Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez miras

Temat: Problem z błędami na zimnym silniku blokada skrzyni brak wspomagania...  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma !.9 JTD 16V 150 cv Emotion
    Rocznik
    2005

    Angry Problem z błędami na zimnym silniku blokada skrzyni brak wspomagania...

    Witam wszystkich , potrzebuje rady niedawno kupiłem Fiata Crome 2005 1.9Jtdi 150 koników , skrzynia w automacie. Niestety mam z nią jednak bardzo dziwny problem który ciężko wyjaśnić mianowicie za każdym razem jak odpalam rano wyskakują mi kontrolki dosłownie małą choinka tj : mrugająca skrzynia biegów (czerwona) oraz wspomaganie kierownicy (stała) , zółte EPS , ABS , niski poziom płynu hamulcowego .. Po jakimś czasie tj mniej więcej 30-40 min ciągłej pracy silnika gasną Odblokowuje sie skrzynia oraz wraca wspomaganie. Jeden elektryk stwierdził ze to alternator drugi ze alarm ale nic nie pomaga. Nadmienię iz akumulator jest nowiutki i podobno wgł jednego z speców podczas pracy silnika przeładowuje a na wyłączonym przy rozruchu podaje za mało pradu ...
    Mniej wiecej tak wygląda bolączka https://www.youtube.com/watch?v=bUvbo8YX9HE



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    1. Alternator regenerowałeś?
    2. Pożycz od sąsiada akumulator i sprawdź czy mimo podmiany problem nadal występuje.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma !.9 JTD 16V 150 cv Emotion
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    1. Alternator regenerowałeś?
    2. Pożycz od sąsiada akumulator i sprawdź czy mimo podmiany problem nadal występuje.

    Alternator jest sprawny tak stwierdził elektryk bo ładuje ale fakt pewnie przydałoby się go odnowić. Mam auto od niedawna gorą 2 tyg Sprowadzone jest z Włoch wiec mało mogę jeszcze o nim powiedzieć prawdę mówiąc.Akumulator dziś wyjmę na noc i podładuje tylko problem drugi powstaje Cromy nie lubią jak się je odłącza od zasilania wiec jak to rozwiązać. A nie mam możliwości podłączenia prostownika do akumulatora odrazu.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    213
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Zainwestuj w kabel i multiecuscan - zwróci się na pewno. Sprawdzisz, jakie błędy wyskakują, może to Cię przybliży do rozwiązania. Jak koledzy radzą podmień akumulator, będziesz miał pewność, że to nie jego wina. Podjedź od speców od regeneracji alternatorów, wezmą na stół, posprawdzają, bo mimo ładowania może mieć jakiś defekt.
    Maxi lubi to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma !.9 JTD 16V 150 cv Emotion
    Rocznik
    2005
    Bledy byly sprawdzane i nie wszystkie da sie usunac .Komp doslownie wariuje
    Błąd odmarazanie lusterka wstecznego po stronie pasazera B1031
    9006 immobiliser
    DELPHI MULTIDAG PRO+
    B1914 sterowanie silnikiem
    Sterowanie klimatyzatorem
    C42610 niezany kod usterki
    U1715 U 1713 ABS
    Skrzynia U1701 U 1722
    Sterowanie klimatem Valeo two zone MT/AT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Sieć can primu
    Drugie primo błędy ze sterownika skrzyni odczytać a nie ecu.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    278
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Jaki przebieg wozika?

    Ps. Kto powiedZiał, ze cromy nie lubią odłączania od zasilania?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 14-06-2017 o 20:01

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Bez podmiany akumulatora nie ma co drążyć tematu głębiej, widziałem takie sztuki że akumulator niby dobry, trzyma napięcie, a auto nie chce w ogóle odpalić. Akumulator zamieniony na inny - silnik pali od strzała.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    278
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Bez podmiany akumulatora nie ma co drążyć tematu głębiej, widziałem takie sztuki że akumulator niby dobry, trzyma napięcie, a auto nie chce w ogóle odpalić. Akumulator zamieniony na inny - silnik pali od strzała.
    To prawda. Aku z pozoru dobry, a podczas odpalania robi się choinka na desce rozdzielczej.

    Ps. Alternatory fiatowskie maja to do siebie, ze po 150-180 kkm trzeba sie nimi zajac i przeprowadZić diagnostyke z remontem. Standard to wymiana mostka prostowniczego, regulatora napiecia ze szczotkami oraz czyszczenie i smarowanie.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim/Stuttgart
    Wiek
    42
    Postów
    77
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB
    Rocznik
    2007
    "Słaba" masa w pewnym miejscu???

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    91
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    To prawda. Aku z pozoru dobry, a podczas odpalania robi się choinka na desce rozdzielczej.

    Ps. Alternatory fiatowskie maja to do siebie, ze po 150-180 kkm trzeba sie nimi zajac i przeprowadZić diagnostyke z remontem. Standard to wymiana mostka prostowniczego, regulatora napiecia ze szczotkami oraz czyszczenie i smarowanie.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Standard to uwalony akumulator który bardzo mocno obciąża alternator, który tego nie wytrzymuje i w końcu pada... szczególnie latem Właściciel naprawia alternator po czym znowu to samo ... i w końcu wymienia akumulator..

    Ale to takie moje spostrzeżenie
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    41
    Postów
    67
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    Akumulator do podmiany na początek. Zmierzyć napięcie lądowania. Przeczyscic lub dołożyć extra masę. Powinno rozwiązać problem. Koszt diagnozy 2 piwa dla sąsiada.

    Wysłane z mojego X12 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    278
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Niekiedy szwankujacy alternator daje na biegu jalowym poprawne napięcie ładowania.
    Tak było u mnie. Więc to niezbyt dobre wskazanie co do dalszego postępowania.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Problem z odpalaniem na zimnym silniku
    Napisany przez użytkownikGrandePunto na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-11-2015, 12:40
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-02-2015, 13:20
  3. Punto II 1.2 8V - brak mocy na zimnym silniku
    Napisany przez piotrek_92 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-11-2014, 16:29
  4. brak mocy na zimnym silniku 1.9 jtd 115
    Napisany przez marioE30 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 01-09-2013, 08:37
  5. Bravo 1,9 TD brak podwyzszonych obrotow na zimnym silniku
    Napisany przez mazitechnoboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-02-2013, 20:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl