Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 69
Like Tree2lubi to!

Temat: problem z kluczykiem lub stacyjka  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Tbg
    Postów
    28
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał MarcinCroma Zobacz post
    naprawa sterownika blokady kierownicy nie pomogla tylko tyle ze ciszej pracuje
    Na czym polegała naprawa? Wymieniłeś na nowy, używany?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    polkowice
    Postów
    132
    Auto
    Fiat Croma II 2,2 16v 147 KM
    Rocznik
    2006
    Byl regenerowany stary pzesmarowany poprawione luty i wszysko dziala tylko co jakis czas sie nie chce odryglowac ale jak w aucie zrobi sie cieplej to zaczyna byc ok

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    392
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Dziś rano pojawił mi się komunikat sprawdź system zabezpieczenie samochodu. Widzę, że to jest chyba wada fabryczna Cromy

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    45
    Postów
    491
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Dziś rano pojawił mi się komunikat sprawdź system zabezpieczenie samochodu. Widzę, że to jest chyba wada fabryczna Cromy
    Pewnikiem jeden z mikrostyków zamarzł... w stacyjce jest ich z 6 więc maja prawo się zepsuć, zamarznie smar lub to co tam wpadnie i efekt taki a nie inny..
    Capsel lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    493
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Widzę, że to jest chyba wada fabryczna Cromy
    Ja pierdziu... uwielbiam takie slogany...
    U mnie dziś rano wszystkie szyby były białe, to też jest chyba wada fabryczna Cromy...

    To są "wady fabryczne":
    https://autokult.pl/12364,tych-silni...ia-12-poradnik
    https://autokult.pl/12303,tych-silni...ia-22-poradnik
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 16-01-2018 o 11:21

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    392
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Nie popadaj w skrajności. Skoro dla Ciebie auto jest idealne to tylko pogratulować. Dla mnie to zwykły samochód, a nie obiekt kultu.
    Skoro wiele osób ma z tym problemy to znaczy, że na rzeczy coś jest. W AR też mają z tym kłopoty.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Pewnikiem jeden z mikrostyków zamarzł... w stacyjce jest ich z 6 więc maja prawo się zepsuć, zamarznie smar lub to co tam wpadnie i efekt taki a nie inny..
    Możliwe. Za drugim włożeniem kluczyka było już ok. Wczoraj auto było nie ruszane, a jest dość mroźno. Na wiosnę rozbiorę wyczyszczę i przesmaruję ten moduł pod kierownicą

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    45
    Postów
    491
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Ale ja pisze o stacyjce.... to ona ma problemy

    Wkleję zdjęcia stacyjki od środka...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    392
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Mówisz, że to wina stacyjki?
    To wrzuć fotki jak możesz

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    45
    Postów
    491
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Mówisz, że to wina stacyjki?
    To wrzuć fotki jak możesz
    Nie wiem na 100% ale z waszych opisów i z tego co ja wiem o tej stacyjce to wszystko na to wskazuje...

    A wnętrze stacyjki Fiata Cromy II wygląda tak jak na moich zdjęciach:

    WP_20171205_22_55_35_Pro.jpg WP_20171205_22_51_05_Pro.jpg WP_20171205_22_50_15_Pro.jpg
    WP_20171205_22_49_59_Pro.jpg WP_20171205_22_50_29_Pro.jpg WP_20171205_22_49_52_Pro.jpg WP_20171205_22_49_44_Pro.jpg

    Jest tam w sumie 5 mikro-przełączników, które prędzej czy później muszą się zepsuć, to tylko kwestia czasu... to wszystko często jest utytłane smarem zmieszanym z kurzem + wilgoć, więc jak to jeszcze przymarznie w niskich temperaturach to może czasami któryś nie zaskoczyć...

    Może też od drgań ta cewka ( antenka ) się odlutować lub zaciąć silniczek/rygielek blokady przekręcenia kluczyka ....

    Widać na jednym z zdjęć układ: PCF 7991 AT to on przechowuje dane o kluczykach więc jak przyjdzie wam do głowy wymiana samej stacyjki to musicie przeprogramować ten układ lub wlutować w to miejsce z waszej oryginalnej stacyjki.. inaczej auta nie uruchomicie..

    Moja rada to wyjąć stacyjkę i ją przeczyścić preparatami do elektroniki / kontakt sprayami i sprawdzić luty... od tego bym zaczął przy problemie z oboma kluczykami ....
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 17-01-2018 o 09:08
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Tbg
    Postów
    28
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Najlepiej sprawdzić czy błędy są w blokadzie czy w stacyjce i tam szukać przyczyny.
    Jeżeli wkładasz kluczyk i słyszysz działanie odblokowywania kierownicy tzn. że kluczyk został rozpoznany.
    Jak nie będzie potwierdzenia prawidłowego odblokowania to nie będzie zezwolenia na przekręcenie kluczyka.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    45
    Postów
    491
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Zbir Zobacz post
    Najlepiej sprawdzić czy błędy są w blokadzie czy w stacyjce i tam szukać przyczyny.
    Jeżeli wkładasz kluczyk i słyszysz działanie odblokowywania kierownicy tzn. że kluczyk został rozpoznany.
    Jak nie będzie potwierdzenia prawidłowego odblokowania to nie będzie zezwolenia na przekręcenie kluczyka.
    Dokładnie tak powinno być jeśli chodzi o samo rozpoznawanie kluczyka.... jeśli nawet rozpozna a układ blokady stacyjki nie odrygluje kluczyka to również wina po stronie stacyjki ... podobnie włączanie zapłonu i rozruchu ... ale o tym, ze nie rozpoznał kluczyka lub jest niewłaściwy kluczyk Croma informuje na wyświetlaczu zegarów odpowiednimi komunikatami... oraz piktogramami z kłódką
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    392
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Nie miałem żadnego piktogramu tylko komunikat i nie mogłem przekręcić kluczyka. Wyciągnąłem i ponownie włożyłem kluczyk i już nic się nie wyświetliło, a stacyjka zadziałała prawidłowo.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ja pier***le jaka stacyjka.
    Tęsknię za czasami kiedy elektronika nie była wszędobylska i czasami wystarczył tylko zwykły śrubokręt ewentualnie kombinerki

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    37
    Postów
    214
    Auto
    Fiat Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    05.2006
    Dopadło i mnie od wczoraj przy włożeniu kluczyka znany komunikat "Check vehicle......" za drugim, trzecim razem działa ok i kontrolka gaśnie.
    Temperatura na dworze ok. -8 st.
    Na obydwu kluczykach to samo, jutro ma być już cieplej więc liczę że przejdzie.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    37
    Postów
    214
    Auto
    Fiat Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    05.2006
    Nie mogę już edytować więc post pod postem...

    Dzisiaj temperatura dodatnia a problem niestety nie zniknął , rano znowu komunikat check vehicle....
    Niedawno podłączyłem pod komputer i znaleziono błędy:
    B1001 - Blokada/odblokow. kierownicy
    B1016 - Brak autoryzacji na odblokowanie kierownicy z BCM
    B1005 - Transporder TEG

    Błędy oczywiście dało się skasować i mam nadzieję że nie wrócą.

    Przy okazji w osiowaniu proxy włączyłem np.
    czujnik zanieczyszczeń i odszranianie klimatyzacji.
    Dziwne że były wyłączone....
    Po osiowaniu wyłączyło mi sygnalizację kierunkowskazów przy otwarciu/zamknięciu drzwi z pilota.
    Do włączenia był kod serwisowy i znowu ładnie mrugają.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    392
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    U mnie był jednorazowy przypadek kiedy to auto stało w ten całkiem spory mróz 2 dni. Ale jak jest zimno to ta blokada głośniej się odryglowuje. Będzie ciepło to rozbiorę, wyczyszczę i nasmaruję to odpowiednim siuwaksem.


 

Podobne tematy

  1. Problem z kluczykiem Grande Punto 1.4 16v
    Napisany przez KB_fiatevo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-05-2017, 11:47
  2. problem z kluczykiem i kontrolka fiat code (FIORINO 1,3MJ)
    Napisany przez powerkb na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-12-2015, 14:07
  3. stacyjka z kluczykiem
    Napisany przez maslana na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-06-2013, 18:57
  4. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 19-09-2012, 14:59
  5. Problem ze stacyjka
    Napisany przez freeq1906 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 25-06-2011, 09:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

check vehicle protection system

fiat croma check vehicle protection system

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl