Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010

    Procedura adaptacji klap siłowników klimatyzacji poprzez MES

    Witam. Z racji, że nie znalazłem wątku traktującego tylko o tytułowej adaptacji klap postanowiłem założyć nowy. Klima chłodzi i grzeje OK, nawiewy działają (miałem w czasie wakacji dwa, trzy przypadki zawieszenia sterowania nadmuchu na przednie kratki ale po wył. klimy i zatrzymaniu silnika po ponownym uruchomieniu silnika i klimy wszystko wracało do normy) więc zasadniczo wszystko działa. Jednak od pewnego czasu słyszę przy uruchomionej klimie (automat) irytujące "klikanie" dochodzące z prawej strony na wysokości tunelu środkowego tj. pod dźwignia wyboru biegów bądź z okolic schowka. Jest to sporadyczne i najczęściej występuje w czasie pracy klimy pełnym automacie. Dziś dla dokładnego zlokalizowania tego cholernego świerszcza - pukacza zamierzam podłączyć MES i poprzez TEST sprawdzić wszystkie nastawniki mieszania powietrza i ewentualnie przeprowadzić readaptacje klap. Mam jednak pytanie do bardziej doświadczonych Userów czy jest coś na co przed tą operacją muszę zwrócić uwagę lub na co uważać aby nie spieprzyć czegoś np. nie wyłamać tych cholernych ząbków w siłowniku. A może mieliście coś podobnego?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Operacja prosta. Winny jest silniczek obiegu wew.Rozbierasz go przekladasz o 180stp wyszczerbione kolko i tyle. Nic nie trzeba adaptowac z tego co pamietam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Schowek musisz zdemontowac

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Test ustawia klapki w różnych położeniach również skrajnych .Jeżeli zaznaczysz sobie parametry klap i przejdziesz w opcję testów to będziesz widział jak się zmieniają parametry danego siłownika . (nie wystrasz się bo na początku nic się ni będzie działo).
    Uszkodzenie mechaniczne nawet podczas normalnej eksploatacji może się zdarzyć .

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Tutaj jest podobny temat

    Klapka od obiegu wew/zew
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Jeśli nie chcesz rozbierać, sprawdź kilka razy ręcznie przyciskiem czy klapa obiegu działa jak należy. U mnie zaczęło chrobotać pod schowkiem. Przełożyłem zębatkę i jest ok.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie. Trochę się usprawiedliwię bo temat niby stary ale. Opisujecie Panowie przypadek chrobotania lub całkowitego uszkodzenia przedmiotowych siłowników. U mnie jest to puknięcie (jak by coś uderzało w jakąś plastikową część. Puk i spokój później puk (jak przestawiają się klapy np. w pełnym automacie). Występuje to tylko przy włączonej klimie. Są to może pierwsze objawy poprzedzające usterkę o której piszecie. Co do demontażu schowka u mnie jest jeszcze B&M i w schowku jest jeszcze ta nieszczęsna półeczka/schowek z tym komputerem (?). Na forum znalazłem opisy demontażu samego schowka bez B&M a możecie podpowiedzieć czy już ktoś demontował toto.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    No właśnie moje "pukanie" przeszło w znane terkotanie. Sprawa jasna demontaż schowka i dalej już wiadomo naprawa bądź wymiana silniczka (w ASO życzą sobie za nowy silniczek 308,66 PLN - tak dla info.). Całość już raczej jasna. Jako że na pokładzie mam B&M tylko pytanie czy odłączenie B&M (wyjecie wtyczki) wymaga przed i po jakiś dodatkowych czynności np. programowania tego systemu? O czym pamiętać a czego nie robić? Tak czy inaczej zrobić to muszę ale nie chce robić "rozpoznania bojem".

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Czuje ze czeka Cie rozpoznanie bojem bo stosunkowo malo jest aut z B&M. Dla spokoju odpialbym kleme.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Odepnij akumulator .Nic nie będziesz musiał adoptować . Po ponownym podłączeniu akumulatora i po przekręceniu stacyjki odczekaj około minuty i dopiero albo odpal albo wyłącz kluczykiem.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Dzięki Panowie za info. Jak zrobię to zdam relację.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Mam do Kolegów jeszcze jedno pytanie dotyczące samego silniczka a dokładnie przekładania zębatki. Analizując min. świetny manual z elektrody https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2000144.html zastanawiam się czy nie wystarczy obrócić o dwa trzy obroty tego białego "izola" aby te wyszczerbione ząbki znalazły się poza obszarem roboczym, czy też rozebrania mechanizmu a dokładnie demontażu zębatek się nie uniknie. Patrząc na zdjęcia wystarczy obrócić ten element w najgorszym wypadku tylko rozebrać częściowo ale zdjęcia wszystkiego nie oddają. Jak to robiliście? Będę wdzięczny za wszystkie info.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Nie analizuj za duzo tylko rozbieraj . Szalu tam nie ma..Ja obracalem o 180stp bodajze.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Kolego "a żeś pomógł" Obracałeś z czy bez rozbierania. A tak na poważnie może to zawodowe skrzywienie ale stosuje IPPW czyli informacyjne przygotowanie pola walki. A to zawiera się w trzech słowach/stwierdzeniach: Oceniam, Przewiduję, Liczę się z faktem. Info to siła i wolę mieć 5 informacji i je przeanalizować niż iść w ciemno. Co mam zrobić to zrobię ale jako zodiakalny Lew leniwy jestem. Pozdro.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 15-10-2017 o 00:24

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Rozbieralem caly przelozylem zebatke i od ponad roku smiga Nic tam trudnego nie bylo

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Dzięki Kolego za info. To teraz DoRo Pozdrawiam.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Procedura wypalania dpf
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 04-08-2017, 13:07
  2. Procedura zakupu samochodu
    Napisany przez bartek3333 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 04-07-2017, 18:50
  3. Procedura adaptacji przepustnicy
    Napisany przez Maciek667 na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-12-2016, 19:17
  4. demontaż siłowników tylnej klapy 5d
    Napisany przez lesiu1990xd na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-06-2015, 09:26
  5. Błąd Sondy Lambdy i Adaptacji Ogólnej Mapy
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 24-04-2014, 20:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl