Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 39
Like Tree2lubi to!

Temat: Procedura wypalania dpf  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Najlepiej wymienić bo serwisowe wypalanie bardzo zubaża jego jakość.
    Bajki opowiadasz...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Bajki opowiadasz...
    Tak lubię . Każdy opowiada swoją bajkę .A decyzja i tak należy do właściciela. Ciekawe dlaczego występuje wzrost poziomu oleju .
    Nie chcesz nie wymieniaj ,nikt ci nie karze . Poza tym napisałem -"Najlepiej wymienić" -,a nie "musisz wymienić" .

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Miałem w zeszłym roku przygodę z dopalaniem dpf przy okazji korków we Władysławowie i nikt mnie nie przekona, że takie dopalanie, podobnie jak serwisowe jest zdrowe dla silnika. Wystarczy że sobie przypomnę ile oleju pokazywał bagnet i jaki nalot pozostawiał olej po odparowaniu na krzywkach. Zaznaczam, że auto nie kopci, korekty na rozgrzanym były prawidłowe.
    Italians Do It Better

  5. #19
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Gdyby wypalanie DPF nie miało wpływu na zmniejszenie jakości oleju to po co w sterowniku silnika byłby parametr degradacji oleju ,który między innymi bierze parametry z przebiegu i ilości wypaleń DPF-a podczas normalnej eksploatacji samochodu. A wiadomo że podczas tzw. wymuszonego wypalania silnik dostaje bardziej w D...pę niż przy normalnej eksploatacji .

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Jest jeszcze jedna okoliczność. Nie wiem czy we wszystkich modelach, ale np. w Stilo przy okazji wprowadzenia filtrów cząstek stałych zrezygnowano ze wskaźnika poziomu oleju, dzięki któremu posiadacz auta miał informację o poziomie oleju podczas każdego uruchamiania silnika. Pozostawię to bez komentarza.
    Italians Do It Better

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Ciekawe dlaczego występuje wzrost poziomu oleju .
    ..znowu się zaczyna....
    a ja przez 7 lat nie zauważyłem przybywania oleju

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    To moze by nie bylo klotni.
    Sprawdzamy stan oleju przed robimy dopalanie sprawdzamy ponownie jak stan wzrosnie to wymieniamy jak nie to zostawiamyMoze byc?

  9. #23
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    a ja przez 7 lat nie zauważyłem przybywania oleju
    A ubywania też ? Bilans musi być na zero
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Sprawdzamy stan oleju przed robimy dopalanie sprawdzamy ponownie jak stan wzrosnie to wymieniamy jak nie to zostawiamyMoze byc?
    Może być .

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Wczoraj wróciłem z trasy i dziś dolałem 0,2l oleju.


    Jakim sposobem ON dostaje się do miski olejowej?
    Pierścień - cylinder tu musi być szczelnie bo jak inaczej kompresja powstanie
    Tłok nie "wyskakuje" z dołu cylindra - więc też nie.
    Jeśli zostanie jakieś nie spalone paliwo to zostanie wypchnięte w wydech, no chyba że zgasimy silnik.
    Ale wtedy ile tego paliwa ścieknie 15ml ?
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 31-07-2017 o 16:31

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Tbg
    Postów
    28
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    W trakcie wypalania dodatkowy wtrysk następuje w fazie wydechu i ta dawka wędruje do spalenia w DPF ale jakaś część zostaje na tłokach i spływa po ściankach cylindra do oleju.
    Jak jest słabsza kompresja to tego paliwa idzie więcej ale też spalanie oleju silnikowego będzie większe więc bilans wychodzi na zero
    Degradacja oleju jest wtedy szybsza.
    Być może przy wypalaniu serwisowym i całkowicie zapchanym filtrze (duże opory) oleju napędowego przedostaje się więcej.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Capsel i tak ma inne zdanie. No cóż jego prawo jeszcze żyjemy w wolnym kraju .

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Jakim sposobem ON dostaje się do miski olejowej?
    Pierścień - cylinder tu musi być szczelnie bo jak inaczej kompresja powstanie
    Każdy silnik czy to diesel czy benzyna ma słabszą kompresję na zimno co sprzyja przedostawaniu się nieprzepalonego paliwa do miski olejowej. Do serwisu, w którym robię coroczne przeglądy przyjeżdża na spuszczanie oleju co jakiś czas pewien pan Fiatem Pandą użytkowaną na bardzo krótkich odcinkach. Przy okazji aut z dpf sytuacja jest nieco inna. Wydaje mi się, że jest tak jak wspominał kolega Zbir i przy maksymalnie zapchanym filtrze ON do oleju podczas dopaleń przedostaje się więcej, zwłaszcza przy dopaleniach realizowanych w niezbyt sprzyjających warunkach - poruszanie się w korkach, na wolnych obrotach. Pamiętajmy, że nasze silniki nie są jednakowe od momentu wyjechania z fabryki. Różnią się korekcjami na wtryskach, ciśnieniem sprężania itd itp - wszystko w graniach ustalonych norm oczywiście. Wszystko to ma wpływ na eksploatację pojazdu. Być może koledze Capslowi trafił się wyjątkowy, wzorcowy egzemplarz. Nie piszę tego z sarkazmem, a raczej z zazdrością
    Italians Do It Better

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Opisane macie gdzieś tam co dzieje się jak wypala się dpf.
    Jak zmieniane są katy wtrysku i gdzie ON wędruje.

    Wypalanie serwisowe, czy tam w normalnej jeździe i tak daje w dup.. olejowi.

    Szkoda że nie zostawili/dali fap-a tam jest zdrowiej dla silnika .

  15. #29
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Ale fap tyle nie wytrzyma co fiatowski dpf (suchy, ceramiczny).

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ale nie katujesz silnika.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Procedura zakupu samochodu
    Napisany przez bartek3333 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 04-07-2017, 18:50
  2. Odpowietrzania Pandy [procedura]
    Napisany przez adriano95 na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-02-2017, 11:30
  3. Objawy wypalania DPF
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-12-2016, 13:34
  4. Procedura adaptacji przepustnicy
    Napisany przez Maciek667 na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-12-2016, 19:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446procedura-wypalania-dpf-37716

fiat croma filtr dpf forumwypalanie dpf ducatojak wymusic procedure wypalania dpf fiatfiat croma wypalanie dpfdpf fiat cromadipalanie dpf Fiat cromafiat croma dpf dopalaniejtd jak wypala dpfwypalanie dpf 1.9 multijetDioda fap pod bezpiecznikwypalanie filtra DPF fiat 1.9 120km po wypalanie DPF cromafiat croma dpf gdzie jestprocedura wypalania dpf cromawymuszone czyszczenie DPF Doblo 13 multijetwypalanie dpf fiat sedicifiat ducato wypalanie dpfWypalanie filtra DPF na postoju w Fiat Croma 1.9 Diesel ducato 2.3 wypalanie dpfwypalanie dpf fiat doblofiat doblo wypalanie dpftipo jak poznac ze filtr sie wypalaprzepalNie dpf ducatowypalanie dpf fiat croma jtd 120kw

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl