełożyć stare.
    Na początek pokaż mechanikowi to stare koło i zapytaj czy jest sens je montować. Być może posiada jakiś wyczuwalny luz na tłumiku drgań, co stało się przyczynkiem do jego wymiany. U mojej siostry coś podobnie pstrykało w japońcu i był to z tego co pamiętam napinacz. Poniżej masz podobny przypadek w Oplu

    Italians Do It Better

  4. #33
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jeśli guma była sparciała i popękana to koło nadawało się do wymiany ( zdjęcie jest niewyraźnie ale wydaje mi się że widzę pęknięcia gumy ). Zakładanie tego koła ponownie to błąd. Panowie może nie usunęli przyczyny ale wymienili uszkodzony element więc ja bym piany nie bił z tego powodu...
    Co do samego pstrykania jeśli jesteś pewny że to nie przekaźnik świec to zainwestuj kilkanaście zł w stetoskop i sam sprawdź lub tak jak sugerują koledzy odkręć osłonę rozrządu bo może kończy się u ciebie pasek, napinacz lub po prostu mechanizm klap wirowych jest uszkodzony... lub jeszcze coś innego jak pompa CR... ale to najlepiej stetoskopem posłuchać

    STETOSKOP DIAGNOSTYCZNY WARSZTATOWY SAMOCHODOWY (6555966905) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Śmiem nawet twierdzić że od momentu wymiany koła pasowego pstryka jeszcze bardziej. Oczywiście nie musi mieć to żadnego związku. Może coś poprostu się sypie. Rozrząd wymieniany 50tys km temu. Wymienione koło pokaże temu drugiemu mechanikowi niech oceni. Choć tak naprawdę żeby ocenić jego stan w100% to trzeba by je tam spowrotem przykręcić żeby nim poruszać na boki.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Zamontuj w imadle i sobie nim poruszaj

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Auto stoi teraz u kolejnego mechanika, który notabene także jeździ Cromą. Posprawdzał mi to pstrykanie, twierdzi że na 100 % pochodzi ono z wnętrza alternatora, sprzęgiełko działa poprawnie. Pstryka albo któreś łożysko albo jest jakieś uszkodzenie mechaniczne np pęknięta obudowa. Chciałem żeby go wyciągnął i sprawdził bo jak jest pęknięta obudowa to kupie sobie jakąś używkę ale on nie chce . Mówi że albo zostawiam i robię pełną regenerację u niego albo on się w to nie bawi bo jak sie okaże że pęknięta to będzie to wszystko spowrotem skaładać do kupy. Sprawdził mi to wymienione koło pasowe, mówi że mnie tamci naciągnęli bo stare koło nie wskazuje żadnych objawów zużycia. Owszem guma jest lekko poparciała od wewnątrz ale samo koło według niego może jeszcze długo posłużyć. Radzi mi abym pojechał do tych z Bosch Servis i szarpał się z nimi o kasę.

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Sie chlopie najezdziszjak to dobrze samemu swojego szrota grzebac

  9. #38
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Pewnie że dobrze. Potrzebna jest tylko wiedza, umiejętności i odpowiednie zaplecze. W całej tej sprawie irytuje fakt, że mechanicy Bosch Diesel Service nie sprawdzili nawet auta przed oddaniem klientowi. Jeśli problem występuje za każdym razem po odpaleniu silnika tzn. że było to zwykłe niechciejstwo albo kompletny brak profesjonalizmu, co takiej sieciówce raczej nie przystoi.
    Italians Do It Better

  10. #39
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Nie dziwie się jemu.... a co będzie jak wymieni alternator i nadal będzie pstrykać Stetoskop prawdę ci powie

    Jeśli guma była w kole popękana to koło nadawało się na szrot... ta guma nie jest tam bez powodu
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ja tam i tak sie upieram przy tym kolku alternatora i od niego bym zaczął.
    Mi dzisiaj tez cos zaczęło pstrykac ale z przoduokazalo sie ze chlodnica klimy dolna ramka pekla i sobie pukala o plastik

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Stałem przy t mechaniku to widziałem co robił. Jak odpaliliśmy wszystkie możliwe pożeracze prądu typu grzane fotele,szyby lusterka, klimę, światła to pstrykanie cichło. Jak wylaczalismy pożeracze prądu to pstrykanie się zwiększało. Kółko alternatora jest sprawdzone. W jedną stronę się blokuje a w drugą kręci jak kaseta na bębenku w rowerze. Alternator miałem już na początku roku regenerowany były wymieniane diody i szczotki i tylko te elementy obejmuje roczna gwarancja. To pstrykanie niesie się wyraźnie z alternatora. Co do wymiany koła pasowego to mechanik wsadził to stare koło w uchwyt przypominający ten wystający z silnika. Nie ma luzów i nie klepie. Twierdzi że mnie tamci naciągnęli. Na razie się zastanawiam co z tym robić dalej.Jakby mi oddali za to kolo pasowe to starczy na regenerację plus szampana na powitanie nowego roku. Alternator chyba dam po raz kolejny do regeneracji, kupię używkę to niewiadomo ile pociągnie. Nowe zamienniki nie chinczyki kosztują około 500zl. Regeneracja ok 200.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    49
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM FL
    Rocznik
    02.2008
    Że też nagle wszystkim coś w Cromie cyka.
    Dzisiaj zasłyszane u mnie. Raczej nie są to świece i jest niezależne od temperatury silnika. Upieram się przy alternatorze, ale podjadę do mechanika po Nowym Roku. Fajnie jakbyście zdiagnozowali problemy u siebie

    https://drive.google.com/file/d/1Ewd...w?usp=drivesdk

    Wysłane z mojego C1-U02 przy użyciu Tapatalka

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kolko alternatora na 100%

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Krz87 masz dokładnie ten sam dźwięk co ja. Jak znajdziesz kogoś ogarniętego kto to naprawi to daj znać

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 27-12-2017 o 23:31

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Wymien kolko u mnie bylo identycznieMozemy o 0,7balasia sie zalozyc. Jak wymienisz i nic nie pomoze ja Ci wysylam flache; )jak pomoze Ty mi??pasi??Zakladam ze masz identyczne cykanie.
    Ostatnio edytowane przez desmo999 ; 27-12-2017 o 23:39


 

Podobne tematy

  1. dymek po odpaleniu
    Napisany przez hendorhendor na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-04-2014, 22:58
  2. Po odpaleniu gaśnie w duże mrozy
    Napisany przez pablo686 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-03-2014, 09:03
  3. Stukanie/Pstrykanie w okolicach rozrzadu Fiat Bravo 1.6 POMORZCIE.
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-12-2013, 20:00
  4. gaśnie po odpaleniu
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-02-2012, 23:04
  5. Siwy dym tuż po odpaleniu
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-08-2011, 23:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator strzela

https:fiatklubpolska.plcroma-446pstrykanie-po-odpaleniu-34734

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl