Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 79
Like Tree2lubi to!

Temat: problem z kluczykiem lub stacyjka  

  1. #61
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Szuszu Zobacz post
    otwieranie pilotem. Jedno naciśnięcie tylko drzwi kierowcy. Drugie pozostałe.
    Dzięki, nawet nie wiedziałem, że Croma ma coś takiego. Rewelacja :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    43
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Niestety mikrostyki nie znalezione
    W jakim sklepie z elementami elektroniki bym nie spytał i pokazał to rozkładają ręce.....
    Znalazłem używaną za 180zł w Radomiu, zrobiłem 200 km kupiłem i dałem znajomemu do "przeszczepu" części.

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Zapodaj fotki tych micro styków. Może jak kiedyś spotkam to zapodam.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  5. #64
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    43
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Niestety teraz nie mam jak ponieważ całość została u fachowca.
    Oczywiście jak odbiorę stacyjkę wrzucę fotki.
    Tutaj ewentualnie fotka znaleziona gdzieś na forum :
    WP_20171205_22_55_35_Pro.jpg

  6. #65
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Wrzucałem fotki stacyjki po rozebraniu ... i to moje
    Dla informatyka może prościej przelutować ten układ PCF7991... teoretycznie po jego wymianie powinno wszystko zadziałać na innej stacyjce.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    43
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Wymienione mikrostyki a raczej przerzucanie, stacyjka zamontowana.
    Croma żyje!
    Dzięki koledzy za pomoc.

  8. #67
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Trochę późno ale może na przyszłość komuś się przyda.
    Dziś robiąc zakupy zobaczyłem cos co przypomina te przełączniki ze stacyjki. Ekspertem nie jestem wiec nie wiem czy to pasowałoby. Maja różne rodzaje

    https://sklep.avt.pl/przelacznik-kra...m-ss0508p.html

  9. #68
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2018
    Skąd
    Lodz
    Postów
    15
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    06.2009 FL
    U mnie tez nieraz sie swiecila ta zolta klodka bo jak wsiadalem do auta to odrazu po wlozeniu kluczyka przekrecalem go i nieraz nie chcial sie przekrecic. Zeby klodka sie nieswiecila trzeba wlozyc kluczyk do stacyjki doslownie moment odczekac i dopiero delikatnie przekrecic wtedy klodka sie nie bedzie swiecic i bedzie wszystko ok. Trzeba na spokojnie a nie na hama.

  10. #69
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2013
    Skąd
    Białogard
    Wiek
    51
    Postów
    35
    Auto
    Fiat croma 1.9jtd 150km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Zbir Zobacz post
    Podejrzewam, że winny jest mikrostyk który po odblokowaniu kierownicy (bo silniczek odblokowuje) nie daje odpowiedniego sygnału do BodyComputer. Stąd błąd i brak zezwolenia na zapłon.
    Może smar który się tam znajduje przy obecnej temp. i wilgotności blokuje mechanizm. Może zużycie mechanizmu.
    Przy kolejnej próbie w końcu się udaje.
    Też miałem ostatnio ten problem po kilkudniowym postoju.
    Potwierdzam winne są mikro styki

  11. #70
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2013
    Skąd
    Białogard
    Wiek
    51
    Postów
    35
    Auto
    Fiat croma 1.9jtd 150km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    U mnie był jednorazowy przypadek kiedy to auto stało w ten całkiem spory mróz 2 dni. Ale jak jest zimno to ta blokada głośniej się odryglowuje. Będzie ciepło to rozbiorę, wyczyszczę i nasmaruję to odpowiednim siuwaksem.
    Witam powiem tak przerabiałem temat kilka razy jeśli nie można przekręcić kluczyka winna jest blokada kierownicy są w niej dwa mikro styki i silnik który ma za zadanie obrócić koło zębate do górnej pozycji w której znajduje się jeden z mikro styków często jest tak że mechanizm zębaty się przyciera a dlaczego? są tam trzy sprężynki jedna z nich jest dość twarda to ona stawia opór silnikowi który ma ciężkie zadanie zwłaszcza gdy brak tam smaru teraz taka ciekawostka dlatego trzeba wkładać ze dwa a nawet trzy razy kluczyk do stacyjki silnik nie obrócił koła zębatego do końca warto wyjąc płytkę z mikro stykami u myc na przykład płynem CLEANSER DRUK mikro styki nie zawsze dobrze stykają a szczególnie jak jest mrozno i wilgotno

  12. #71
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    52
    Postów
    11
    Auto
    Punto 1.2
    Rocznik
    2005
    Witam, czy mógłbyś napisać czy trudno się dostać I wyjąć tą blokadę?
    Pozdrawiam

  13. #72
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2013
    Skąd
    Białogard
    Wiek
    51
    Postów
    35
    Auto
    Fiat croma 1.9jtd 150km
    Rocznik
    2006
    Witam blokadę nie trzeba odkręcać od kolumny kierownicy są trzy śrubki trochę dziwne bo wkręcić jest łatwo ale wykręcić jest gorzej płaskim śrubokrętem delikatnie puknąć i próbować odkręcać trochę odkręcania jest plastików i poduszka na kolana generalnie nie jest trudno

  14. #73
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Mechanik mi gadał ze w kolumnie kierownicy jest tzw rygiel. Co kolwiek to znaczy gadał ze trzeba to wyciągnąć wymienić i wszystkie klucze programować na nowo i wyrobić kartę z kodem. Koszt duży ale nie wiem czy to pomoże nie mam kasy żeby eksperymentować. Jedni na forum piszą ze wystarczy stacyjke. Rozebrać i nasmarowac. Nie mam pojęcia z czego taki objaw się bierze ale denerwujące to jest.

  15. #74
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    43
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    W zeszłym roku miałem w mrozy problemy ze stacyjka.
    W tym jak na razie cisza i spokój, dodam że w tym roku miałem uszkodzone mikrostyki w stacyjce i były wymieniane.
    Może tu był problem ale pewny na 100% nie jestem.

  16. #75
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2015
    Skąd
    Bytom
    Postów
    10
    Auto
    fiat croma 1,9 multijet 150km automat było stilo 1,9
    Rocznik
    2010
    Witam!
    Aktualnie jestem na etapie walki z blokadą kierownicy. Przeszukałem już wiele tematów, w alfie 159 mają ten sam problem i chyba taki sam moduł blokady.
    U mnie komunikat "sprawdź system zabezpieczenia pojazdu" pojawił się tylko raz ale po ponownym uruchomieniu silnika zgasł. Po kilku dniach problem zrobił się poważniejszy gdy byłem 100 km od domu na Przełęczy Salmopol, wkładam kluczyk i zero reakcji, nie można przekręcić zapłonu ciemność na desce, po godzinie walki wkładania kluczyka, odpinania aku nic. asistans wezwany . Nagle zaskoczył i wróciłem do domu na kołach.
    Pierwszy etap to rozebranie i konserwacja stacyjki wg filmu na YT nie jest to skomplikowane.
    Wszystko działa przez kilka dni. Potem znów to samo nie można przekręcić kluczyka, następnego dnia samo się naprawia, można jeździć.
    Drugi etap to demontaż blokady kierownicy te wszystkie osłony airbag, śruby stożkowe itd. Po otwarciu modułu blokady stwierdziłem, że na plastikowej zębatce jest (zadzior rowek) co może blokować mechanizm pracy rygla. Papierkiem ściernym dało sie to wyrównać. Po przesmarowaniu i złożeniu wszystkiego myślałem że to koniec problemów.
    Wczoraj wróciłem z wyjazdu, chcę odstawić auto do garażu i znów powtórka nie można przekręcić kluczyka (zauważyłem że kierownica nie jest zablokowana).
    Następnego dnia można jeżdzić.
    Może ktoś coś poradzi.

    Jest jeszcze coś nie wiem czy to powiązać ale wcześniej przed tymi problemami po odpaleniu, zimny silnik gasł po 3 sekundach i tak kilka razy.
    Odpalał za pierwszym razem gdy nie czekałem aż zgasną wszystkie kontrolki.


 
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z kluczykiem Grande Punto 1.4 16v
    Napisany przez KB_fiatevo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-05-2017, 13:47
  2. problem z kluczykiem i kontrolka fiat code (FIORINO 1,3MJ)
    Napisany przez powerkb na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-12-2015, 16:07
  3. stacyjka z kluczykiem
    Napisany przez maslana na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-06-2013, 20:57
  4. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 19-09-2012, 16:59
  5. Problem ze stacyjka
    Napisany przez freeq1906 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 25-06-2011, 11:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446problem-z-kluczykiem-lub-stacyjka-39752

blokuje sie stacyjka puntoFiat croma stacyjka problemfiat croma nie czyta kluczykaFiat Croma kluczyk problrmfiat croma problem z kluczykiemfiat croma nie mozna przekrecic kluczykacheck vehicle protection system fiat cromaOpalanie kluczykiem Fiat cromafiat croma check vehicle protection systemcheck vehicle protection system

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl