Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez kamilf

Temat: Problem z ABS  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    101
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Problem z ABS

    Niedawno zaswieciła mi się kontrolka z czujki koła lewego tył, kostka wygląda fajnie więc zakupiłem piaste która tania nie jest bo dałem 425zł wymieniłem a błąd dalej święci co może być Panowie?

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    185
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Mam to samo. Myślę że trzeba iść po kablu i się gdzieś trafi. Ale muszę to komuś zlecić bo czasu nie mam

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    101
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    No jutro będę na kanale i będę szukał tu na zewnątrz przyczyny bo nie widzi mi się zdejmowanie okładziny w środku bo tam ponoć dalej idzie ten przewód. Już lepiej by było kąsek kabla i pociągnąć bajpasa

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Pepi75 ; 13-04-2017 o 16:15

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    185
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Między innymi dlatego jeszcze tego nie zrobiłem. Od zimy prawy tyl mi wyłącza abs asr i Hill holdera, oglądałem kostkę przy zmianie kół na letnie ale wygląda bardzo dobrze. Profilaktycznie dostała kontaktem w sprayu ale nic to nie zmienilo. W zeszłym tygodniu jak miałem auto pod sufitem nawet oglądałem gdzie ten kabel idzie ale nie chciało mi się dlubac. Do zbiornika to widziałem dalej mi gdzieś znika i nie widziałem gdzie idzie.
    Też myślałem nad jakimś bypass em w razie gdybym nie mógł go namierzyć bez rozbierania połowy auta, ale jutro zaczynam urlop i nie mam ani czasu ani chęci teraz się za to brać, stwierdziłem że od zimy tak jeżdżę to jeszcze 400km na urlop dojadę
    Trzeba poczekać może odezwie się ktoś kto już z tym walczył i wskaże prawdopodobne miejsce usterki.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    101
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    No liczę na to że ktoś już z tym wygrał i się podzieli zwycięstwem

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Otwock
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Czytałem gdzieś tutaj że kable sterujące odpiac przesyłają transmisja na skrętkę i to że jest połączenie elektryczne nie gwarantuje poprawnej pracy to problem przy lutowaniu kabli ale prawdopodobny problem gdzieś w okablowaniu

    Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Otwock
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Może nie po polsku ale Google tak czyta głos tak czy inaczej szukałbym problemu na kablach

    Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2016
    Skąd
    Błonie
    Postów
    8
    Auto
    Croma 1.9 120KM. Przejechane 290kkm
    Rocznik
    2005
    U mnie ułamała się żyłka w jednym z przewodów jakieś 10cm od wtyczki, którą się podłącza do piasty. Doszedłem do tego wyjmując przewody z peszla w pobliżu koła i szarpiąc przewód w palcach co kilka cm. Po zlutowaniu i zaizolowaniu koszulką od kilku lat jest spokój.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Otwock
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Pepi75 Zobacz post
    No liczę na to że ktoś już z tym wygrał i się podzieli zwycięstwem

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
    Udało się znaleźć przyczynę?

    Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    185
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    U mnie we wtyczce od czujnika utlenił się jeden bolec i słabo kontaktował

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    101
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Na jutro mam wizytę u elektryka, ale jak to wcześniej przeglądał to stawiał na pompę bądź sterownik.

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    30
    Postów
    185
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Ja u siebie rozwiazalem problem. Wrócił abs i inne cuda.
    Problem zdiagnozowalem podpinajac kompa - prawy tylny czujnik. Wypiecie kostki i spryskanie kontaktem nic nie dało. Więc wziąłem się za to na powaznie bo za chwilę wyjeżdżam z dzieckiem w góry i abs może się przydać bo mam 400km w jedną strone.
    Do meritum - czujnik podpięty jest kostką na dwóch kablach. Kable ida sobie w czarnym peszlu w stronę środka auta, po wachaczu i dalej po płycie.
    Naprawa polegała na uniesieniu auta na lewarku, bo warto zdjąć koło, jest wygodniej. Peszel trzyma się na wcisko-zlaczkach, które elegancko schodzą palcami z wachacza i płaskim srubokretem te które są na wcisk. Gdy peszel jest odczepiony tniemy stara izolację która jest posklejany miejscowo i ściągamy wcisko-zlaczki, następnie wyjmujemy kable z peszla i macając i patrzając oceniamy stan przewodów.
    Dużo pomaga stan samego peszla, u mnie np był przetarty w 2 czy 3 miejscach i widząc to wiedziałem że tam należy szukać przyczyny.
    Przewód elektryczny ma to do siebie że nie uszkodzony mechanicznie raczej sam z siebie się nie psuje, a już na pewno nie na takim prądzie.
    Przetarcia peszla były w miejscach gdzie musi on pracować tj. obok tulei wahacza i tam właśnie, przy mocowaniu wachacza górnego do "budy" peszel jakimś cudem został zgnieciony, a przewody niemal całkiem przecięte. Zlutowanie ich do kupy zajęło mi z otasmowaniem wszystkiego lepiej niż było, krócej niż podniesienie auta i zdjęcie kola. Postanowiłem też inaczej poprowadzić peszel, trochę dalej od miejsca gdzie może zostać przecięty. Częściowo odzyskalem oryginalne uchwyciki a dwa które pekly zastapilem trytytkami.
    Auto zgubiło błąd, systemy zależne od czujnika działają poprawnie. Całość wykonałem bez kanału, najprostszymi narzedziami w niecałe 20 minut.
    Z kanału poszloby o połowę szybciej.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    bob96 lubi to.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    101
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Zostało przemierzone, okazało się że pompa i sterownik jest dobry a problem leży w kablu który wchodzi w grodzie auta i dalej z resztą związek leci do tyłu. W połowie auta jest kostka i tam już sygnału niema więc zostało sprawdzić od grodzi do tylnich drzwi.

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl