Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
Like Tree1lubi to!

Temat: Procedura wypalania dpf  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005

    Procedura wypalania dpf

    Jak wyglada procedura wypalania dpf w cromie 1.9 jtd 120 KM. Przy jakim procencie zatkania filtra wlacza sie proces wypalania? Czy po takim wypaleniu filtr powinien byc zupelnie pusty tzn zatkany w 0%?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    476
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Z tego co wiem, to dpf, gdy jest zawalony np. w 50-60%, to standardowe jego wypalanie podczas jazdy juz niewiele pomaga.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 08-07-2017 o 21:44

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Moj zapchal sie w 107%. Wlaczylem regeneracje\ wypalanie w fes i spadlo do 70%. Prze tydzien zabil sie do 80 %. Czyscilem chemicznie srodkiem do dpf wurth ale komletnie nic to nie dalo i dalej bylo 80 %. Wlaczylem regeneracje kolejny raz i znow mam 70%. Zastanaiam sie czy komputer bedzie sam wlaczal wypalanie przy takim zabiciu? Proces wypalania pidczas jazdy jest chyba mniej agresywny jak ta regeneracja w fes

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    460
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    To samo z siebie u Ciebie sie nie dopala.?
    Z doswiadczenia alevz duzo ciezszym sprzetem Dpf dopala sie przy 100% i spada do ok 5% w cromie nie do konca sie przyjzalem ale kiedys mialem 88% i po kilkunatu km zaczal sie dopalac. Jaki masz spadek cisnienia?
    Jaka temp osiaga w trakcie dopalania?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    476
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    @gorylpl1

    A w jaki sposob czysciles chemicznie dpf w swojej cromce?
    Wyjales filtr?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Wykręca się czujnik z filtra, do środka wężykiem wtryskuje się środek chemiczny .

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    476
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    @Kobra

    Ten sposób czyszczenia niewiele daje.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Tak czyscilem wprowadzajac srodek wurtha poprzez miejsce po czujniku

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Kiedys dopalal tzn nie zwracalem na to nigdy uwagi bo 4 lata nie bylo problemu. Teraz zaczal wariowac i wtwalac tryb awaryjny i bledy zapchania dpf. Temperature poprzez wlaczenie silnika na ok 10 min i obroty 3500 narzuca fes przy uruchomieniu regeneracji. Odczytu spaku cisnienia nie zauwazylem ale chyba na jej podst programvwylicza% zatkaknia

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    476
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Demontaz dpf-a i pełne jego czyszczenie. Ponowny montaz przy uzyciu specjalnej złączki.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    460
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A jaka ma temp w teakcie dopalania? Moze DOC sie rozsypał.....
    Zobacz jaki tez jest spadek cisnienia

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Ten sposób czyszczenia niewiele daje.
    Wszystko zależy od stanu DPF-a . Czasami pozostaje tylko wymiana bo nawet po demontażu nie da się wyczyścić tak jest zabity.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    868
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał gorylpl1 Zobacz post
    Odczytu spaku cisnienia nie zauwazylem ale chyba na jej podst programvwylicza% zatkaknia
    do puszki DPF podłączone są dwa przewody gumowe idące do przodu i przy ściance grodziowej idące w górę. wymień je. ja wymieniłem te zaraz przy DPFie, dalej są przedłużane i idą do czujnika.
    własnie przed i po wypaleniu DPFa ciśnienia powinny być rożne.
    Pozdrawiam


  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał gorylpl1 Zobacz post
    Moj zapchal sie w 107%. Wlaczylem regeneracje\ wypalanie w fes i spadlo do 70%. Prze tydzien zabil sie do 80 %. Czyscilem chemicznie srodkiem do dpf wurth ale komletnie nic to nie dalo i dalej bylo 80 %. Wlaczylem regeneracje kolejny raz i znow mam 70%. Zastanaiam sie czy komputer bedzie sam wlaczal wypalanie przy takim zabiciu? Proces wypalania pidczas jazdy jest chyba mniej agresywny jak ta regeneracja w fes
    Regeneracja wymuszona działa w taki właśnie sposób, że wypala filtr do ok. 70% zapchania. Konstruktor nie przewidział aby wypalanie statyczne/wymuszone trwało dłużej niż potrzeba ze względu na ryzyko rozrzedzenia oleju i w konsekwencji uszkodzenia turbosprężarki, a nawet silnika. Po zakończeniu dopalania "serwisowego", dalsze wypalanie filtra powinieneś wykonać w trasie, np. następnego dnia. Największą bolączką posiadania filtra DPF jest kompletny brak kontroli kierowcy nad procesem jego wypalania. Proces odbywa się w sposób automatyczny, uruchamiając się nierzadko po wjechaniu autem do garażu...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    Solec Kujawski
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mjet automat
    Rocznik
    2006
    Czy po wymuszeniu wypalenia serwisowego DPF należy od razu wymienić olej?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Najlepiej wymienić bo serwisowe wypalanie bardzo zubaża jego jakość.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Procedura zakupu samochodu
    Napisany przez bartek3333 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 04-07-2017, 18:50
  2. Odpowietrzania Pandy [procedura]
    Napisany przez adriano95 na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-02-2017, 11:30
  3. Objawy wypalania DPF
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-12-2016, 13:34
  4. Procedura adaptacji przepustnicy
    Napisany przez Maciek667 na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-12-2016, 19:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl