Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 104
Like Tree8lubi to!

Temat: Problemy z odpaleniem Cromy  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    306
    Auto
    Croma 1,9 150 KM manual DPF / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Po usunięciu klap wirowych z kolektora i usunięciu lub całkowitym zaślepieniu zaworu egr należy je programowo usunąć z kontrolera ECU.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Po usunięciu klap wirowych z kolektora i usunięciu lub całkowitym zaślepieniu zaworu egr należy je programowo usunąć z kontrolera ECU.
    EGR trzeba usunąć programowo, klap nie trzeba usuwać programowo.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    36
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Czy ktoś robił kolektor i egr w auto - krak. Obawiam sie że moji lokalni mechanicy sobie z tym nie poradza. Drugie pytanie czy trzeba wymontowac komputer w celu wyłączenia egr czy przez obd daradę.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    31
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał technol Zobacz post
    Czy ktoś robił kolektor i egr w auto - krak. Obawiam sie że moji lokalni mechanicy sobie z tym nie poradza. Drugie pytanie czy trzeba wymontowac komputer w celu wyłączenia egr czy przez obd daradę.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    390
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    To nie są jakieś super skomplikowane sprawy kwestia zdemontowania kolektora ssącego, jak kolektor jest już na wierzchu każdy mechanik który cokolwiek potrafi znajdzie jakiś sposób żeby zaślepić otwory.

    Co do tego czy trzeba wyjmować sterownik z samochodu to powiem tak teoretycznie da radę zrobić to przez obd a praktycznie to jak coś pójdzie nie tak to jest duży problem. Lepiej jest wyjąć sterownik rozebrać zgrać oryginał zapisać a później się bawić, w razie awarii jest co przywrócić.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    306
    Auto
    Croma 1,9 150 KM manual DPF / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał technol Zobacz post
    Drugie pytanie czy trzeba wymontowac komputer w celu wyłączenia egr czy przez obd daradę.
    Nie ma potrzeby wyciągania sterownika z auta wszystko robi się przez złącze OBD. Ściąga się oryginalny soft z ECU przez OBD, na kopii robi się modyfikacje i wgrywa się zmodyfikowany. Gdyby coś poszło nie tak w trakcie wgrywania wtedy pozostaje wyjęcie sterownika i wgranie bezpośrednio w pamięć, co nie jest dużym problemem.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    390
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Zgranie wszystkiego jest możliwe tylko po przez podłączenie sterownika na stole.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    36
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    No własnie oglądałem film jak to się robi i nie ma mowy o wymontowaniu egr tylko w sterowniku ustawia się mapę egr na wartości maksymalne tak żeby w całym zakresie obrotów był w pozycji otwartej. Tylko w filmie koleś otwiera komputer i wpina się w niego jakimś urządzeniem i zczytuje dane. Mówi tam że starsze typy tego silnika miały inny komputer który dało radę przeprogramować przez Obd.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    917
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    kolego po przez złącze OBD - w taki sposób wyłączyłem egr - koleś zgrał z pamięci komputera mapę a następnie ją "poprawił " i wgrał "nową mapę" trwało to ok 2 h - najwięcej czasu zajmuje pobranie mapy z samochodu - przy tej operacji niezbędne jest podłączenie aku pod prostownik aby nie przerwać pobierania bo można być wtedy w czarnej d...
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 04-05-2015 o 19:10

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    390
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Do tego właśnie piję że zdecydowanie bezpieczniej jest to zrobić na stole. Poza tym na stole można zrobić pełen obraz sterownika który zawiera wszystko łącznie z imo, w ten sposób w razie awarii można wgrać zawartość do dowolnego sterownika i samochód już śmiga.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    306
    Auto
    Croma 1,9 150 KM manual DPF / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    A jak robi to ASO? Wszystkie aktualizacje robione są przez OBD za pomocą Examinera który musi być na wyposażeniu każdego autoryzowanego serwisu a problemy przy programowaniu praktycznie nie występują.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    36
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Pojawiło się światełko w tunelu. 18 auto idzie do servisu w Szczecinie. Ponoć to jest znany problem w servisie dlatego fiat stworzył nakładkę na istniejące oprogramowanie. Mają mi je wgrać i jeżeli mechanicznie (kolektor) bedzie ok problem z odpalaniem powinien zniknąć. Robił może ktoś z Was coś takiego. W Gorzowie Wlkp w servisie nawet nikt nie pisnął na ten temat.

  14. #28
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    189
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    zapytaj jeszcze o aktualizacje sterownika ASB tez jest podobno nowy

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    390
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    I co zmienia?

  16. #30
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    189
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    nie wiem, mi wgranie nowego proponowal Pan Nagórski z Łęczycy stwierdził, ze mam stary sterownik.Postaram sie zgłębić temat i dam znać.


 
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problemy z odpaleniem na ciepłym silniku
    Napisany przez BartekBravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-01-2015, 20:07
  2. problemy z odpaleniem
    Napisany przez megoscooter na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-03-2014, 20:00
  3. Punto 1.2 problemy z odpaleniem
    Napisany przez gawęda na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-12-2013, 22:57
  4. Problemy z odpaleniem, brak pomysłów 1.2 16V
    Napisany przez Robkoo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-12-2013, 10:07
  5. problemy z odpaleniem samochodu
    Napisany przez dzawien na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-08-2013, 15:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma mala dawka paliwa

fiat croma problem z odpalaniem

problem z odpalaniem croma

croma fluid temp

fiat croma slaby akumulatot zbyt wysoko temperatura

Tagi dla tego tematu