Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Problem z turbiną?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2016
    Skąd
    Mazowsze
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010

    Problem z turbiną?

    Cześć,

    Posiadam Fiata Cromę 1.9 120KM i mam pewien problem z tym autem. Zauważyłem, że codziennie rano po przejechaniu 1-2km zaczyna tak jakby charczeć. Dźwięk pochodzi spod maski, wydaje mi się, że to może turbina, ale nie jestem pewien.

    Chrobotanie słychać przy wyższych obrotach (trochę poniżej 2tys). Jak zwolnię to przestaje charczeć, a jak przyspieszę to znowu słychać. Ustaje to dopiero kiedy się zatrzymam (nie trzeba wyłączać auta, po prostu zatrzymać się do 0) i wtedy już całą trasę nic nie charczy. Ma ktoś może pojęcie co to może być? Dodam jeszcze, że turbina była regenerowana pod koniec tamtego roku, przejechałem na niej od tego czasu 3-4 tys km. Staram się dbać o turbinę, nigdy nie wyłączam silnika od razu po trasie, tylko czekam jakiś czas żeby turbina się wystudziła, tak samo nigdy nie ruszam zaraz po odpaleniu auta, nie piłuje ponad 3tys obrotów. Chyba że to może coś innego, może to to nie turbina? Będę wdzięczny za wszelkie rady.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    To ze skrzynią, a nie turbiną masz problem.
    Pewnie masz manual m32.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2016
    Skąd
    Mazowsze
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Skrzynię mam manualną 6 biegową, ale nie wiem jaki model (nie wiem nawet co to jest to m32 ). To coś poważnego, trzeba to naprawiać na szybko, czy można z tym jeździć?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    M-32 to jest skrzynia biegów w Cromie i nie tylko ale np. w Oplu też a tu poczytaj Skrzynia biegów M32

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał fiatcroma Zobacz post
    nie piłuje ponad 3tys obrotów
    No to musisz usunąć EGR i deaktywować go komputerowo, bo takie "oszczędne" użytkowanie diesla będzie skutkować szybkim jego zanieczyszczeniem i zamuleniem silnika.
    Jak chcesz aby multijet pracował bez problemów to co jakiś czas musisz przegonić go na dużych obrotach. Zresztą dotyczy to wszystkich diesli.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2016
    Skąd
    Mazowsze
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    No to musisz usunąć EGR i deaktywować go komputerowo, bo takie "oszczędne" użytkowanie diesla będzie skutkować szybkim jego zanieczyszczeniem
    Miałeś chyba na myśli filtr cząsteczek stałych DPF? EGR jest od powtórnego spalania spalin.


    Ponawiam pytanie, czy ta usterka skrzyni to coś pilnego do naprawy, czy można z tym jeździć bez większych obaw?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał fiatcroma Zobacz post
    Miałeś chyba na myśli filtr cząsteczek stałych DPF? EGR jest od powtórnego spalania spalin.
    Nie, miałem na myśli "EGR" - jeszcze wiem co piszę Z zaślepionym "ogrem" można jeździć bez problemu - potrzeba tylko wyprogramować go komputerowo aby nie świecił CHECK silnika.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2016
    Skąd
    Mazowsze
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Wymieniłem olej w skrzyni biegów i problem się rozwiązał


 

Podobne tematy

  1. Problem z turbiną po hamowaniu silnikiem 1.9 120 km multijet
    Napisany przez Marceli1 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-06-2015, 17:52
  2. Nr części - zawór ster. turbiną
    Napisany przez chrobry na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-01-2015, 20:55
  3. Problem z Turbiną Seicento 1.4 16v
    Napisany przez danzel656d na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-05-2013, 12:29
  4. Problemy z turbiną?
    Napisany przez asz600 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2012, 20:53
  5. Problem z Turbiną
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-05-2009, 09:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl