Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 62
Like Tree1lubi to!

Temat: problem z otwieraniem drzwi kierowcy  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    ja podkleiłem jedną zapadkę (kawałek twardego plastiku + kropelka) Robiłem to rok temu jak na razie działa. 2 miesiące temu robiłem tan sam manewr w tylnych prawych drzwiach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD Multijet
    Rocznik
    2007
    Głównym problemem w klamkach Cromy jest tulejka wykonana z blaszki. Szczególnie pod wpływem temperatury i pociągnięciu klamki wygina się. Po rozmontowaniu klamki tej tulejki nie widać, trzeba wypiąć duża sprężynę, odkręcić 2 śrubki i zdemontować chromowaną klamkę. Następnie trzeba zdemontować język klamki. W tym miejscu ujrzycie tą tulejkę... Trzeba po prostu wymienić ja na nit lub gwoździk 2 mm średnicy i działa bez problemu...

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Filo Zobacz post
    Głównym problemem w klamkach Cromy jest tulejka wykonana z blaszki. Szczególnie pod wpływem temperatury i pociągnięciu klamki wygina się. Po rozmontowaniu klamki tej tulejki nie widać, trzeba wypiąć duża sprężynę, odkręcić 2 śrubki i zdemontować chromowaną klamkę. Następnie trzeba zdemontować język klamki. W tym miejscu ujrzycie tą tulejkę... Trzeba po prostu wymienić ja na nit lub gwoździk 2 mm średnicy i działa bez problemu...
    Masz rację - na Autokącik-u jest cały manual ze zdjęciami - w moim przypadku jednak klamka jest sprawna, padł zamek i tu pytanie do marrr: masz może gdzieś zdjęcie poglądowe tego mechanizmu lub możesz mnie jakoś naprowadzić na tą wytartą zapadkę? Zdejmowałem osłonę zamka i przyglądałem się mechanizmowi ale z racji pracy "pod blokiem" nie chciałem tego zupełnie rozbebeszać. Czy po odpięciu plastikowych zatrzasków nie wysypią mi się "graty" ze środka?
    Wydawało mi się, że problem tkwi gdzieś w rejonie pokrętła blokady "dziecięcej"? BTW: po kiego w.... w drzwiach kierowcy jest ta blokada???
    PZDR
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 22-03-2014 o 20:22
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Ja tam problemu z tzw. tuleją nie widzę. Problemem jest wytarty jęzor lub zapadka jak kto woli. Zapadka lub jęzor nie daje na tyle siły lince aby mogła otworzyć zamek. Ja też kombinowałem na różne sposoby po raz pierwszy linki, rozkręcanie zamka itp. A wystarczyło podkleić kawałkiem plastiku na kropelce... W tylnych drzwiach miałem to samo. Nie zastanawiając się dłużej zaraz podkleiłem zapadkę (jęzor) i klamka śmiga.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    30
    Auto
    Chrysler
    Rocznik
    2005
    Już wiem po co jest otwieranie szyb z pilota w Cromie.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał wujekp Zobacz post
    Już wiem po co jest otwieranie szyb z pilota w Cromie.
    hehe coś w tym jest

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał marrr Zobacz post
    A wystarczyło podkleić kawałkiem plastiku na kropelce...
    Z tego wniosek, że powodem niesprawności jest:
    a) wytarty "język/palec" klamki, lub
    b) rozciągnięta linka.
    Jako, że linkę trudniej skrócić niż podkleić plastikiem zapadkę to w wolnej chwili sprawdzę Twój patent - dzięki i pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 24-03-2014 o 10:58
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2014
    Skąd
    warszawa
    Postów
    1
    Auto
    croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Witam!
    U mnie jest to samo, klamka nie działa kluczyk też. Byłem u mechanika zdemontował zamek, okazało się że wszystko jest w porządku po złożeniu klamka działała do momentu zamknięcia drzwi centralnym zamkiem. Wymieniłem zamek i sytuacja się powtórzyła, nadal otwieram drzwi od środka. Wydaje mi się że to jest wina linki lecz nie ma na niej żadnej regulacji i trzeba będzie ją wymienić.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    No i się wyjaśniło - u mnie także padła nieszczęsna tulejka zwijana z kawałka blaszki. Wstawiłem kawałek haczyka (akurat to miałem pod ręką) ale nakombinowałem się z prawidłowym założeniem sprężynki - jakaś niemoc chyba dzisiaj :-D. Dalej chciałem jakoś zmniejszyć luz w naciągu linki.
    Naciągnąć linki się raczej nie da (kombinowałem z zapleceniem w węzeł - pass..) Potem pomyślałem i podkleiłem zapadkę, którą naciska palec - o mały włos a dałbym ciała przy prawidłowym składaniu klamki: trzeba dopilnować aby palec był ponad zapadką. Teraz wszystko gra i klamka chodzi jak złoto ( no może srebro bo troszkę czuć tarcie...). Generalnie jest juz OK ale wyskoczył jeszcze problem z przyciskiem klapy - przycisk podklejony kropelką i wstawione wsporniki przycisku (z kawałeczków drewnianych kołków + kropelka ) -działał pięknie od czasu podpięcia kostki. Okazało się, że kostka zupełnie zaśniedziała i konektory się wysypały - obciąłem przewody i zmontuję na nową kostkę podobnie jak to robiłem z podświetleniem tablicy. Generalnie nauczyłem się dzisiaj jednego: FIAT ma tandetne plastyki a głównym elementem służącym do naprawy jest.... klej Kropelka....
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Bez kropelki nie pojedziesz hehe

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał marrr Zobacz post
    Bez kropelki nie pojedziesz hehe
    BTW: marrr, dzięki za patent - klamka działa
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    BTW: marrr, dzięki za patent - klamka działa
    Niech służy

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    876
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    No i się wyjaśniło - u mnie także padła nieszczęsna tulejka zwijana z kawałka blaszki. Wstawiłem kawałek haczyka (akurat to miałem pod ręką) ale nakombinowałem się z prawidłowym założeniem sprężynki - jakaś niemoc chyba dzisiaj :-D. Dalej chciałem jakoś zmniejszyć luz w naciągu linki.
    Naciągnąć linki się raczej nie da (kombinowałem z zapleceniem w węzeł - pass..) Potem pomyślałem i podkleiłem zapadkę, którą naciska palec - o mały włos a dałbym ciała przy prawidłowym składaniu klamki: trzeba dopilnować aby palec był ponad zapadką. Teraz wszystko gra i klamka chodzi jak złoto ( no może srebro bo troszkę czuć tarcie...). Generalnie jest juz OK ale wyskoczył jeszcze problem z przyciskiem klapy - przycisk podklejony kropelką i wstawione wsporniki przycisku (z kawałeczków drewnianych kołków + kropelka ) -działał pięknie od czasu podpięcia kostki. Okazało się, że kostka zupełnie zaśniedziała i konektory się wysypały - obciąłem przewody i zmontuję na nową kostkę podobnie jak to robiłem z podświetleniem tablicy. Generalnie nauczyłem się dzisiaj jednego: FIAT ma tandetne plastyki a głównym elementem służącym do naprawy jest.... klej Kropelka....
    Masz może jakieś floty jak zapłaciłeś przycisk od tylnej klapy?
    U mnie też się połamał w tym przycisku śmieszne małe ograniczniki, przycisk się głęboko zapada, nie odbija. Efeki jak przy czy czas zaciśniętymi przycisku. Klapa się zamyka ale otwierać można tylko z pilota.
    Jak miałeś rozebrania klapę trzeba było sprawdzić tylną wycieraczki, jej napęd. Jest słabo zabezpieczona, woda się dostaje i bolec poruszający wycieraczką rdzewieje. U mnie jeszcze działała, ale było tam dużo syfu. Robota prostą, wystarczy wyczyścić i dać w środek trochę smaru i działa jak nowa.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    Masz może jakieś floty jak zapłaciłeś przycisk od tylnej klapy?
    Sorki, a mógłbyś rozszyfrować???
    Jeśli chodzi o zdjęcia to nie robiłem - tak byłem w......y, że nie miałem czasu na nic innego jak tylko walkę z "fiatowskimi rozwiązaniami"
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    876
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Chodziło mi o zdjęcia z naprawy zamka. Sroki za bezsensowny tekst. Korzystalem z tabletka, słownik pozmieniał mi to co pisałem na inne słowa.
    Pozdrawiam



 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zamek] Problem z zamkiem drzwi kierowcy
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 22-05-2014, 19:11
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2012, 23:30
  3. problem z otwieraniem z pilota gdzie jest nadajnik
    Napisany przez bartekq1987 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-02-2012, 15:52
  4. [zamek] Problem z otwieraniem drzwi
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-09-2010, 20:46
  5. Zatrzasnęły się drzwi kierowcy
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-11-2008, 20:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava klamka od kierowcy nie dziala

fiat croma otwieranie drzwi

kontakt spray fiat croma forum

nie otwierajace sie drzwi croma

Fiat Croma drzwi

jak jest cieplo nie otwieraka sie dzwi fiat bravo 2

linka do otwierania drzwi w fiacie stilo

linka otwierania drzwi croma

klamka nie otwiera drzwi croma

otwieranie drzwi fiata croma forum

spray problem z otawrciem

problemy z otwieraniem drzwi fiat croma

fiat croma niemozna otworzyc drzwi zewnetrzna klamka

fiat croma mechanizm otwierania drzwi

jak rozebrac drzwi drzwi croma

nie otwieraja sie drzwi croma

croma problem z drzwiami

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl