Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał sroobeush Zobacz post
    Czy były silniki oryginalnie bez klap?
    Nie było - 16V od początku ma klapy - w Twoim przypadku może być czary pozmianowy chyba że ktoś wymienił na aluminium.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Nie było - 16V od początku ma klapy - w Twoim przypadku może być czary pozmianowy chyba że ktoś wymienił na aluminium.

    Mam czarny z tworzywa. Czyli oznacza to, że nie jest fabryczny i najprawdopodobniej słowa poprzedniego właściciela oznaczają usunięcie klap?

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał sroobeush Zobacz post
    Mam czarny z tworzywa. Czyli oznacza to, że nie jest fabryczny i najprawdopodobniej słowa poprzedniego właściciela oznaczają usunięcie klap?
    To oznacza, że masz oryginał, bo takie były montowane po 2007r. A czy masz klapki czy nie, trzeba sprawdzić. Jest sporo postów na temat kolektorów - ew. niech się wypowiedzą ich użytkownicy. Ja ma starszy - aluminiowy.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Zacznij od podpiecia kompa i podejrzenia jak pompuje turbo w czasie jazdy.
    Wykonałem pomiar dla ciśnienia doładowania (zmierzone + oczekiwane) oraz otwarcia overboost.
    Wykres.JPG
    Wykres 2.JPG

    oraz pliki .csv w załączeniu.

    Wykresy_doladowania.zip

    Czy dobrze wnioskuję, że zmierzone ciśnienie doładowania spada poniżej oczekiwanego i stąd te "skoki" w ciągu przyspieszenia?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    192
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Na moje oko winny zawór podcisnieniowy, bo ma duży skok w momencie szarpniecia. Rozebralbym i usiłował czyścić.
    Mozliwe jak juz ktos wspomnial ze zapieka sie trzpien egr, ale skoro czysciles mysle ze powinno chociaz na chwile pomoc i zniwelowac szarpanie. Moga też zapiekać się łopatki turbiny, widziałem to niedawno w innym aucie, ale raczej byłoby to nie powtarzalne zjawisko - w sensie nie na każdym biegu i nie za każdym przyspieszaniem, raczej. Nie wiem jak tu bo nie rozbierałem tej sprężarki, tam była to kwestia 4-5 godzin rozbierania i skladania przy browarku i jakaś godzinka na ponowne uruchomienie zapiekajacych sie lopatek.
    Czujnik z kolektora po czyszczeniu powinien mieć w miejscu gdzie u Ciebie jest sadza z olejem taki "koszyczek" a w nim żółty elemencik pomiarowy. Świetnie do czyszczenia nadaje się płyn do mycia szyb kominkowych i patyczki do uszu - sprawdzone własnoręcznie kilka razy. Można też użyć sprężonego powietrza żeby wydmuchac syf z "koszyczka", ale sugeruje uważać żeby nie zdmuchnac tego żółtego dzyndzelka.
    I tak, moim zdaniem ściągasz dobre wnioski. Zacznij od zaworu podcisnieniowego, najłatwiej i najprościej. Częściowe zaślepki egr kupowałem kiedyś na portalu na A... za jakieś grosze, nie zaszkodzi jak je wlozysz tam gdzie fiat zalecal to zrobić według dodatkowej procedury serwisowej dla tych silników.
    To najprostsze co możesz zrobić i powinno pomóc, jeśli nie - będziemy myśleć dalej.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 23-08-2017 o 21:26

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Wielkie dzięki, tak zrobię.
    Czujnik z kolektora był bardzo brudny, wyczyscilem go i bez zmian.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Pytanie czy te pomiary robiłeś na postoju czy w czasie jazdy?

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Pomiary wykonywałem w czasie jazdy, na 3 i 4 biegu. W czasie wykonywania pomiaru czułem te zdławienia, więc zapewne mają one swój wydźwięk na wykresach.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Zacząłbym od zaworu N75 sterującego geometrią. Ale... po tym czyszczeniu dobrze jest przegonić samochód żeby się geometria rozruszała. Przynajmniej u mnie tak było. Bo czyszczeniu zaworu czułem jak stopniowo geometria wraca do życia. Ale i tak bo dłuższej spokojnej jeździe zaczyna się przycinać.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Zacząłbym od zaworu N75 sterującego geometrią.
    Tak zrobię. Czy komuś udało się rozebrać i ponownie zmontować zawór pozmianowy? Najchętniej wyczyściłbym obecny zamiast znowu inwestować. Niestety, kiedy tylko na forum pada pytanie o rozebranie N75 bez opaski metalowej, nagle wątek się urywa

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    505
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Sprawdz na forum alfaholikow. Tam temat byl przerabiany.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Kolego masz na 99,999999% uszkodzony zawór EGR ( przycina się )
    Wyczyść go a dokładnie wyczyść i wypoleruj rdzeń cewki zawory lub wymień na nowy i obowiązkowo załóż blaszkę z 4 otworkami pomiędzy EGR a kolektor...
    Jak wyczyścić i rozebrać cewkę EGR pisałem wielokrotnie więc poszukaj na formum Stilo/Cromy
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    .
    Po miesiącu mogę napisać - zadziałało. Nie udało mi się dobrać do trzpienia, ale po założeniu blaszek z 4 otworami problem ustąpił. Dziękuję bardzo.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał sroobeush Zobacz post
    Po miesiącu mogę napisać - zadziałało. Nie udało mi się dobrać do trzpienia, ale po założeniu blaszek z 4 otworami problem ustąpił. Dziękuję bardzo.
    Blaszka jest OK... ale i tak nie rozwiązuje problemu zacinającej się cewki EGR-u... jeśli nie potrafisz go rozebrać to kup nową cewkę/zawór bo to się samo nie naprawi tylko pogorszy sytuację
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Blaszka chyba naprawdę jest OK. Dziś zdemontowałem swój EGR aby go profilaktycznie przeczyścić i założyć właśnie przedmiotową blaszkę, którą (wraz z uszczelkami) kupiłem na Alledrogo. Jak pisałem w innym wątku miałem podejrzenia, że poprzedni właściciel już założył tam blachę ale pewny nie byłem bo widać było, że jest tam "coś" pomiędzy EGR a kolektorem ale wydawała się dość cienka. Moje podejrzenia okazały się trafione bo Niemiaszek założył ww. blachę niestety nie wiem kiedy. Co do samego OK to EGR nie był zasyfiony. Było oczywiście trochę sadzy ale w porównaniu do innych przypadków, które widziałem np. na YT to był prawie sterylny. Reasumując m/z warto taki niewielki i tani mod uskutecznić w swoim rydwanie. Najlepiej robić to profilaktycznie bo EGR musi być sprawny przed montażem blaszki.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-08-2017, 13:31
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-05-2017, 09:31
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 19:46
  4. Dziwny "świst" przy biegu 5 i 6
    Napisany przez Adii na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-04-2016, 01:08
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 18:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl