Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567
Posty od 91 do 104 z 104
Like Tree8lubi to!

Temat: Problemy z odpaleniem Cromy  

  1. #91
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Ja miałem podobnie u siebie poczyscilelem wszystkie złącza przy aku dobrze poskrecalem i jak narazie ponad rok spokoju
    maxec72 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    Lusówko
    Wiek
    44
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2005
    Przepraszam, że po długiej przerwie ale faktycznie, tak jak szanowni forumowicze pisali, pomogło sprawdzenie kabla masy do aku. Końcówkę trzeba było wymienić i hulał. Do czasu. Bowiem znów od 2-3 tygodni, po pół roku spokoju, potrafi zgasnąć jakby nagle prąd mu odcięli albo w trakcie jazdy, z szarpnięciem pojawia się znany już komunikat "exspressive radiator", względnie gaśnie na moment elektryka, Kromka jedzie dalej, by za chwilę się włączyć. W sumie jakieś 4-5 razy w ciągu ostatnich 2 tygodni. A zaczęło się od przerywania radia bądź nagrzewania kabiny (takie chwilowe ucięcia, przerwy) gdy były razem włączone, co nie miało wpływu na jazdę. A i zauważyłem, że związane to było z nadejściem ostatnich mrozów. Nie mam garażu - auto stoi na podjeździe.

  4. #93
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    166
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Znajomy miał identycznie w swoim 1.9 cdti. Auto z niewiadomych przyczyn traciło elektrykę raz na jakiś czas, przy czym silnik pracował dalej.
    Skończyło się wymianą alternatora (spalił się)

  5. #94
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    617
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Może mały off top ale exspressive radiator u mnie skończyło się na wymianie sterownika silnika. Bo przy niskich temp nie odpalał.

  6. #95
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    Lusówko
    Wiek
    44
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    Znajomy miał identycznie w swoim 1.9 cdti. Auto z niewiadomych przyczyn traciło elektrykę raz na jakiś czas, przy czym silnik pracował dalej.
    Skończyło się wymianą alternatora (spalił się)
    No właśnie pisałem o tym wcześniej, że altka miałem wymienionego w czerwcu ub. r. czyli - wówczas - 3 miesiące wcześniej. A ewentualnie aku? Mam go od grudnia 2014 (Varta, 74 Ah).

  7. #96
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    752
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    podjedz do sklepu z akumulatorami, niech podłączy miernik i sprawdzi.
    może na alternatorze jest problem z luźnym przewodem i daje za mały prąd do akumulatora.
    maxec72 lubi to.
    Pozdrawiam


  8. #97
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    752
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał sokluk Zobacz post
    Za pomocą przekaźnika wpinam w szereg rezystor 20 kilo ohm z czujnikiem temperatury na czas pracy rozrusznika. Czas rozruchu wyraźnie się skrócił. Nie ma żadnych błędów. Możesz spróbować odłączyć czujnik i zobaczyć jak wtedy odpala, ale wyskoczy błąd i włączą się wentylatory.
    cześć
    a pamiętasz z kąt brałeś sygnał do sterowania przekaźnikiem?

    ja myślałem o tym żeby powrócic z dawkami do standardowych jak gaśnie kontrolka ładowania
    Pozdrawiam


  9. #98
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    Lusówko
    Wiek
    44
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2005
    Ciąg dalszy perypetii. Aku sprawdzone, masa też, kable też, wszystko skręcone, poczyszczone, przetarte. Prąd idzie. Odpalam dziś jadę 10 km, tankuję, wkladam kluczyk, przekręcam i ... czarno. NIC. Ani chu chu reakcji. Żadnej lampki, nic. Całkowite zdechnięcie, co ciekawe - przy zatrzymaniu stanu wyświetlacza, oleju, paliwa itp. Kręcenie nic nie dało, żadnej reakcji. Jedynie co, to trzaśnięcie drzwiami zresetowało wyświetlacz. Telefon, sąsiad, mierzenie - prąd jest w aku, idzie na przewody. W końcu rozkręcamy bezpieczniki przy aku. Poprzekładaliśmy - odpalił, ale za chwilę zgasł choć już "na kolorowo" czyli ożył. Ostatecznie po 40 min normalnie odpalił i dojechałem do chaty. Na chwilę obecną - prawdopodobnie coś w skrzynce (bezpieczniki, przekaźniki) - cholera wie. Mówi to może coś Kolegom?

  10. #99
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    617
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Skoro tak to rozbierz skrzynkę bezpieczników ( rób zdjęcia jak są bezpieczniki itp żebyś miał dokumentacje jak złożyć) wyczyść przesmaruj. Polecam benzynę ekstrakcyjną i preparat do styków. Są tez preparaty właśnie takie do konserwacji elektroniki gdzieś widziałem. Może to pomoże.
    maxec72 lubi to.

  11. #100
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    Lusówko
    Wiek
    44
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2005
    Skrzynkę rozbierze mi elektryk dopiero w przyszłym tygodniu. Ale co ciekawe - zauważyłem dziwną rzecz. Otóż jeszcze raz prześledziłem Wasze wypowiedzi i podłączyłem prostownik do aku. I co widzę? Aku ma jakieś 1/5 doładowania. Prawie pustak. Po 5 godzinnym ładowaniu jest jakieś 70%. Wsiadam, odpalam. Hula bez problemu. I tak przez 3-4 dni. A potem to samo - problemy, aku rozładowany, 4 godz. na prostowniku - parę dni spokoju. W tym czasie, bez ładowania trasa dwa razy po 80 km bez problemu. Jeździ bez ładowania do teraz. Ale zobaczymy...

  12. #101
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    752
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    podjedz do jakiegoś sklepu z akumulatorami lub do warsztatu, żeby Ci auto pod tester podłączyli. To ćwiczenie pokaże czy przypadkiem nie siada Ci akumulator/ alternator lub czy nie masz w aucie jakiegoś złodzieja prądu i prądu co kilka dni brakuje.
    maxec72 lubi to.
    Pozdrawiam


  13. #102
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    617
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Poszukaj na youtubie jak sprawdzić gdzie ucieka prąd i jak zmierzyć napięcie ładowania troche rozwiąze problem
    maxec72 lubi to.

  14. #103
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    110
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Pytanie z ciekawości - czy mamy na forum jakiegoś miłośnika car audio, który miałby zamontowany kondensator 1F lub więcej?
    Pytam bo moje auto też pali tak jak większość multijetów. Akumulator ma 2 lata. Alternator jest niecały rok po regeneracji.
    Dawno temu, jeszcze za "kawalerki", w pewnym aucie montaż kondensatora rozwiązał problem z brakiem prądu dla wzmacniaczy, a przy okazji ZNACZĄCO poprawił rozruch, który w tamtym aucie też był kiepski.


    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  15. #104
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    166
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Podłącz zwykły multimetr do klem i odczytaj najniższe napięcie jakie wskaże podczas kręcenia rozrusznikiem


 
Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567

Podobne tematy

  1. Problemy z odpaleniem na ciepłym silniku
    Napisany przez BartekBravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-01-2015, 20:07
  2. problemy z odpaleniem
    Napisany przez megoscooter na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-03-2014, 20:00
  3. Punto 1.2 problemy z odpaleniem
    Napisany przez gawęda na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-12-2013, 22:57
  4. Problemy z odpaleniem, brak pomysłów 1.2 16V
    Napisany przez Robkoo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-12-2013, 10:07
  5. problemy z odpaleniem samochodu
    Napisany przez dzawien na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-08-2013, 15:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma mala dawka paliwa

fiat croma problem z odpalaniem

problem z odpalaniem croma

croma fluid temp

fiat croma slaby akumulatot zbyt wysoko temperatura

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl