Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
Like Tree1lubi to!

Temat: Problem z kontrolką zużycia klocków.  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    24
    Postów
    82
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Nie wiem, czy będzie to coś wartościowego, ale u mnie (gdy faktycznie klocki wymagały już wymiany) błąd zużycia pojawiał się dopiero po pierwszym naciśnięciu hamulca w trakcie jazdy - zerował się z każdym wyłączeniem silnika. Raz przejechałem odcinek 8 km bez naciskania hamulca i błąd się nie zaświecał.
    To, co napisałem, teoretycznie popiera teorię użytkownika bob96. Jeśli jednak jest przewód taki, jaki wkleił andy5, to czy byłby w stanie mi ktoś wytłumaczyć, na jakiej on zasadzie działa? Nie znam się na elektryce zbytnio, schematy jako tako umiem czytać, ale ciężko mi to sobie teraz wyjaśnić. Chyba że od złej strony podchodzę do tematu...
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Czujnik działa na zasadzie przrwania pętli elektrycznej.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    24
    Postów
    82
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Bardziej interesuje mnie jego umiejscowienie, bo pisałeś, że znajduje się na klocku - fizycznie znajduje się w tej samej "linii" co klocek i również obciera o tarczę? Tego nie rozumiem właśnie.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    974
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    w podstawie metalowej klocka jest wywiercony otwór w który wprowadza się czujnik wystaje on ponad powierzchnię podstawy klocka ok 2-3 mm,potem przychodzi masa cierna która podczas hamowania styka się z tarczą hamulcową, w momencie gdy masa cierna się wytrze pozostanie ok 2-3 mm na desce zapali się nie błąd tylko kontrolka zużytych klocków ( w naszym przypadku czujnik jest tylko w lewym przednim kole) podczas naciskania kontrolka będzie się zapalać gdyż czujnik dotyka metalowej tarczy "podana zostaje masa "obwód elektryczny zostaje zamknięty, stosując zworkę łączymy tak jakby ten sam przewód który "został przecięty" w tym przewodzie jest "+" a tarcza dostarcza "-" to tak w prostych żołnierskich słowach

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Czujnik wcisniety jest w wglebienie o okladzinie klocka. W miare zażywania okładziny czujnik zbliza sie do tarczy hamulcowej. Jak pozostaje około 5 mm okladziny czujnik zaczyna ocierac się o tarcze co w koncu doprowadza do przrerwania obwodu elektrycznego w czujniku i sygnalizacji na desce rozdzielczej

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    24
    Postów
    82
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Dziękuję Wam obu za jasne i klarowne odpowiedzi. Teraz wszystko jest jasne.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim/Stuttgart
    Wiek
    42
    Postów
    77
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    W miare zażywania okładziny
    hmm ciekawe jakie są objawy jej zażywania
    andy5 lubi to.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Objawami są coraz cieńsze okładziny ścierne co łatwo sprawdzić przy pomocy ......... suwmiarki

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    974
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    mała literówka nie czepiaj się( hmm ciekawe jakie są objawy jej zażywania)
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 10-08-2017 o 18:15

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim/Stuttgart
    Wiek
    42
    Postów
    77
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    mała literówka nie czepiaj się( hmm ciekawe jakie są objawy jej zażywania)
    nie czepiam się hehe ale jaja muszą być


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Problem z kontrolką LPG
    Napisany przez kotuspadakus na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-02-2017, 16:25
  2. problem z kontrolką silnika
    Napisany przez olek383 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 31-01-2015, 16:27
  3. Kontrolka zużycia klocków
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-05-2013, 16:22
  4. czujnik zużycia klocków
    Napisany przez qronax na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-12-2012, 18:00
  5. [ukł. hamulcowy] Problem z kontrolką ((!))
    Napisany przez kazek57 na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-12-2009, 22:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl